בינג׳ כפרות – המלצות (ואזהרות) לסדרות שכדאי להשלים

יש את סדרות הקונצנזוס, אלו ש כ ו ל ם רואים, (וכותבים ומספיילרים). בין אם אלו סדרות על כמו "משחקי הכס" או "המתים המהלכים", סדרות דרג 2 כמו קולקציית מארוול בנטפליקס (לא כולל "לוק קייג׳") ו"דברים מוזרים" (גם בנטפליקס) או סדרות דרג 3 כמו קולקציית DC ברשת CW. מאידך, יש סדרות זבל, שזה 80% ממה שערוץ Syfy מייצר ועוד רשתות או ערוצי כבלים שמנסים ליצור מד״ב ופנטזיה אבל מייצרים זבל שלא ראוי לצפייה או למלא זמן מסך.

בין כל אלו מסתתרות מספר סדרות שבשל חוסר זמן (צריך מידי פעם לאכול מול שולחן אמיתי ולא זה שבסלון) לא זוכות לאותה תשומת לב ראויה כמו שאר הסדרות. לכן, כדי להכות על חטא, ולעזור לכם לתכנן את יום הכיפורים כנדרש, הנה 5 סדרות שחולפות לנו תחת הרדאר ואנו מתנצלים על כך. (סקירה נטולת ספוילרים):

עד עצם היום הזה – Once upon a time – עונה שישית החלה לא מכבר

òã òöí äéåí äæä | òåðä 6

העולם מתחלק ל-3. כאלו שכלל לא שמעו על הסדרה הזו, כאלו ששמעו וביטלו אותה כלאחר יד או לאחר פרק או שניים, והסוג השלישי (שאני נמנה עליו) שמתאהבים כל עונה מחדש בסדרה המופלאה הזו. הסדרה מתארת מצב בו האגדות שכולנו מכירים (שלגיה, סינדרלה, כיפה אדומה וכו׳) חולקים את חייהם בעולם שלנו רק נסתרים מהעין. בטרם תגלגלו את העיניים בביטול ותגידו "עוד פעם סדרה על אגדות בעולם האמיתי", אז זהו שלא! העלילה לא בוחנת את הסתגלות הדמויות לעולם האמיתי, או בלש בעולם האמיתי נלחם נגד יצורי אגדות (כמו "גרים" הבינונית) אלא מתעמקת באינטריגות שבין הדמויות ובעיקר מעניקה לא מעט מקום לOrigin story של האגדות. מי שעוקב אחר הסדרה יגלה במהרה שמדובר בכוורת של קשרים בין הדמויות שלא הייתה מביישת אופרת סבון או את "משחקי הכס".

נקודה אחת חשובה, הסדרה מבאסת בתחום האפקטים, 99% ממנה הם מסכים ירוקים ו-cgi זול, אבל אל תיתנו לזה להרתיע אתכם, אם אתם רוצים סדרה שמשוחקת היטב (המלכה הרעה) שכתובה מעולה (בכל עונה הם ממציאים את עצמם מחדש עם טוויסטים מפתיעים ושזירת דמויות ועלילות גאונית, זה ממש בית ספר לתסריטאות). תנו צ׳אנס לעיירת ״סטוריברוק״ (סיפור שבור) ולעלילה באמת מעולה! (גם אם לפעמים אתם תרצו להוריד סטירה לשלגיה ולנסיך צ׳רמינג מעודף נאיביות).

אגב: את כל חמשת העונות הראשונות של "עד עצם היום הזה" ניתן לראות בחינם ב-VOD ב-Yes, והעונה השישית מתחילה ממש אוטוטו, בתחילת השבוע הבא.


סיילם –
Salem – עונה שנייה הסתיימה, השלישית תעלה בעוד מספר חודשים

ñééìí - òåðä 1

כולנו שמענו את סיפור המכשפות של סיילם, נשים שנחשדו כמכשפות והועלו על המוקד, אפילו "אימה אמריקאית" עשו סביב זה את עונה 3, ובעונה הנוכחית AHS שוב נוגעים ויזואלית באותה תקופה. נעים לא היה שם, יותר בכיוון של מלוכלך, מסריח, שחור ואפל… הסדרה "סיילם" לוקחת את האלמנטים האלו ומקצינה אותם, זמן רב לא נראתה סדרה כל כך ״אותנטית״ תקופתית מבלי לרחם על הצופה, לא ברף האלימות ובמיוחד לא ברף האכזריות.

הסדרה מספרת את סיפור המכשפות של סיילם, הרצון שלהם לשלוט או בסך הכל לחיות בשלווה מבלי שירדפו אותן. הסדרה, בתקווה, תמשיך בעונה השלישית, אותו קו קוקטייל מבחיל של אימה, גועל, כשפים ואהבה (איך אפשר בלי אהבה). אז אם אתם חובבי מכשפות הארד-קור, שיחזור אותנטי של תקופת הקולוניות בארה"ב (כולל השיניים הרקובות) ומשחק משובח, סיילם זו סדרה בשבילכם.


אורפן בלאק –
Orphan Black – העונה הרביעית הסתיימה לא מכבר, ממתינים לעונה 5

binge-kaparot-03

אתם בטח שואלים את עצמכם מה הסדרה המוערכת הזו עושה ברשימה שכזו? במיוחד עכשיו כאשר השחקנית הראשית טטיאנה מסלני זכתה באמי עבור תפקיד ראשי בסדרת דרמה. הסיבה היא פשוטה, תשאלו בין החברים שלכם, כמה מהם באמת צפו בכל ארבע העונות של הסדרה ולא רק שמעו עליה, מבטיח לכם שתופתעו לדעת שלא רבים צלחו את כל ארבע העונות. אפילו אני מתוודה שצפיתי רק בעונה הראשונה בשלמותה, וזה לא שלא רציתי לצפות בהמשך, פשוט…  אהה… (הכלב אכל לי את השלט, השכנה מלמעלה בדיוק ביקשה סוכר).

הסיבה האמיתית שטרם צפיתי בכל העונות היא שזו סדרה כבדה ולא קלה לעיכול… ועכשיו מעריצי היתומה השחורה ישאלו ומשחקי הכס קלה לעיכול? AHS מחליקה בקלות בגרון? התשובה היא לא… אבל משהו בקצב, במבטא הבריטי, בעלילה המתפתחת באיטיות ובסיבוכים התסריטאים שהופכים את הסדרה המעולה הזו למשהו יותר עמוק מעוד שעה של בידור אמריקאי כבד ככל שיהיה (לפחות עבורי). אין ספק כי טטיאנה ראויה לכל פרס באשר הוא על תפקידה המורכב בסדרה. מי שלא מכיר את הסדרה, אשר רק כי היא עוקבת אחר אישה שמגלה יום אחד שברחבי הממלכה הבריטית מסתובבים שיבוטים גנטיים… שלה. מד״ב מעולה שלשם שינוי עוסק בגנטיקה ולא בחייזרים, כוחות על או יקומים מקבילים.

The Expanse – עונה ראשונה הסתיימה – השנייה בתחילת 2017

binge-kaparot-04

עבורי זו סדרה שמתנדנדת בין ה 20% הטובים ובין 80% הזבל שמייצר ערוץ Syfy. מצד אחד, הסדרה ניראת מעולה, אפקטים טובים, סיפור מסגרת מעניין, מצד שני עלילה מאוד (אבל מאוד) לא ברורה, משחק רע (אבל מאוד רע), ותסרוקת סופר מעצבנת של הגיבור הראשי (כשתראו תבינו על מה אני מדבר). למרות שצפיתי בעונה הראשונה, עדיין קשה לי ממש להסביר על מה היא… יש נשק ביולוגי שמוברח ע״י מורדים מקרב אוכלוסיה שדוכאה ע״י הממשל, וגם יש גזע אחר שטרם נחשפנו אליו… כמו שאמרתי, סלט לא ממש ברור של עלילה, אבל היי יש אפקטים לא רעים.

כאשר יש מחסור בסדרות מד״ב, צריך להמשיך ולתת צ׳אנס גם לסדרות שעוד לא סגורות על עצמן, אולי הן עתידות להפתיע לטובה.

Ash vs Evil Dead – עונה שניה התחילה לא מכבר

Ash vs Evil Dead

אם טרם הכרתם את אש, כיפורים זו הזדמנות מעולה לעשות זאת, סדרת גילטי פלאז׳ר מושלמת (אם הפלז׳ר שלכם הוא איברים כרותים וליטרים של דם משפריץ לכל עבר, ואני מתכוון לליטרים!!!). הסדרה היא המשך ישיר לטרילוגיית סרטי הקאלט Evil Dead מבית היוצר של סאם ריימי, שגם פיתח את הסדרה. הרוע (שמעולם לא עזב) שב ומטריד את מנוחתו של אש (Ash): האיש, האגדה והמבוכה לכל הסובבים אותו, בעל זרוע המתחברת למסור חשמלי. זה פחות או יותר הסיפור, הרוע תוקף, אש וחבריו הורגים אותו בכל דרך פסיכית אפשרית, כאשר דם, איברים והרבה הומור עפים לכל כיוון ובכמויות מסחריות. ברוס קמבל חוזר לגלם את אותה דמות מסדרת הסרטים, רק 30 שנה מאוחר יותר ועושה זאת באופן כובש לב, לכל זה תוסיפו את לוסי לולס (לעד זינה) ותקבלו טראש טהור להעביר עמו את השעמום.

כדי שלא אצטרך לבקש סליחה מכולכם ביום הכיפורים הבא, הנה, כשרות לגולש, שתי אזהרות מסדרות רעות… מאוד.

Shadowhunters – עונה ראשונה הסתיימה

ISAIAH MUSTAFA, MATTHEW DADDARIO, EMERAUDE TOUBIA, KATHERINE MCNAMARA, DOMINIC SHERWOOD, ALBERTO ROSENDE, HARRY SHUM JR.

כיפורים, כיפורים, אבל לפעמים אין סליחה, הזוועתון המביך, ״ציידי הצללים״, המבוססת על סדרת ספרי Young Adult  ("בני הנפילים") כשל כישלון בקולנוע ועשה מעבר למסך הקטן. את הסדרה הפיק Freeform, ערוץ כבלים לכל המשפחה של ABC. מדובר בזבל אמיתי וחבל, כי סדרות פנטזיה תמיד מתקבלות בברכה, הבעיה היא משחק מוגזם, דמויות לא מפותחות וחוסר עניין כללי. נערה (יפה) מגלה שיש לה כוחות קסמים בזכות קעקועים, צריכה לבחור בן בחור (יפה) ובין עוד בחור (יפה), כשברקע יש ערפדים (יפים), אנשי זאב (יפים), קוסמים (יפים והומוסקסואליים), והרבה עלילה מאוד סתמית שמפרק לפרק רק מביכה יותר את הצופה. מאידך, הסדרה קיבלה עונה שניה, אז כנראה שאם אתה מספיק יפה אתה לא ממש צריך תוכן.

רק עוד מילת אזהרה קטנה, אם אתם מתפתים לראות את The Shannara Chronicles

דונט! – אבל אם בכל זאת, תעשו את זה עם הרבה, אבל הרבה אלכוהול!!! כי רק ככה תוכלו לשרוד את הטמטום שבסדרה הזו שמספרת על עתיד הרוס שחיים בו אלפים וקוסמים וממלכות קסומות כאילו שעודפי ציוד הבמה של סירק דה-סוליי התפוצצו ברחבי העולם.

אחרית דבר:
אם טרם צפיתם ב-Penny Dreadful, אתם באמת צריכים לצום בשביל לכפר על החטאים שלכם. שלוש עונות לסדרת (המופת) האימה הגותית שהסתיימה השנה. אם פתחתי באגדות דיסני בעולם האמיתי הרי ש"פני דרדפול" לוקחת את סיפורי האימה הקלאסיים (פרנקנשטיין, דרקולה, אנשי זאב, דוריאן גריי) ומוסיפה להם עוד שכבה של אימה גותית בריטית של המאה ה-19. תוסיפו לזה משחק מדהים! של אווה גרין וקיבלתם סדרה שהיא צפיית חובה!

 

5 thoughts on “בינג׳ כפרות – המלצות (ואזהרות) לסדרות שכדאי להשלים”

  1. המשחק ב-The expanse בסדר גמור והעלילה מצויינת, אחת המורכבות והמעניינות ביותר שראיתי, שלא לדבר על כך שכמעט לא קיימות סדרות מד"ב "קשה".
    כמובן שיכול להיות שהיא מורכבת מדי למי שהתרגל לסדרות של CW…..

    וBrook זה אשד, לא "שבור".
    "סטוריברוק" זה "נחל הסיפורים" או "ערוץ הסיפורים".

    1. גם מבחינת אפקטים זו כנראה הסדרה האיכותית ביותר שראיתי, עם הקפדה מדהימה על יצירת סביבות ריאליות. יש שם סצינות שמדגימות התנהלות בחוסר כבידה ברמה שלא ראיתי בשום סדרה קודם (בזמן הקרב בספינה המאדימית), והסצינה שבה המים באסטרואיד לא נשפכים ישירות לכוס אלא בקשת היא מדהימה בהקפדה על פרטים פיזיקליים.

    2. נתחיל בתודה על התיקון לשם brook, טוב לדעת…

      בנוגע ל expanse, העלילה כלכך מורכבת שהיא מאוד לא ברורה, גם בווסטוורלד, משחקי הכס העלילה מאוד מורכבת ועדיין ברורה, פה יש כלכך הרבה בלאגן שאישית זה גרם לי לאבד עניין. 😥

      וכן, ויזואלית הסדרה נהדרת, מאוד מזכירה את באטלסטר גלקטיקה המופתית

השאר תגובה