ביקורת קומיקס: Civil War 2 #0 -הקץ לנשק… מתי?

כתיבה: בריאן מייקל בנדיס. אומנות: אוליבר קויפל. הוצאה: מארוול קומיקס.

נהניתם מקפטן אמריקה מלחמת האזרחים? רוצים משהו דומה בעולם הקומיקס? איזה צירוף מקרים?! (אעלק), מארוול בדיוק מנסה לשחזר את ההצלחה של אירוע "מלחמת האזרחים" המוצלח שלה משנת 2006, עם סיפור המשך! מצחיק איך שדברים מסתדרים.

הביקורת כוללת ספוילרים!

Civil War II 01

אז מארוול החליטו לערוך עוד מלחמה בין הדמויות האהובות שלה כי… למה לא?! הפעם במקום מארק מילר האירוע נכתב על ידי בריאן מייקל בנדיס, ובמקום סטיב מקניבן מצוייר על ידי אוליבר קויפל, שניהם תחליפים ראויים בהתחשב במעמד שלהם בעולם הקומיקס. אבל לא משנה מי יכתוב את הארוע הזה או איך ימכרו אותו לאוהדים, קשה להיכנס לאירוע קומיקס בימנו בלי דעות קדומות, לפחות זאת הרגשתי.

עד לפני כמה שנים מארוול היו מפרסמים אירוע, אולי שניים, בשנה, שם התרחשו דברים חשובים ששינו את הסטטוס קוו של היקום, גם אם במעט ולא פעם לזמן קצר בלבד. כיום נראה כי המטה ארועים הללו רודפים אחד את השני בקצב מסחרר. הם באים אחד אחרי השני, כולם עם הבטחות שכבר נמאס מהם ("האירוע שישנה את הכל"…. "אלו ואלו כמו שמעולם לא ראיתם אותם" ועוד).

Civil War II 03

זוכרים את סיקרט וורס שנגמר לא מזמן? האירוע שהשמיד את כל המולטיוורס ועיצב את היקום המרכזי של מארוול מחדש?! למה שתזכרו? מארוול שינו את הכול בחזרה כי… שינוי זה מפחיד. השינוי החשוב היחיד שנעשה בעקבות האירוע היה מיזוג יקום האולטימט (שהיה צריך להיעלם מזמן) אל תוך היקום המרכזי של מארוול, יקום 616. אז כן, אני קצת נגד אירועים, אבל כחובב קומיקס ניסיתי להיכנס למלחמת האזרחים 2 "הפעם זה באמת אישי"… בראש נקי. חשוב לתת לזה צ'אנס.

חוברת מספר 0 (ספויילר, המספר הזה לא רחוק מהציון הסופי) שאמורה לתת את הרקע לכל המלחמה, מספרת על… טוב לא ממש ברור על מה היא מספרת. החוברת היא רק חיבור של אירועים אקראיים שונים שכנראה יתחברו בחוברת מספר אחת של הסדרה שתצא בתחילת יוני. אנו רואים את נשיא ארצות הברית מציע לג'יימס רודס (War Machine) את תפקיד מזכיר ההגנה, בתקווה שיום אחד הוא יתמודד לתפקיד הנשיא. אנו רואים את She-Hulk בעבודתה כעורכת דין, מגנה על פושע לשעבר, את קפטן מארוול שחוששת לעתיד העולם, וגם מקרה עם ענן טריגאן (אשר מעניק לInhumens את כוחותיהם הנחבאים). אף אחד מהסיפורים האלה לא קשור לשני, לפחות לא בחוברת הזאת, למרות שברור שהחוברת הזאת קיימת אך ורק כדי לקדם את פני החוברת הראשונה ולהתחיל את קווי העלילה של הסיפור. מצד שני, החוברת הזו אמורה לעורר את רצונו של האוהד הממוצע לרוץ לקנות את החוברת הראשונה, וכאן הם נכשלים.

Civil War II 02

השימוש בענן הטריגן וה-Inhumens כמקור לגילוי כוח של נער צעיר, שמסוגל לראות את העתיד, נראה מיותר לחלוטין. נכון, זה כמובן יהיה חשוב בהמשך הסיפור, אבל באותה מידה זה היה יכול להיות מוטאנט שמגלה את כוחותיו (מצד שני, כבר היה לנו אריוע שעימת את האקס מן מול הנוקמים, ומרוול לא אוהבים למחזר (עאלק). השימוש בענן הטריגן מתאים לאג'נדה של מארוול לקדם את הInhumens, שנמצאים במרכז הסדרה שלהם "סוכני שילד" וגם עם סרט מתוכנן בדרך (למרות שהמציאות של הסרט לא מובטחת יותר).

זה יותר מרגיש כמו חבילת קידום של הסרטים. זה המשך של Civil War, כך שזה מושך קהל שראה את הסרט, הפעם זה בכיכובה של קפטן מארוול, שבקרוב גם תגיע לקולנוע, וקשור מאוד לInhumens, שלאף אחד לא ממש אכפת מהם, למרות שמארוול נלחמים לשנות את זה. אולי אני סתם פראנויד אבל זה נראה לי כמו פרסומת אחת גדולה.

Civil War II 04

למרות הסיפור המבולגן חייבים לציין לטובה את האומנות של אוליבר קויפל. היא לא מצויינת כמו העבודה שלו על דברים אחרים, למשל אירוע אחר שעשה עם בנדיס, Siege), אבל עדיין בהחלט מרצה את העין.

בשורה התחתונה, החוברת חסרת תועלת, אבל גם חשובה לסיפור. אין שום סיבה שלא יכלו להכניס את ההתרחשויות של החוברת הזאת לחוברת מספר 1. כל מה שיש לנו כאן זה Build Up, ולצערי זה ממש לא מתפקד בתור חוברת עצמאית. בנדיס צריך היה לוודא שזה עובד בתור חוברת עצמאית, ואז בתור קידום לשאר האירוע, אבל החוברת לא נותנת לך שום סיבה להמשיך לקרוא מלבד העובדה שאתה יודע שיש עוד, אם לא היו אומרים לי שזו התחלה של סיפור, ושהארועים בחוברת הזו חשובים, הייתי אומר שזה אחת החוברת הכי חסרות פואנטה שקראתי. הסצנות עם קפטן מארוול, רודי, ו- she hulk, לא מעניינות או חשובות, והסיבה היחידה שזה יהיה מעניין זה כי אתה יודע שאחר כך זה יהיה חשוב, וזהו. הקטע עם הענן טריג'ן פשוט משעמם ומבלבל.

Civil War II 05

בקיצור, לא מומלץ. אם אתם מתכננים לקרוא את שאר האירוע, אני מניח שהחוברת תהיה חשובה, אבל בתור חוברת עצמאית היא לא מתפקדת בכלל, לא מעניינת, לא קשורה לשום דבר, ומרגישה חסרת פואנטה. אנחנו לא צריכים עוד מלחמת אזרחים.

ציון 1
ratings-1

3 thoughts on “ביקורת קומיקס: Civil War 2 #0 -הקץ לנשק… מתי?”

  1. אני חייב לומר שקראתי את החוברת השניה (הראשונה למעשה), ובניגוד לזו, היא באמת טובה! הרבה רגעי HAHA לצד רגעים שהופכים לך את הבטן
    נהנתי מאוד.

  2. מדויק מאוד!! מסכים כל מילה שכתבת!
    ואני ידוע היטב כמארווליסט בלתי נלאה בלב ועד עמקי נשמתי, אבל זה באמת מתחיל להיות מוגזם.
    מסכים בעיקר עם הפיסקה בה כתבת שבכל כמה חודשים יוצא אירוע חדש ש"ישנה את העולם כפי שלא הכרתם מעולם!!!@@!$!@$!$!!1111"
    בדיוק לפני כמה ימים חשבתי לעצמי מה שכתבת- שאני מתגעגע לימים בהם קרוסאובר היה אירוע מיוחד וחד (או דו) שנתי.

השאר תגובה