ביקורת, "סוכני ש.י.ל.ד.", עונה 3, פרק 20- "אמנציפציה"

כבר אמרתי ש"סוכני ש.י.ל.ד" היא כמו רכבת הרים!? אז אני מחדד- הסדרה הזו מלאה בירידות עלילתיות מתונות, המלוות בעליות מטורפות, באקשן, דרמה ומבנה הסיפור. זהו! הוצאתי מהמערכת. ועכשיו לביקורת השבועית!

אזהרה, המשך הביקורת כולל ספויילרים!

דייזי מתנדבת לתרום דם למען "העולם החדש" שהבטיח "כוורת". "תרומה" זה להשתמש במונח בלשון המעטה להקרבה של הגיבורה הסוררת, ורתקליף מתחיל לרוקן אותה (בהסכמה) מכל טיפה אפשרית של מיץ. אבל איפה נמצא מתנדבים חדשים לניסוי? איזה מזל שלפני כמה פרקים הצגנו חבורה מיותרת של בריונים חמושים. ג'יימס נשלח לפתות וללכוד כמה "כלבי צייד" ולהוביל אותם למעבדה, שם "כוורת" והדוקטור הטוב הכינו להם הפתעה בדמות סצנה מתוך "רשימת שינדלר". כיהודי וישראלי, הסצנה הזו גרמה לצמרמורת קלה, גם עם הקורבנות הם בריונים גזעניים אהבלים וחמומי מוח.

בינתיים, טאלבוט חוזר! ובתור צופה, אני ממש מתחיל לחבב את העבודה של אדריאן פסדר בסדרה הזו. קולסון מחליט לפתוח את כל הקלפים מול טאלבוט, וזאת בעיקר לאור…חכו לזה…חכו לזה…חיכיתם מספיק- "הסכמי סקוביה"! כן, חברים וחברות! השלכות העלילה של "מלחמת האזרחים" פוגעות גם במסך הקטן, ובצורה לא פחות משמעותית מאשר על חבורת "הנוקמים".

בזמן שאירועי הסרט מועברים לנו בקיצור דרך תשדיר חדשות, מאי וקולסון דנים בקצרה על המשך הפעילות של ש.י.ל.ד בצללים, עכשיו שעליהם לרשום כל בעל יכולת תחת חסותם. וכך, עורך קולסון סיור במפקדה עבור טאלבוט, ומציג בפניו את כל בעלי הכוחות שברשותו- החל מהלנה, דרך לינקן השבוי, ועד ללא אחר מאשר "המיני-האלק" של הסדרה, לאש (לטאלבוט, כמו גם לגנרל רוס יש חשבון לא סגור עם הענק הירוק, אז זה נראה הולם. טאלבוט גם נבהל מלאש כהוגן).

חזרה לצד האפל של הסיפור. הניסוי… סוג של נכשל שוב, אבל לפחות הפעם מניב תוצרים חיים (שנראה כאילו נלקחו מהסט של "דוקטור הו"). "כוורת" בהתחלה מביע אכזבה וכמעט הורג את רתקליף, אך מחליט שהדוקטור ימשיך לייצר עבורו חיילים חסרי מוח כדוגמת אלה.

בינתיים דייזי מצליחה ליצור קשר עם לינקן ומפתה אותו להימלט ולהצטרף אליה. לינקן מהסס בהתחלה, אך דייזי מבטיחה לו שיוכלו לברוח יחד (שקר גס). לינקן מתחיל את תוכנית הבריחה שלו, ועל הדרך מעורר את חשדנותו של טאלבוט, וגם קצת את של קולסון שנראה שהחליט להתקפל ללחצים הבין לאומיים של הסכמי סקוביה.

לינקן מצליח להימלט, והמטוס שלו נוחת בבסיסו של "כוורת" ואז- טוויסט המאה! לינקן לא ברח בכלל, וכשדלת המטוס נפתחת, "כוורת" נתקף חרדה קלה למראהו של לאש! "כל אחד מאיתנו מקבל כוח מסיבה מסוימת. אני חושב שהמטרה של לאש, היא להרוג את "כוורת"".

Agents-of-SHIELD-Chaos-Theory-Lash

בדיוק מה שרציתי לראות! שימוש נהדר בדמות של לאש כנשק יום הדין של קולסון! כוחות הפלסמה של לאש משמידים בלי בעיה את הטפילים של "כוורת" והבהמה בעלת הראסטות אפילו פוצעת אותו קשות. לאש משמיד את כל הטפילים בגופה של דייזי ומעלה אותה על המטוס. בדיוק אז מגיח מקלקל השמחות ג'יימס "אני נשבע שאני לא גוסט ריידר" הל-פייר, והורג (אני לא צוחק) את לאש במהירות ואכזריות (ככה זה נראה). וכך, הלך לו האינהיומן היחיד שיכול לחסל את "כוורת" בלי למצמץ. כנראה שהצוות יצטרך למצמץ המון עכשיו, במיוחד כש"כוורת" מתכנן להפגיז את העולם בטריג'ן.

אז כן, יש מי שיאמרו "זה קרה מהר מדי" ו-"לאש לחלוטין נוצל מעט מדיי" או "ככה? ועוד לפני סוף העונה? הפרק האחרון בטח יהיה חלש". אני? אני מאמין באמונה שלמה בווידון הצעיר שיעיף לי את המכך בשבוע הבא (והלוואי שלא יהרוג את מאק כמו שנרמז בגסות) עם פרק סיום כפול מדהים עוד יותר ממה שראיתי השבוע.

ציון: 4.5
ratings-tv-4-half

8 thoughts on “ביקורת, "סוכני ש.י.ל.ד.", עונה 3, פרק 20- "אמנציפציה"”

  1. ואו של הקרב בין הייב ללאש, להייב היה פרצוף כזה של ״נו בוא נחסל אותו עם הטפילים שלי״ שלח אותם ולאש פשוט פירק אותו, אחרי הפרק הקודם שרצו להראות את הכוח של הייב עם חיסול הקרי עכשיו כוחו האדיר של לאש,
    לצערי להייב יש יותר מידי כוח, אני מקווה שדרך חיסלו לא תיהי סתמית ברמה של -פיץ וסימונס מוצאים תרופה יאי.

  2. ביקורת מדויקת ומשולמת כמו תמיד!
    אני חושב שעצם הרמז העבה מדי למאק עם הצלב, מבטיח את חייו בסיום העונה, בתרגולת ההפוך על הפוך על הפוך שהסדרה מתמידה בה לאורך כל העונה

  3. מאוד נהנית לקרוא את הביקורת שלך, מזדהה בהחלט עם הרבה דברים שאתה כותב 🙂
    אבל 1) כדאי שתתחיל לעשות הגהה, יש שגיאות כתיב קטנות ומעצבנות בכל הפוסטים שלך, ו-2) זו הסדרה של ווידון הצעיר ואשתו מוריסה. ואני בטוחה שהם יעיפו לנו את המסך שבוע הבא P:

  4. וכמה עצוב קולסון היה על מותה של קרטר, ככה גם אני הייתי בסרט 🙁 כמובן שהמוות שלה קיבל נופח נוסף כשהודיעו שהסדרה שלה בוטלה..

השאר תגובה