ואן הלסינג מתקרב(ת) למסך הקטן

אחת הסדרות המסקרנות, שמתהוות בימים אלו, הוא גרסה מחודשת לסיפור "ואן הלסינג", צייד הערפדים שהופיע לראשונה בספרו של בראם סטוקר, "דרקולה". בקולנוע אחת ההופעות האחרונות (והמביכות יש להגיד) של הדמות היתה בגילומו של יו ג'קמן בסרט "וא הלסינג" משנת 2004.

ערוץ Syfy שאחראי על הפקת הסדרה החדשה, החליט להתרחק מאותו סרט מושמץ ולהציע גרסה מחודשת, כשהשינוי הגדול ביותר הוא שצייד הערפדים הוא היום, ציידת. לא מכבר הודיעה רשת הכבלים כי השחקנית קלי אוברטון לוהקה לתפקיד הראשי. אוברטון אינה פנים מוכרות מדי, אולם צופי הטלוויזיה האדוקים זוכרים אותה מהעונה החמישית של סדרת ערפדים אחרת, "דם אמיתי". אוברטון תגלם את דמותה של ונסה הלסינג, נצר לציידי הערפדים הקלאסיים, בסדרה שתתרחש בעידן פוסט אפוקליפטי בו הערפדים שולטים בכדור הארץ ועל ונסה להנהיג את המין האנושי במלחמת קיום.

van helsing overton

אליה מצטרפים ג'ונתן סקארף וכריסטופר היירדל, ששיחקו בסדרה "גיהנום על גלגלים". היירדל גם הופיע כערפד מרקוס בסדרת סרטי "דמדומים". סקארף יגלם לוחם מארינס שנאמן לשבועתו ולמין האנושי ואילו היירדל יגלם ניצול של מתקפת ערפדים שמצטרף למלחמה. פול ג'והנסון (מאד מן), דייויד קוביט (ריי דונובן) וטים גיניי (הומלנד) משחקים גם בפיילוט שנשמע באופן חשוד כמו "המתים המהלכים" גרסת הערפדים.

אולם השם המעניין ביותר בסדרה הוא זה של ניל לביוט, אחד השמות הבולטים בקולנוע העצמאי של תחילת שנות האלפיים, מחזאי ובמאי (האחות בטי, מכתב אהבה, צורה לאהבה, איש הקש), שמשמש כשאו-ראנר של "ואן הלסינג". בימים אלו נמצאת ההפקה בצילומים ובעונה הראשונה יהיו 13 פרקים. בין בימאי הפרקים השונים ניתן למצוא את שמו של ג'ייסון פריסטלי, מי שמוכר לילדי שנות התשעים כברנדון וולש מהסדרה "בברלי הילס 90210" שמאז הספיק לעבור לצד השני של המצלמה ולהפוך לבמאי טלוויזיה מבוקש.

הסדרה אמורה לעלות לשידור במהלך השנה.

3 thoughts on “ואן הלסינג מתקרב(ת) למסך הקטן”

  1. אוי, אני זוכר את הסרט הזה מ2004. זה היה עצוב. אני מקווה שהסדרה תהיה טובה יותר. שינוי מגדרי הוא אף פעם לא בעיה, העיקר שנראה את הדמות על המסך כמו שצריך. אני רק תוהה איך יעשו את הערפדים.

  2. showerunner הוא בעצם האדם שאחראי על האופי של הסדרה, הוא זה שקובע מה הטון של הסדרה, איך נראה כל פרק מבחינת צילום, עריכה, תאורה, מה הקצב של הפרק, האם זה יהיה רציני ואלים כמו "המתים המהלכים" או שזה יהיה עם ציניות והומור כמו "סוכני שילד". השאו-ראנר בעצם הוא במאי העל של כל הסדרה ואחראי על ה LOOK וה FEEL שלה.

השאר תגובה