ביקורת, "הגל החמישי"- בואו נוותר על השישי

אני מאוד אוהב את קלואי גרייס מורץ, אני גם מעריץ את ליב שרייבר כשחקן (בעיקר על התפקיד שלו ב"ריי דונבן") לכן כשראיתי את הטריילר ל-"הגל החמישי", מאוד ציפיתי לראות את הסרט. אך מה לעשות, ציפיות נועדו כנראה רק לכריות.

המשך הביקורת כולל ספוילרים לסרט:


העובדה כי "הגל החמישי" הוא עיבוד למותחן נעורים פוסט אפוקליפטי דביק ומלא הורמונים מאת ריק יאנסי (הספר יצא בתרגום לעברית בהוצאת כתר, תרגום יעל אכמון) חמקה מעיני. הגעתי לקולנוע בכדי לראות שחקנים שאני אוהב, בסרט ז'אנר שמדבר אלי, פלישת חייזרים.

"הגל החמישי" מספר את סיפורה של קאסי (מורץ), תלמידת תיכון רגילה עם חיים רגילים ודילמות נעורים רגילות, שחייה וחיי כל אהוביה לפתע ניצבים מול אבדון איטי וכואב, כשעב"ם מסתורי מתחיל לרחף מעל ראשיהם. החייזרים חסרי הצורה, העונים לשם "האחרים" (כי, סיבות), מתקיפים את המין האנושי בגלים (ומכאן השם) של אסונות ומנסים לדלל את אוכלוסיית הכוכב. לאט לאט (תוך חצי שעה של סרט) קאסי מאבדת את כל הקרובים אליה, החל מחברים ועד למשפחה קרובה. כעת עליה לשרוד בעולם מתפורר, כשבאופק "האחרים" מתכוננים לגל החמישי והאחרון- פלישה כוללת.

Chloe Grace Moretz

עד כה, נשמע כמו סרט מד"ב אורבני דיי חביב, לא כך?! אז זהו, לפעמים אתה מזהה מתי הסרט הולך לעזאזל, רק מלראות השתלשלות אירועים דבילית מול העיניים. אחרי שקאסי נשארת בעולם עם אביה (רון ליווינגסטון) ואחיה הקטן סאם (זאק ארתור), מוצאת עצמה משפחת סאליבן במחנה פליטים (אפוקליפטי, נכון!?). אל המחנה מגיעים, בכוחות ממונעים היטב (בהתחשב בזה שהגל הראשון היה השבתה מוחלטת של כל מקורות החשמל והרכבים בעולם), צבא ארצות הברית בהנהגתו של קולונל וואש (שרייבר).

יאיי, הצבא הגיע! ניצלנו! או…שלא? מאיזו שהיא סיבה לא ברורה הילדים מפונים ראשונים ברכבים נפרדים מן המבוגרים (אשאיר לכם לגלות לאן זה מוביל) אבל הבעיה האמתית מתחילה כאשר סאם מאבד את הדובי שלו (העונה לשם הגנרי- דוב) וקאסי יוצאת לחפש אותו, אך אוי! האוטובוס עוזב בלעדיה! וסאמי נשאר לבד! בגלל הדוב! העולם מגיע לקיצו, איבדת משפחה, ואתה לא יכול בלי הדוב שלך?! (תתבגר… זה הפועל שאתם מחפשים). וכך מתחילות להן שעתיים וחצי של "מה לעזאזל אני רואה עכשיו".

Nick Robinson, left, and Chloë Grace Moretz star in Columbia Pictures' "The 5th Wave."

הסרט מתפצל בנקודה זו לכל כך הרבה ז'אנרים שהצופה כבר לא יודע מתי לצחוק, לבכות, לפחד או להתרגש. היו סצנות שכתובות בשיא הרצינות וכל מה שהצלחתי לשמוע מהקהל זה צחוק מתגלגל ללא הפסקה! העלילה לא פעם ולא פעמיים גובלת בטוויסטים כל כך צפויים שפשוט בא לך לצעוק "או! סוף סוף!".

בזמן שקאסי ממשיכה לשוטט ביערות, סאמי ושאר ילדי העולם מגויסים ע"י וואש כדי להילחם "באחרים" שלבשו דמות אדם (כי זה כל כך זול יותר להגיד שהחייזרים הם בני אדם). אם יש משהו שאין לו אמינות בגרוש על המסך, זה בני 9 שנלחמים בשרות הצבא! מה שעוד יותר לא אמין זה שבזמן שאחד מפחד אז משאירים אותו בבסיס, אחד אחר עדיין מפחד (שלא לדבר שמדובר בילדה) ועדיין נשלח לשדה הקרב!

Alex Roe; Chloe Grace Moretz

חושבים שזה מוגזם? אז חזרה לסיפורה של קאסי, שפוגשת במהלך הטיול ביער את "האדוארד קאלן" שלנו, אוון ווקר (אלכס ריו), שדמותו נעה כל כך הרבה פעמים מ"אפשר לסמוך עלי" ל-"אני שתול" עד שבסוף התסריטאים של הסרט אמרו "יודעים מה? שיהיה גם וגם!" כן, אני לא צוחק, הגיבור הוא חצי אדם חצי חייזר-אדם, שהסיבה שהוא לא חיסל את קאסי… ניחשתם! אהבה! כי נוחות!

זה כבר היה השלב שהפסקתי לקחת את הסרט ברצינות וממש התאכזבתי מעצמי ומהוליווד. לא מאסתם בדרמות בדיוניות על אפוקליפסה ואהבה? עד כדי כך נגמרו לכם הרעיונות שאתם ממציאים טוויסטים על הדרך? ועוד להסוות כישלון קופתי כזה עם שחקנים טובים ושיווק מסקרן?

לסיכום: סרט שמתחיל ממש יופי ואז נכנס למערבולת של כלום ושום דבר. ולמקרה שתהיתם, זה הראשון בטרילוגיה. עצתי לבמאי העתיד: בגל הראשון, תעשו סרט טוב!

ציון:1
ratings-film-1

13 thoughts on “ביקורת, "הגל החמישי"- בואו נוותר על השישי”

  1. אתה לא רציני
    אתה פשוט אדם מוזר…
    בקיצר אתה איש חסר הבנה.. (אם לא הבנתה את הסרט בעיה שלך) אבל הסרט הזה הוא אחד הנדירים והמושלמים!!
    ואתה ממש לא סיפרת את הסיפור טוב אתה השמטתה הרבה פרטים ויכול להיות שפשוט ראיתה את הסרט אבל סתם בא לך לרשום ביקורת גרועה כי אין לך מה לעשות בחיים אז רק שתדע לא כדי לך להיות מבקר סרטים בעתיד וגם זה סרט ממש מושלם ואני ממצליצה לראות אותו ואני מחכה כבר לסרט ההמשך

  2. אני אהבתי מאוד את הסרט בין הסרטים הטובים היה בו את כל מה שצריך ואם אתה רושם שהסרט לא טוב נראה לי שאת לא טוב בעבודה שלך בכך שאתה מטעה אנשים שבאים לראות את הסרט ולא לדבר על כך שנתת לסרט כוכב אחד ??
    זה לא בסדר לפי דעתי אבל רואים שדעתך שונה מאנשים אחרים .

  3. לדעתי הסרט הזה היה ממש טוב הוא היה מותח,מרגש,עצוב ומפחיד כל מה שצריך בסרט טוב נמצא בסרט הזה
    זה הסרט מדע בדיוני הכי טוב שראיתי בחיים שלי (וראיתי הרבה סרטים) בקיצור מאוד אהבתי את הסרט וזכותך לא לאהוב אותו אבל אם היית קצת יותר מבין בסרטים היית מבין שזה סרט מאוד יפה וזה לא משנה אם השקיעו בו איזה מאה מיליון דולר או שהשקיעו בו רק מיליון אחד העיקר זה העלילה והשחקנים

  4. ממש לא אני ראיתי את הסרט והתמכרתי עליו זה אחד הסרטים היפים שראיתי וכל מי שראה מהאנשים שאני מכירה מסכים איתי לגמרי הגל החמישי הייה הצלחה ןאני מאוד מקווה שיהיה הגל השישי כי זה יפה ואני רוצה לדעת מה קרה בסוף ועם אוון חיי אפשר להגיד שהסרט היה סרט מאוד מפתיע כי הוא השאיר אותי במתח ולא חשבתי שזה יקרה.

    1. שלום לאנונימית, מחקנו את התגובה שלך שמאחלת לטל ללכת לכל מיני מקומות. אנחנו בהחלט מעודדים דיבור, ויש מצב שהקוראים לא יסכימו עם המבקר, וזה בסדר ולגיטי, ולכן התגובה שלך כאן, היא נהדרת, את לא מסכימה ואת מסבירה וזה נהדר, אבל אין מקום באתר שלנו לקללות. תודה.

  5. סרט מהמםםם, מותח ושווה צפיה,ואני רוצה לראות אותך יושב סרט טוב יותר!
    יאללה מתי הגל השישי?

  6. התגובה הקודמת קיצונית מדי, לדעתי הסרט בסדר גמור והכותרת שלך קצת מוחצנת.

  7. אתה מפגר. וחסר אהבה לסרטים, הוא ילד קטן בטח שהוא ירצה את הדובי שלו חזרה !!!!!!!!!

  8. אתם יודעים למה אני שונאת מבקרי קולנוע?
    כי הם לא אוהבים אף סרט!
    שום דבר לא טוב להם!!!
    הסרט נועד לבני עשרה ואני כבת עשרה מאוד נהנתי!

השאר תגובה