ביקורת, "סוכני ש.י.ל.ד.", עונה 3 פרק 16- "גן עדן אבוד"

אזהרה: הביקורת מכילה ספויילרים!

אחד הדברים הנהדרים שיש בעולם הקומיקס הוא העובדה ש"תמיד יש דג גדול יותר". השבוע גדעון "הדג הקטן" מאליק, מציג לנו חד משמעית, איך נופלים ענקים. הוא ניהל את העולם מאחורי המסכים כשהנוקמים ניצחו את הצ'אטאורי. מימן את פירס ואנשיו כמנהלי ש.י.ל.ד. בזמן שהסתננו לשורות האירגון. עינה בייסורים את בנו יחידו של אחד ממנהיגי היידרה הגדולים ביותר (בקומיקס) ופחות או יותר היה נבל סיניסטריאלי להפליא, עד עכשיו!

הפרק מתחיל בפלאש-בק, ומציג לנו את גדעון ונתנאל מאליק הצעירים בדיוק לאחר מות אביהם. אנו מגלים שמשפחת מאליק, ששמרה על מסורת "המטייל" (נסיונות להחזיר את "כוורת"), כלל וכלל לא הייתה חלק מהיידרה בתחילה. ואז כמובן, דניאל וויטהול נכנס לתמונה. וויטהול מזמן את האחים מאליק ודן עימם בשיתוף פעולה עתידי, אחרי שכמובן מפריח את מטרת המסורת המשפחתית. בהמשך הפלאשבק, שרץ לאורך הפרק בראשו של גדעון החששן, מסתבר שהנבל הענק הוא לא יותר מילד פחדן שאוהב את החיים אך עדיין כמה לכוח. גדעון בוגד באחיו, שנשלח אל כוכב "מוות", והופך לראש המשפחה, כשהמטרה עדיין- להחזיר את השליט הגולה.

בזמן שמאליק ובתו מציגים בפני "המעגל הפנימי" את מנהיגם החדש, קולסון והצוות עדיין מנסים לעקל את העובדה שוורד חזר, למרות שידוע להם שמדובר בטפיל חומס גופות יותר מאשר באיש שהרג את מושא אהבתו של קולסון. כדי לנסות לעלות על עקבותיו של "כוורת", צוות הסוכנים מנסה ומצליח ללכוד את גיירה, ואנחנו זוכים לראות שוב את מאי בפעולה (בסצנה נהדרת) כפי שמזמן לא ראינו אותה.

LUKE MITCHELL, CHLOE BENNET

במקביל, דייזי ולינקן יוצאים לברר, בעזרת "מכר וויתיק" של לינקן, אודות האינהיומן רב העוצמה בגופו של וורד. תוך כדי החיפוש, אנחנו (ודייזי) מגלים אמת מטרידה על עברו של לינקן, שאולי תיצור טוויסט בעלילה בהמשך, זה נראה לי חשוב לציין, אבל תחליטו אתם.

ואז מגיעה גולת הכותרת של הפרק! לא הלכידה של הצוות בידי היידרה, לא העובדה שלינקן הרג את האקסית שלו, לא שנראה בשבוע הבא את צוות הסיקרט ווריארז, ואפילו לא החשיפה (החלקית) של דמותו האמתית (והמדויקת מבחינת הקומיקס) של "כוורת", לא לא לא, אני מדבר כמובן על המהלך ההדרגתי, המבריק, והמבוצע ללא דופי, של "כוורת" נגד משפחת מאליק.

BRETT DALTON

כדי לבסס את שליטתו המוחלטת, "כוורת" מעלה באוב את תודעתו של ניית מאליק, שהוקרב לכוכב האחר בשל בגידתו של גדעון! באותו רגע הנבל המאיים והמבריק הופך ללא יותר מדג קטן שנטרף ע"י דג רב תודעתי עצום! "כוורת" מצליח להוריד את מאליק על הברכיים אך לא מפסיק שם. במה שנראה כמו חילופי תפקידים תחילה, "כוורת" מנשק למוות את בתו של מאליק, ומרסק את רוחו לחלוטין. כך הופך נבל גדול, לבובת סמרטוטים וטו לא! ותזכרו שיש לנו נבלים גדולים כמו ת'אנוס ביקום הזה. זה בהחלט מרתק לראות מזעור דמויות שנעשה נכון.

כל זאת, בתוספת פילפול ריגשי מצד קולסון ולינקן, ומעט אקשן נהדר מצד מאי ודייזי, משאירים את "סוכני ש.י.ל.ד" במגמת עלייה לא קטנה.

ציון: 5
ratings-tv-5

One thought on “ביקורת, "סוכני ש.י.ל.ד.", עונה 3 פרק 16- "גן עדן אבוד"”

השאר תגובה