ביקורת, "סוכני ש.י.ל.ד.", עונה 3 פרק 19- ניסוי כושל

הביקורת כולל ספויילרים לפרק

אנחנו ממשיכים במערכה האחרונה לעונה, וכל תשומת הלב מופנית אל "כוורת" וצבא האינהיומנז ההולך ומתרחב שלו. השבוע אנו זוכים לראות את סיפור המקור של "כוורת" (וגם כנראה של כמה מהאינהיומנז הראשונים) כמו גם עדים לחזרתם של הקרי, גזע החייזרים הכחלחל שיצר את האינהיומנז, במטרה לכבוש את הגלקסיה.

חייב להודות, הסצנה הזו הרגישה לי מאוד דומה לסצנת הפתיחה של "רובוטריקים 2" (אתם יודעים נו…שכל הפראים הקדמונים הקטנים מגלים גזע חייזרים מפלצתי ונתקפים אמוק כשהם מסתערים עליהם). בזמן ש"כוורת" מספר לדייזי כיצד בא לעולם, הוא מורה לדוקטור רדקליף להתחיל בשעתוק הניסוי המקורי של הקרי, על ראשי היידרה הנותרים. כמובן שהניסוי נכשל, וזו דרך משעשעת לטאטא את שאריות הארגון אל מתחת לשטיח. כדי שהניסוי יצליח, לפי רדקליף, יש להשתמש בתנאים המדויקים בהם נוצר "כוורת", או במילים אחרות- "תביא לי קרי חי".

1429216131jpg-6da228_765w

בינתיים במטה "ש.י.ל.ד." קולסון והצוות, עדיין מעקלים את בגידתה של סקיי, ומתכננים כיצד לעצור את "כוורת". מאק וקולסון מתמלאים תקווה כאשר דייזי מתגלה ע"י המערכת שהיא עצמה עזרה לתכנן. "אולי עוד אפשר להציל אותה!" "היא עדיין בצד של הטובים!", כן, גם אני התמלאתי תקווה שאיכשהו הקלישאה של "אהבה וחברות" תנצח את שטיפת המוח של "כוורת", אבל היי! מדובר ב"מארוול", קלישאות הם מוצא אחרון! (משתמשים בהם, אבל רק אחרי שסחטו לנו את הלב והמוח וכל דמעה שיש בגוף).

הצוות מאתר את דייזי, "כוורת" והשאר בעיירה קטנה ונטושה. כאן "כוורת" מעמיד את דייזי במבחן- האם היא תוכל לשכנע את חבריה להצטרף אל העתיד החדש, או במידה וזה יגיע לכך, האם תוכל לחסל אותם? בלי הרבה יותר מדי זמן לחשוב על תשובה, יוצאת דייזי לקרב, כאשר מאי ומאק מגלים את המכשיר העתיק להשמדת "כוורת", שבעצם נועד לזמן ציידי קרי מהחלל.

מאולץ? מרגש? מסעיר? מיותר? תחליטו אתם איך להתייחס ל-"לפתע פתאום- חללית! פיצוצים! חייזרים!" כששני לוחמי קרי מתחילים להעיף באוויר כל הנקרא בדרכם בעודם מחפשים את "כוורת". אישית, חשבתי שמדובר באקשן חסר תכלית ומהנה כאחד, עם חיבור קליל אם תרצו ליקום הסרטים הן בשימוש בקרי, שהופיעו ב"שומרי הגלקסיה" והן בציטוט של "כוורת" עצמו לפני הקרב על "ביליונרים בחליפת שריון, וממשלות עם חיילי על" (לא… זה לא פרק הקרוס-אובר עם "מלחמת האזרחים" עדיין).

הקרי מבוזבזים דיי מהר כאשר דייזי מחסלת אחד והשני מושמד ע"י "כוורת" לאחר תצוגת יכולת מרשימה של הנבל. בלהט הרגע, המבחן הגדול של דייזי מגיע, כשהיא ניצבת מול מאק שמנסה לפנות לליבה של דייזי, אך זו נבלעת ע"י כוחותיו של "כוורת" וכמעט הורגת אותו כשהיא לא מותירה ספק, דייזי כבר לא בצד של הטובים.

agents-of-shield-kree

הפרק היה חביב. אך מלבד הדקות האחרונות והעימות בין דייזי למאק, לא הצלחתי למצוא משהו שגרם לי ל"וואו" של ממש. כנראה שהפרקים הקודמים והידיעה שאנחנו מתקרבים לסוף העונה בעוד שבועיים, עשו את שלהם ומאוד קשה לי שלא ליהנות מהסדרה הזו גם ברגעים קיטשיים של אקשן סתמי. בכל אופן, לפי הקדימונים שצצו ברשת, נראה שהקרוס-אובר עם "מלחמת האזרחים" מתקרב. יש לי 2-3 ציפיות משבוע הבא, סביר להניח שאתבדה, אבל מה כבר יכול להיות?

ציון: 4
ratings-tv-4

3 thoughts on “ביקורת, "סוכני ש.י.ל.ד.", עונה 3 פרק 19- ניסוי כושל”

  1. שום התייחסות להקרבה האולטימטיבית של דייזי בסוף הפרק??? על כך שיש לה דם קרי ולכן היא מתנדבת להקריב עצמה למען הניסוי?

    1. לזה נחכה לפרק השבוע 🙂 חשבתי שהעימות שלה עם מאק הוכיח מספיק את הנאמנות שלה לכוורת

  2. מסכים מאוד מאוד עם מה שכתבת בביקורת . לרבות הקרי שפשוט היו מיותרים ולא הוצגו בצורה שראויה או מתאימה למה שהסדרה הציגה עד עתה.
    אני חושב שהמשפט על הביליונרים עם החליפות וחיילי העל היתה קריצה מהנה לסרט (כמו גם ניים דרופ "מלחמת אזרחים")
    כבר פרסמו קליפ שמראה קשר למלחמת האזרחים 🙂

השאר תגובה