ביקורת, "סוכני ש.י.ל.ד."- עונה 3 פרק 13- שוט פרידה

כמה שעות לפני שידור הפרק השבוע, בארה"ב, ערכו כוכבי הסדרה צ'אט חי בפייסבוק עם קהל המעריצים. השעה הייתה 2 בלילה בארצנו הקטנטונת, אך שנתי נדרה ממני והחלטתי "להציק" לקלארק גרג וחברים.

המשך הקריאה כולל ספויילרים לפרק!

כשהגיע תורם של איידראן פליקי וניק בלאד (בובי והאנטר) לעלות, החלטתי לנסות את מזלי, והעתקתי והדבקתי בערך מליון פעמים את המשפט "give us a kiss Bobbi". כעבור 5 דקות, איידראן הבחינה בי דרך הגל העצום של המעריצים, אמרה "ואוו מיצ'לס…" (כי אין מיכלס באנגלית) "…אתה מתעקש יפה", חייכה, ושלחה לי נשיקה באוויר. כן, אני לא מפסיק להשוויץ בזה. למה אני מספר לכם את כל זה אתם שואלים? כי מסתבר שזו הייתה נשיקת פרידה.

אחרי שנשלחו לעקוב אחר מאליק וידידו החדש, מזכיר הביטחון הרוסי, מוצאים את עצמם בובי והאנטר בשבי הרוסים. פרטי האירוע: מאליק ניסה לעודד את רעיון הקמת "מדינת האינהיומנים" של הרוסים, וגילה שאחד הגנרלים הוא אינהיומן בעצמו (אחד שמסוגל לשלוט בצל של עצמו…). מאליק כמובן מעודד הפיכה צבאית כנגד הנשיא הרוסי, בעזרת הנשק החדש, אך בעקבות התערבות כוחנית של צוות ש.י.ל.ד., התוכנית הזו שוקעת למצולות.

אני מודה, המעורבות של הרוסים בכל עניין האינהיומנס גרמה לי לפתח ציפייה שנזכה לראות את "משמר החורף" (סוג של הנוקמים גרסת ברית המועצות) ושהגנרל השבוי הוא בעצם אורסה-מייג'ור (מוטנט רוסי בקומיקס שמסוגל להפוך לדוב), אבל דברים מגניבים קורים רק פעם בחצי עונה והכסף הגדול כרגע הולך על לאש (איפה שהוא לא יהיה).

f3bb3f1c32df349f0cc22b2bfba00a4d2035addf_630_354-1bf6db2

כמובן שאי אפשר להכין חביתה מבלי לשבור כמה ביצים, ובמהלך המבצע בובי והאנטר נופלים בשבי הרוסי באשמת רצח אנשי ציבור. לאורך כל הפרק, במבנה של פלאש-בק-פלאש פורוורד, אנחנו רואים כיצד בובי, סוכנת וותיקה, לא נשברת לשנייה וממשיכה להכחיש את מעורבות ש.י.ל.ד. בעוד האנטר, שכיר החרב, ממשיך באופן תיאטרלי לשקר לחוקרים (רק הלכתי לקטוף פטריות אדוני השוטר). אך כל הבולשיט מוסר ברגע שהשניים מבינים שחיי השני בסכנה. העיסוק במערכת הזוגית של השניים נשזר בצרתם הנוכחית והם נדחקים לפינה.

קולסון מגיע בליווי הנשיא אליס לדון בשחרור אנשיו, אך נדחק גם הוא לפינה כאשר מוצבת בפניו הבחירה בין לחשוף את השניים כסוכני ש.י.ל.ד., להובילם לגרדום, ולהכתים את שם הארגון, או לשחרר את השניים משרות ע"י הכרה בסיפור הכיסוי שלהם באופן מלא. קולסון כמובן, בוחר בחיים, אך בכך, גורם לצוות (ולנו כצופים) לחוות פרידה בטרם עת משתי דמויות נהדרות שליוו אותנו כמעט שתי עונות.

Agents-of-SHIELD-313-14-600x400

סצנת הפרידה מן השתיים בבר, כאשר כל סוכן מרים, בזווית העין, שוט משקה לפרידה, היא עוד אחת מסצנות הדרמה הנהדרות שמצליחים יוצרי הסדרה להביא לנו. במבט אחד מלא דמעות של מאק, כשהוא מרים את הכוס שלו, אנו חווים את הפרידה האישית שלו, והקולקטיבית של קהל הצופים יחד, מבובי והאנטר. השניים יחסרו לי כמעט כמו שאני מאמין שהם יחסרו לכם. אכן רגע קשה, אך פרק מצוין!

ציון: 4.5
ratings-tv-4-half

5 thoughts on “ביקורת, "סוכני ש.י.ל.ד."- עונה 3 פרק 13- שוט פרידה”

השאר תגובה