דיסני חוזרים ל- "הקדירה השחורה"

"הקדירה השחורה", סרט האנימציה שהפיקה חברת דיסני בשנת 1985 ומבוססת על סדרת ספרי "מחזור ארץ פרידיין" שכתב לויד אלכנסדר, נחשב לאחד הכשלונות הגדולים ביותר של דיסני ובעולם הקולנוע בכלל. הסרט, שעלה 44 מיליון דולרים, והיה הראשון בו השתמשו דיסני באנימציות ממוחשבות, הכניס רק במחצית מן הסכום, וכמעט גרם לסגירת אגף האנימציה של דיסני עד ל-1989 אז חזרה דיסני לגדולתה בעזרתו של ג'פרי קצנברג ובת ים בשם אריאל. אגב, כשהסרט הופץ בארץ הוא נקרא בתחילה "טרן וקדרת הקסמים" ולאחר מכן בהוצאות הראשונות נקרא "קדירת הקסמים", לקראת ההוצאה ל-DVD ב-2014 הוא נקרא "הקדירה השחורה".

דיסני ניסו בשעתו לנצל את עליית הפופולאריות של משחקי "מבוכים ודרקונים" שהשתלטו על בני הנוער (והמבוגרים) בשעתו והתוצאה הייתה אחד הסרטים האפלים ביותר שהם יצרו. סדרת הסרטים, המונה חמישה, תורגמה בזמנו לעברית על ידי אורי בלסם ובשנה שעברה (2015) זכו להוצאה מחודשת שני הספרים הראשונים (אוצאת מרגנית), "ספר השלושה" ו"היורה השחורה" עליהם מתבסס הסרט של דיסני. סדרת הספרים, שמבוססת על מיתולוגיה וולשית, נכתבה באמצע שנות השישים של המאה הקודמת, נחשבת לאחת מסדרות הפנטסיה המוצלחות שנכתבו אי פעם לבני הנעורים.

מגזין חדשות הבידור Variety מדווח כי דיסני רכשו את זכויות ההפקה על חמשת ספרי הסדרה, למרות שבשלב זה לא ברור אם הם מתכוונים להפיק את הסרטים כסרטי אנימציה או כסדרת סרטי לייב אקשן.

תקציר שני הספרים הראשונים, כפי שהוא מופיע על גב ההוצאה המחודשת:

ספר השלושה:
טרן היה משועמם מחייו כסגן-חזירת בחווה של המכשף הזקן דלבן. הוא מעולם לא תיאר לעצמו שייסחף בפתאומיות למסע רב-סכנות להצלת ממלכת פרידיין. כאשר הן-ון בורחת , יוצא טרן לחפש אותה. הוא מאבד את עקבותיה במעבה היער האסור, ובחיפושיו נתקל בשר צבאו של אדון ארץ המוות, אראון ובלוחמיו מטילי האימה.

היורה השחורה:
כוחות האפלה מאיימים שוב על ממלכת פרידיין. אראון אדון ארץ המוות, השתלט על היורה השחורה. הוא הטיל לתוכה את הגיבורים שנפלו בקרב, והם יצאו ממנה כגדודי לוחמים בני אלמוות. רק השמדתה של היורה השחורה תבלום את התעצמות כוחותיו של אראון. כל גיבורי פרידיין, ובראשם גוידיון נסיך דון, יוצאים למסע חשאי ורב תהפוכות, לגלות את הסכנה ולהציל את ארצם האהובה.

סצינה מרכזית מתוך הסרט של דיסני:

One thought on “דיסני חוזרים ל- "הקדירה השחורה"”

  1. וואו, למרות שהייתי מעריץ גדול של סדרת הספרים כשקראתי אותה, ואפילו יש לי על המדף את השלושה הראשונים, מעולם לא ידעתי שעשו לה סרט, ועוד מבית דיסני. זו באמת הפתעה. ויותר מפתיע שהם מתכוונים לחזור לזה אחרי כל כך הרבה זמן. זו סדרת פנטזיה מעולה, ואני מקווה שהאדפטציה שדיסני ינסו לעשות לה (שוב) תצליח. אני באמת לא יודע עד כמה זה יעבוד בסרט אנימציה, ונראה שמהניסיון של דיסני זה באמת לא עובד, אז התקווה היא ללייב אקשן.
    גרמתם לי לרצות לחזור לספרים שוב!

השאר תגובה