ביקורת, "סוכני ש.י.ל.ד.", עונה 4, פרק 4 – "ואשב קרוב לאש"

מחול, מחול ,מחול! מארוול עשו זאת שוב! גררו אותי אל הייאוש והבאסה, מרחו לי זבל על המסך, ואז בבום! אקשן! קומדיה! דרמה! אמא!!!! כן, למקרה שתהיתם, נהניתי יותר מדי מהפרק השבוע.

אזהרה: הביקורת כוללת ספוילרים לפרק

אמרנו דרמה?, הפרק נפתח בשיחת חולין, עבודה, יחסים, שמנהלים פיץ'-סימונס. השיחה נקטעת כאשר סימנס מגלה את דייזי המדממת והנואשת לעזרה. המעבר של הסדרה לשעות "בוגרות" יותר בהחלט משחק תפקיד כאן שכן הדם הנפלא הנשפך מדייזי רק מעצים את כוחה של הדרמה בסצנה המאוד בנאלית לכאורה הזו.

כל השבילים מובילים לרומא, כאשר קולסון ומאק ממשיכים בחקירתם אחר "מגפת רוחות הרפאים", ומגיעים אל דודו של רובי, איליי, שמן הסתם מסרב לשפוך אור על המסתורין בפני הממשל ("ש.י.ל.ד.? אתם עדיין קיימים?").

באופן "נוח", כמה שניות אחרי שקולסון יוצא מהפגישה "הפורייה" עם איליי, רובי מחליט להופיע, קולט את מאק, ומתחיל לברוח, מה שמוביל את "סטארסקי והאץ'" שלנו למרדף מ-ה-מ-ם בין לולה לריידר! כתיבת סצנה נהדרת של מרדף מכוניות, התנגשות בין גיבורים, זריקת בדיחות משעשעות תוך כדי על מכונאות ועבודה, ולקינוח- בום! רובי נכנס בזפיר! כמות ה"ואוו" שנשארו לי לשאר הפרק הפכו למעטות אחר כך (אבל איכשהו…נשארו לי המון).

במערכה השלישית, מיי מחלימה מפצעיה ומתיידדת עם איידה, שנכנסת לסצנה כמו דמות של הלוני טונס. "לא יודעת איך הצלחת להסתיר ככה את איידה ממני" אומרת מיי, והקומדיה ממשיכה להישפך בכמויות קטנות ומהנות, בעוד פיץ ורדקליף משחקים ב"שקר לי". איידה לעומת זאת, בהיותה רובוט אחרי הכל, מתקשה להבין את הקונספט של לשקר לצורך הצלת חיים.

בחזרה לדייזי וסימנס. לאחר שכנוע לא פשוט כלל, מצליחה דייזי לגייס את סימנס לעזרתה במאבק נגד "כלבי המשמר" שרוצים לחסל את שאר האינהיומנים. כבר אמרתי קומדיה?! אמרתי כתיבה נהדרת?! אז תוסיפו לזה את "יש לי תוכנית חשאית" של דייזי, ומיד לאחר מכן את "אז שומעת, ביבידי באבידי בו, אני הבוסית חי חי" של סימנס. סיקוונס קצר, פשוט, וכתוב בצורה מבריקה ומשעשעת.

CLARK GREGG, HENRY SIMMONS

על פי המקורות שברשותם, המטרה הבאה של הכלבים היא…. ג'יימס? (ההוא שצחקתי עליו עונה קודמת שהוא חיקוי זול של הריידר וגמביט ביחד). או, ולשים אדם בעל יכולות פירוטכניות בחנות לזיקוקים- גאונות קומית ומטא דיאגטית! כמו שהפרק הזה ממשיך לעשות, אך חכו! זה לא הכל!

קולסון ומאק לוכדים את רובי, ואחרי בירור קצרצר הם מבינים שמדובר ב"שד מהגיהינום" ולא באינהיומן, קולסון מחליט "אוקי…פפפ" ומציע לרובי להצטרף אל הצוות בחיפוש אחר תשובות. רובי נענה "בשמחה" (מאחר ואין לו מצנח) ולאחר שפיכת המידע מצד דוד איליי, הצוות נקרא לחלץ חברים בצרה.

CLARK GREGG

ג'יימס, כמובן, תקע סכין בגב של דייזי ומכר אותה "לכלבי המשמר". רגעים ספורים לפני שהל-פייר מכה בדייזי וסימנס "קייג' סטייל" (ניקולס….לא לוק), הדבר הצפוי ביותר אך גם הנפלא ביותר בפרק קורה- רובי תופס את השרשרת הבוערת של הריפ-אוף שלו! אני… הייתי… בשמיים! הגוסט-ריידר במלוא הדרו ראש בראש עם אינהיומן שווה כוח (ביץ' פליז), קרבות ופיצוצים ואקשן ובדיחות שוב באמצע יאיייי! כיף כיף ועוד פעם כיף!

ולקינוח, במפגש בין איידה לסימנס ושאר החבורה, ובעקבות השיחה בין סימנס לפיץ, הבנתי שחד משמעית, מדובר בפרק שנכתב מעולה, שוחק מעולה, חושב כוריאוגרפית מעולה, והאפקטים היו שם כדי לתת עוד יד תומכת (בדיחה פרטית לסוף הפרק).

אחרי שלושה פרקים צולעים, "סוכני שילד" שוב על המפה, יהה בייבי!

ציון: 6 מתוך 5
ratings-tv-5

4 thoughts on “ביקורת, "סוכני ש.י.ל.ד.", עונה 4, פרק 4 – "ואשב קרוב לאש"”

  1. ביקורת מושלמת! לכל חבריי אמרתי היום שסוף סוף שילד חזרה לעצמה!! פרק שגרם לי להתלהב בלי הפסקה.. המרדף מכוניות היה ללקק את האצבעות.. ואת חמשת השניות הנפלאות עם גוסט ריידר, הלפייר והשרשרת, ראיתי בערך 20 פעמים ברציפות, ואני לא מגזים!
    איזה כיף של פרק 🙂

השאר תגובה