סוכני ש.י.ל.ד.- עונה 3 פרק 14- "כלבי שמירה"

הביקורת כוללת ספויילרים לפרק ולעונה!

בשבועות האחרונים, הנרי סימונס מקבל לא מעט מקום לפתח את דמותו של מאק. בין עם זה כחלק משרשרת הפיקוד החדשה כמחליפו של קולסון, ביחסים שלו עם חברי הצוות (כפי שראינו עם הפרידה מבובי שבוע שעבר) או, במקרה של השבוע, ביחסיו עם המשפחה. בפרק של השבוע מוצג לנו רובי, אחיו הצעיר של מאק ("מיני-מאק" כפי שמכנה אותו דייזי), ומעט אור נוסף נשפך על דמותו של המכונאי החביב ורב התושייה. בזמן שצמד האחים מבלים מעט זמן איכות יחד, מבזק חדשות קוטע את האווירה, ומציג ארגון גרילה חדש, "כלבי אשמורת", ששם לו למטרה למגר את בעלי הכוחות מן העולם.

*זמן פסחא- בכותרות של מבזק החדשות הוזכרו כמה אירועים אלימים בין כנופיות רחוב באיזור הלס-קיטשן. רפרנס לגיבור מסויים לבוש ארגמן.

אז מי הם אותם "כלבי אשמורת"? מאחר והמיני-צבא הזה משתמש בנשקים תוצרת שילד מימי העבר (רפרנס לארועי "הסוכנת קרטר"), מסתבר שראש הארגון הוא הסוכן בלייק, שנראה לאחרונה נמחץ ע"י דאת'לוק בעונה הראשונה. בלייק מסתבר, עובד עבור מאליק, אך עם אג'נדה משלו, והיא מיגור "הפריקים" מן העולם.

142139-2712-900x600-174162

רובי, שמגלה בדרך לא דרך את האמת על אחיו הגדול, שוקל להצטרף אל "כלבי אשמורת" ומסכים שבעלי הכוחות הם איום לחברה כולה. לאחר עימות קצר עם מאק (או אלפי אם תרצו) השניים מופרעים ע"י צוות "כלבים" ורובי לומד את נפשו האמתית של מאק, על הרצון להציל ולהגן, בניגוד לאלימות ולהטלת טרור.

זמן מסך נהדר שמוענק לשחקן סימונס, מרחיב לנו כצופים את דמותו של מאק ומקרב אותנו עוד כמה צעדים להאמין שהוא זה שבעוד כמה חודשים יתפוצץ בחלל (אתם רואים CW? ככה בונים מתח נכון), שלא לדבר על כמה שהבנייה מרגישה כאילו עוטפים לנו את הדמות באריזת מתנה נחמדה.

142139-3757-900x600-174153

אך מאק הוא לא היחיד שעובר מבחנים. גם דמותו של לינקן עברה בשבועות האחרונים לא מעט מבחני קבלה, מול הקהל, ומול קולסון. הפעם, בעימות ישיר מול בלייק (בערך), קולסון בוחן את נכונותו של לינקן לפעול לפי הוראות אך גם לשמור על מצפון ורוח אנושית (או אן-אנושית). היו עוד כמה רגעים לדמויות המוכרות כמו רגשי החרטה של ג'מה בשחרורו של לאש, שרצח כתוצאה מכך את כל השבויים של מאליק. בשיחה מול מאי, השתיים מנקות רגשי אשם מכל כיוון ומכינות את עצמן למפגש עתידי מול לאש.

לסיכום, השבוע קיבלנו פרק דיי מהנה. לא הרבה התקדמות בעלילה, אבל הרחבת הארק של הדמויות התומכות (מאק ולינקולן) ושימוש כבד ברפרנס לסדרה-אחות (קרטר) העניקו לפרק את הגוון הכייפי וה"מרווליסטי" שלמדנו להכיר ולאהוב בשמונה השנים האחרונות.

ציון: 4
ratings-tv-4

4 thoughts on “סוכני ש.י.ל.ד.- עונה 3 פרק 14- "כלבי שמירה"”

    1. הולי קראפ! אתה צודק, רועי! איכשהו שכחתי מהסצינה הזו.. עכשיו צפיתי שוב בהתחלה של פרק 11. אגב, אותה סצינה בדיוק מופיעה גם בפרק 15 שוב. מסקרן ביותר 🙂

  1. רגע! מה? "יתפוצץ בחלל"??? פיספסתי משהו? מתי היתה סצינה שבה הראו שבעתיד מישהו יתפוצץ בחלל?

השאר תגובה