ביקורת, "על טבעי" עונה 11 פרק 19: הצ'יטרים

אני מכריז מראש, זאת הולכת להיות הביקורת הקצרה ביותר שכתבתי לפרק של על טבעי. הסיבה לכך היא פשוטה ויחידה, לא קורה בפרק הזה פשוט כלום בעל משמעות! בעוד חמישה פרקים בערך תסתיים העונה בה מוצג לנו הביג באד הגדול מכולם ובפרק ה-19 אנחנו מקבלים מסיבת שינה אחת גדולה.

תקציר הפרקים הקודמים שפתח את הפרק הציג לא מעט ציידים שהכרנו במהלך הדרך עוד מהעונה הראשונה. כנראה שהפרק הולך להציג לנו ציידים חדשים (כי בואו נודה באמת, כל הישנים מתו). במקביל לריענון הזיכרון עם הציידים, אנחנו מקבלים תזכורת על גורלו של לוציפר בידי אמארה, שהחליטה להתעלל בו עד שאלוהים יחליט לבוא להגן על בנו.

אנחנו מתחילים ב 1989, ביער בקולורדו עם שני אחים. לא עוברות יותר מ-5 דקות ואחד האחים מוצא את עצמו מותקף על ידי משהו לא נראה כאשר גורלו של האח הצעיר נותר לא ידוע. בחזרה בהווה, סאם ודין עולים על העלמות של מספר תושבים באותה עיירה בקולורדו. לאחר שיחה קצרה עם השריף שמודה שאחת ל-27 שנה אנשים פשוט נעלמים בעיר (באמת? כל 27 שנה אנשים נעלמים ואתם פשוט מניחים שהם ברחו?! באמת?!) סאם ודין מתחילים את החקירה.

c579f787a0190c71b65ee19b7c2ded9e

מהר מאוד האחים מגלים שמדובר ב"ביסאן", מפלצות שמתעוררות אחת ל-27 שנה ומחפשות בני אדם על מנת להשתלט עליהם, להזדווג ולייצר עוד ביאסנים חדשים, בעקרון, זו הגרסה של "על טבעי" לזינומורפים ("הנוסע השמיני", למתקשים). במהלך הצייד האחים פוגשים שני ציידים, סיזר וג'סי. ג'סי מסתבר הוא הילד הצעיר ששרד את המתקפה שלקחה את אחיו ב 1989.

הסיפור של ג'סי מעניין יותר מכל מה שקורה בפרק. הוא מעין גרסה מוקדמת של סאם ודין שמחפשים נקמה בייצור שהרג את המשפחה שלהם. היה עדיף לו הפרק היה מסופר מנקודת המבט של ג'סי וסאם ודין היו מלווים אותו. היינו מחוברים רגשית הרבה יותר אליו, הוא מחפש נקמה וסגירת מעגל עם אחיו לעומת סאם ודין שפשוט שם כל הפרק ולא עושים יותר מידי. סוף הפרק אכן מרגש, ג'סי מוצא את גופת אחיו ונותן לה את קבורת הציידים המוכרת (שלגמרי נגנבה מ"מלחמת הכוכבים").

5947e5fd2157514623761a3c8a3b26e5

הפרק נגמר בזה שג'סי אחרי שנקם את מות אחיו ממלא את ההבטחה שלו, הוא מפסיק עם חיי הצייד. אהבתי את הסיום, הוא הראה לנו שלא כל צייד צריך לסיים את חייו במוות. האם זה אומר לנו שגם לסאם ודין יכול להיות סיום טוב? רק הזמן יגיד.

1.5
ratings-tv-1-half

השאר תגובה