סדרות הטלוויזיה מבוססות קומיקס – תאריכי חזרה, מה היה, מה יהיה

עונות הפריים טיים של רשתות הטלוויזיה השונות בארצות הברית מתחילות במהלך חודש ספטמבר ואוקטובר וגם כמה סדרות של ערוצי כבלים שונים, מוצאות את דרכן למסך הקטן בחודשים אלו. תקופת הסתיו/חורף בטלוויזיה האמריקאית היא תקופה של התחדשות והמשכים, ולמרות שלא כל הסדרות משודרות בארץ (בוודאי לא בזמן אמת) עדיין החלטנו לעשות לכם תוכנית חזרה ללימודים…. אה, סליחה, חזרה לשידורים. הסנונית הראשונה היא חזרתה של הסדרה "הנגיף" לעונה שלישית, אותה סוקר טל מיכלס. לגבי הסדרות האחרות, פתחו יומנים והתחילו לסמן, סדרנו אותן לפי סדר עלייתן לאוויר.

אזהרה: הסקירה כוללת ספויירים לעונה הקודמת של הסדרות השונות וגם קצת ספוילרים לעונה שתבוא

גות'האם – עונה 3 – תאריך עלייה לאוויר: 19 בספטמבר, רשת FOX.

gothham-season-3

מה קרה בעונה הקודמת: גורדון ואנשיו הצליחו לעצור את הניסויים של הוגו סטריינג' במוסד לפושעים מסוכנים במיוחד, ארקהאם. אולם, גורדון לא הצליח למנוע מאוטובוס שלם, המכיל קבוצה של "מפלצות" אשר נוצרו על ידי סטריינג', להגיע לגות'האם. בין המפלצות שאנחנו יודעים עליהן, פיש מוני האכזרית שהוחזרה לחיים ובחור צעיר אשר דומה, באופן חשוד מדי, לברוס ויין.

למה יש לצפות: ובכן, אנחנו יודעים שהכובען המשוגע מגיע לגות'האם וגם גרסה בוגרת יותר של פויזן אייבי שהתבגרה בעקבות מפגש עם אחד מה"מפלצות" של סטריינג', כמו כן, תחייה טלוויזיונית לארק הקומיקס הנפלא של סניידר (לא זאק), Court of Owls, שעוד לא ברור כמה יהיה נאמן לקומיקס. ובלי קשר, צפו ללא מעט הרס וכאוס מצידה של מוני, כי זה מה שהיא יודעת לעשות הכי טוב.

לוציפר – עונה 2 – תאריך עלייה לאוויר: 19 בספטמבר, רשת FOX.

lucifer-season2-191904

מה קרה בעונה הקודמת: אחרי שקלואי נאלצה להרוס את מלקולם, שוטר שעבד איתה, נורה והוחזר לחיים רק כדי להפוך לרוצח סדרתי, לוציפר מסכים לחזור ולעבוד עם אלוהים, בתמורה לכך שהוא ישמור על קלואי. אלוהים מסכים, ומטיל על לוציפר משימה. לחבור לאחיו, אמנדיאל, מלאך אפל, שמן הסתם לא מסתדר עם לוציפר (כי אחרת איפה הדרמה). השניים צריכים לעבוד יחדיו בכדי לנסות ולתפוס את נשמת אימם.

למה יש לצפות: נראה כי אמו של לוציפר, שארלוט, תסבך לו את החיים במהלך העונה השנייה, ולא רק בגלל שפרויד טען שמה שאימהות צריכות לעשות. כמו כן, נגלה שללוציפר ולאמנדיאל יש אח נוסף, אוריאל וחוקרת חדשה, שמאמינה באלוהים וגם במדע, תיכנס לתמונה.

סוכני ש.י.ל.ד – עונה 4 – תאריך עלייה לאוויר: 20 בספטמבר, רשת ABC.

agents-of-shield-season-4-ghost-rider-vengeance

מה קרה בעונה הקודמת: צוות הסוכנים המיומן והנאמן הצליח לעצור את "הכוורת", יישות אינהיומנית עתיקה ומרושעת שהשתלטה על גופו של הסוכן גרנט וורד, שמת. אולם, צוות הסוכנים שילם מחיר יקר, לינקולן, אהובה של דייזי (סקיי), מת. הסדרה קופצת חצי שנה קדימה ואנחנו מגלים שדייזי (סקיי) בורחת מפני "ש.י.ל.ד", שנמצאת כעת תחת הנהגה חדשה.

למה יש לצפות: זה לא סוד שגוסט ריידר מגיע לעונה הרביעית של "ש.י.ל.ד" ומרוול עושים לו בילד אפ מאז ימי קומיקון סאן דייגו ביולי. זהו אינו הגוסט ריידר המוכר לנו מסרטי הקולנוע, אלא דמות אחרת, רובי רייס. כמו כן, אנחנו נראה רובוטים דמויי אדם מתקדמים שיצר הולדן רדקליף, אשר ישמשו כהסוואה וכפתיון (פתרון שניק פיורי היה משתמש בו הרבה מאוד אי שם בקומיקסים בשנות השישים). מה שלא ידוע עדיין, זה מי יהיה ה-נבל על של העונה, אבל מרוול יותר מרומזים כי המנהל החדש של ש.י.ל.ד מתכוון לעשות לגיבורינו כאב ראש לא קטן.

הפלאש – עונה 3 – תאריך עלייה לאוויר: 4 באוקטובר, רשת CW.

the-flash-season-2-poster1

מה קרה בעונה הקודמת: אחרי שהצליח לנצח את זום ולעצור את מזימתו להרוס את המולטיוורס (כל קשר לאתר שלנו הוא מקרי לחלוטין), בארי מחליט לחזור בזמן ולהציל את אמא שלו, תוך כדי כך הוא יוצר את "פלאשפוינט" בו לבארי אלן אין את כוחות הפלאש ושני הוריו עדיין בחיים.

למה יש לצפות: בארי ינסה להתמודד עם ההשלכות לשינוי קו הזמן שהוא עצמו יצר ולהתמודד עם עולם שמרגיש דומה אך שונה לחלוטין ממה שהוא מכיר. נראה כי בין כל הניסיונות הללו, בארי יתמודד במהלך העונה עם שניים מהנבלים, סאביטר, לו יש כוחות דומים לאלו של "הפלאש" ודוקטור אלכמי.

החץ – עונה 5 – תאריך עלייה לאוויר: 5 באוקטובר, רשת CW.

arrow-season-5-844590

מה קרה בעונה הקודמת: קבוצתו של אוליבר קווין ספגה מכה קשה כאשר אחת החברות בצוות, הקנרית השחורה, מתה בידיו של דמיין דארק. אוליבר קווין הצליח לנקום בדארק והרג אותו בפרק הסיום של העונה הקודמת, אבל ההשלכות השפיעו רבות על הצוות. דיגל ות'יאה החליטו שהם עוזבים.

למה יש לצפות: דור חדש של לוחמי צדק מתאמן בכדי להצטרף לצוות של אוליבר קווין (בהם ויילד דוג, ארטמיס ומיסטר טריפיק) בעוד שארגון פשע חדש, בהנהגתו של טוביאס צ'רץ' ופרומתאוס, מאיים על סטאר סיטי. כמו כן, נראה עוד כמה דמויות שיעשו מעבר מדפי הקומיקס למסך הקטן, כמו Ragman ו"המטרה האנושית". הפלאשבקים בעונה הזו יתנו לנו הצצה לתקופה שבה אוליבר קווין היה חבר במאפיה הרוסית "ברטבה".

סופרגירל – עונה 2 – תאריך עלייה לאוויר: 10 באוקטובר, רשת CW.

supergirl-season-2-cw-poster

מה קרה בעונה הקודמת: סופרגירל הצליחה לעצור את נון וצבא הקריפטונים שיצר לעצמו והפכה את נון לעיוור במהלך הלחימה. אולם, במהלך חגיגות הניצחון, חללית נוספת הגיעה מקריפטון לנשיונל סיטי והתרסקה, כשבתוכה פנים מוכרות (אבל אנחנו עדיין לא יודעים של מי).

למה יש לצפות: סופרגירל ואחותה המאמצת אלכס ינסו למצוא את ג'רמייה, אביה של אלכס, מדען, שחשבו כי מת, אך התגלה כי הוא עדיין בחיים ומוחזק על ידי ארגון "קדמוס". כמו כן, כולנו יודעים שסופרמן יגיע לכמה הופעות אורח וגם מון-אל, חבר קרוב של סופרמן וסופרגירל בחוברות הקומיקס. מה שעוד לא ידוע זה אם, ואיך, הרשת תשלב את עלילת סופרגירל ביקום של "החץ" (שבו נמצאים גם הסדרות, "אגדות המחר" ו"הפלאש" או שהסדרה תמשיך להתקיים במציאות אחרת לחלוטין להוציא בפרק הקרוסאובר המתוכנן, השני במספר, עם הסדרה, "הפלאש").

אגדות המחר – עונה 2 – תאריך עלייה לאוויר: 13 באוקטובר, רשת CW.

LEGENDS OF TOMORROW Season 2

מה קרה בעונה הקודמת: ה"אגדות" הצליחו לעצור את וונדל סאבאג' והרסו את ארגון "שליטי הזמן" המושחת. אולם, במהלך הפעולה הזו, קפטן קולד נהרג (הקריב את עצמו). אחרי הניצחון על סבאג', הוקמן והוקגירל החליטו שהם עוזבים את הקבוצה. מייד אחרי שעזבו, הגיע "איש הזמן" (Hourman) במכונת זמן נוספת בכדי להזהיר את ה"אגדות" לגבי העתיד שמגיע.

למה יש לצפות: אנחנו יודעים שהצוות יצרף אליו לפחות חברה חדשה במשרה מלאה, ויקסן (שהיא בעצם הסבתא של ויקסן שנראתה בסדרה "החץ") כמו כן, אנחנו נפגש חלק מחברי ה-Justice Society of America. נראה כי במהלך העונה השנייה, יצטרכו ה"אגדות" למנוע פלישה ת'נגריאנית שמאיימת למחוק את העתיד וגם, חזרתו המפתיע (או אולי לא מפתיעה בכלל) של קפטן קולד.

המתים המהלכים – עונה 7 – תאריך עלייה לאוויר: 23 באוקטובר, רשת AMC.

twd-s-7-197381

מה קרה בעונה הקודמת: אחרי שהתמודדו עם עדר המהלכים הכי גדול בסדרה עד כה, ואז חיסלו קבוצת ״מושיעים״ גדולה, ריק ורוב חבורתו נתפסו על ידי ניגן וגילו שהעולם בחוץ שונה לגמרי ממה שידעו. בקליפהאנגר המדובר ביותר של הטלויזיה השנה – ניגן הפגיש (תרתי משמע) בין אחד (או אחת) מגיבורנו האהובים לבין לוסיל, המחבט שלו (כן, יש לה שם), אך זהותו של הקורבן נשמרה בסוד.

למה יש לצפות: מעבר לזהות הדמות שחטפה אותה, החבורה תצטרך להסתגל או להלחם בסדר העולם החדש של ניגן ו״המושיעים״ שלו. במקביל נגלה איך אנשי ״הממלכה״, שנראו מצילים את קרול ומורגן בסוף העונה הקודמת, ישתלבו בעלילה. וכמובן, כפי שהורגלנו בעונות הקודמות, נעסוק ברולטת ההימורים הקבועה של מי מהדמויות ישרדו את העונה.

(ותודה רבה לשני פרומקין שבדקה שסקשן המתים המהלכים יהיה נאמן למקור).

להוציא העונות הללו, אנחנו מצפים גם בקוצר רוח ל"לוק קייג'" שכל העונה הראשונה של הסדרה תעלה בנטפליקס ב-30 בספטמבר, Riverdale, שתעלה במהלך השנה והיא גרסה סקסית (כמו שערוץ CW יודע לעשות) לחוברות הקומיקס בכיכובו של ארצ'י וחבורתו, וגם, הסדרה הקומית Powerless של רשת NBC שמתרחשת ביקום של DC ועוסקת בחברת הביטוח הגרועה בעולם שמנסה להתמודד עם הנזקים שגיבורי העל משאירים אחריהם. ובל נשכח את הסדרה "ליגיון" בו מככב דיוויד הלר, בנו של צ'ארלס אקסאוויר, מייסד האקס מן, שתעלה מתישהו ברשת FX (סביר להניח שזה לא יקרה השנה).

2 thoughts on “סדרות הטלוויזיה מבוססות קומיקס – תאריכי חזרה, מה היה, מה יהיה”

  1. CW כבר יותר מרמזו שהפלאשפוינט שבארי יצר ישפיע על כל היקום שלהם.. כבר ידוע שזה ישפיע על ה"חץ" (ועל דיגל בפירוט), וככל הנראה הם ישתמשו באירוע הזה כדי להביא את סופרגירל ליקום CWVERSE

  2. הפלאש נותרת הסדרה הטובה ביותר של די סי. לוק קייג׳ נראה טוב, מעניין אם יעמוד ברמה של דרדוויל וג׳סיקה ג׳ונס.

השאר תגובה