ביקורת, "על טבעי", עונה 12 פרק 3 – "בית היציקה"

סיימנו עם הדרמה והרגשנות של פתיחת העונה, אפשר לשבת עם רגליים משולבות על הספה להכין את המלח ולחזור לציד רוחות ושדים גנרי. הפרקים האלו יכולים להיות מוצלחים במיוחד אבל בקלות יכולים להיות גם נפילה, הכל תלוי מתי מחליטים להכניס אותם. במצב הנוכחי שלנו, צייד רוח הוא בדיוק מה שהדמויות צריכות כרגע כדי לדעת את מיקומן ואיך להמשיך הלאה.

בהפתעה מוחלטת מרי מחליטה להצטרף לסאם ודין לצייד, במיוחד לצייד שהיא עצמה מצאה. פתיחת הפרק הרימה לי גבה, בצעירותה מרי ברחה מעולם הצייד, היא עשתה כל מה שאפשר כדי להפסיק לצוד. היא לקחה מאוד קשה את העובדה שילדיה הפכו להיות ציידים והמשיכו את המסורת המשפחתית שהיא כל כך תיעבה, אז מה בדיוק קורה עכשיו לדמות שהיא מחפשת צייד ועוד דוחפת את הילדים שלה אליו?

מחשבה ראשונית שעלתה לי גרסה שמדובר בעצלנות כותבים: "בואו נעשה אותה מגניבה", "חייבים לחבר אותה איכשהו לכל העלילה" אבל במחשבה שנייה ייתכן שמאחורי ההחלטה עמד רעיון נכון יותר. המשך הפרק חושף מה עמד מאחורי ההחלטתה של מרי.

supernatural-1203-01

קאס, או בשמו האחר בפרק הזה, "הסוכן ביונסה", מחליט לצוד את לוציפר. אין לי מושג למה המלאך החנון ביותר בגן עדן חושב שהוא מסוגל לצוד את השטן אבל ניחא. קאס מונע העונה מתחושת האשמה ש"לוציפר בחוץ וזה באשמתי", נראה שזה הולך להניע אותו בפרקים הקרובים, השאלה היא  כמה משעמם זה הולך להיות וכמה קווים אדומים הוא הולך לחצות.

הקו הראשון נחצה מהר מאוד בשיתוף "הסוכן ג'ייזי", קראולי וקאס משתפים פעולה. לוציפר בשלו, עם כלי שנמס ומבקש את עזרתה של ראווינה להפוך את הכלי שלו לקבוע. מה שכן, למרות שקו העלילה הזה לא מעניין בכלל הופתעתי מכך שראווינה בגדה בלוציפר. ההרגשה כרגע היא שאין להם מושג מה לעשות עם לוציפר אז בינתיים נפטרים ממנו לעוד כמה פרקים. בפעם שעברה שראינו אותו הוא היה ממוקד על האפוקליפסה, מה קרה?

supernatural-1203-02

אז הסיבה של מרי לחזור לחיי הצייד נחשפה ואהבתי אותה! סאם ודין אמנם הילדים שלה אבל הם לא. הם לא הילדים שהיא השאירה מאחור וג'ון לא היה הג'ון שהיא קוראת עליו ביומן ושומעת מהבנים שלה. המשפט שנוסח בצורה כל כך טובה: "יש לי את הילדים שלי אבל אני מתאבלת עליהם" חשף בדיוק את מה שעובר עליה. לגרום למרי לעזוב היה הדבר הנכון, היא צריכה למצוא את עצמה, הבנים לא יכולים לדאוג לה כל הזמן. כמובן שהיא תחזור במהלך העונה ליותר מפעם אחת, אבל כרגע אני מרוצה.

אם אהבתי את ההחלטה אהבתי במיוחד את תצוגת המשחק של ג'נסן וג'ארד. הם לא אמרו כלום אבל אמרו הכל. דין עצבני, אמא שלו נוטשת אותו כמו שאבא שלו נטש אותו אבל סאם כרגיל הוא ההיפך מדין. סאם יודע שזה הדבר הנכון בשבילה, אין בו שום טיפת כעס עליה.

ציון: 4

ratings-tv-4

 

One thought on “ביקורת, "על טבעי", עונה 12 פרק 3 – "בית היציקה"”

השאר תגובה