ביקורת "החץ" עונה 4 פרק 15: חטוף

הביקורת השבועית של "החץ" מוגשת בחסות סדרה מצוירת שמעולם לא שמעתם עליה.

זהירות, מוצר זה עלול להכיל ספוילרים וטל מיכלס אחד שנמאס לו!

הפרק היה רע. נתראה בפרק הבא.

זה מה שהייתי אומר אילו מולטיוורס היה אתר חובבני של רטינה טוקבקיסטית, ואני עצמי הייתי סתם חנון משועמם שנהנה לקטר על כל דבר. אך לרוע המזל, גם כתיבה איכותית אי אפשר ליישם על הפרק האחרון של "החץ". כשסטיבן אמל עובר במונוטוניות קרה ומתה 90 אחוז מזמן המסך שלו, אתם יודעים שהספינה טבעה ואפילו העכברים לא שרדו. ראבאק, ניל מקדונו אפילו לא הצליח להרים את רוחי השבוע, והמשחק שלו כדמיאן דארק הוא הדבר הכי טוב העונה.

Arrow_4.15_aכזכור מאירועי הפרק הקודם, דארק "חוטף" את בנו הסודי של אוליבר, וויליאם, ומתחיל להשתמש בו כמינוף למפלת יריבו. הדרישה של דארק: אוליבר יפרוש מהמרוץ ויגבה את רווה כראשת העיר הבאה של סטאר סיטי. פליסיטי מבולבלת, שואלת בתום לב מי זה וויליאם. אוליבר עונה לה בפשטות כי זה בנו, כאילו לא הסתיר זאת ממנה את זה ממנה לאורך זמן, וכעת הוא נשבר ומודה ללא היסוס. הסוד הכי כמוס של אוליבר נחשף כעת בפני חבריו, אבל אני מניח שהחיים של הילד בסכנה אז אי אפשר סתם לתרץ שהוא בן של מישהי שאוליבר הכיר במהלך שלל הרפתקאותיו בשנות היעדרותו. אז בואו נפוצץ כל מערכת יחסים אפשרית עם האנשים הקרובים אליו (בקור רוח של דוב קוטב פולני בתוך מקרר על הירח). החתונה והקשר עם פליסיטי בסכנה, לורל שבורה כי הילד הוא תוצר של בגידה בה, אוליבר נושר מהמרוץ לראשות העיר כמו זבוב, ומשעמם אותי כשהוא עושה את כל זה עם מונוטוניות בלתי נסבלת. כל הכבוד, אוליבר!

בואו נפנה לדמיאן דארק שיושיע את הפרק עם השנינות והרוע הטהור שלו. "היינו בסרט הזה" אומר דארק, "אתה מנסה להרוג אותי, זה לא עובד, לייבש, לתלות וחוזר חלילה". משפט גאוני, פיוטי, וכל כך נכון, ברגע נדיר של מודעות עצמית מצד תסריטאי הסדרה. עד הרגע בו הצוות מגלה את מקור כוחותיו של דארק, הפסלון, מנתץ אותו, ודארק הופך לסמרטוט רצפה (משום מה הוא לא בשוק מטורף מדי כשויקסן, גיבורת העל האורחת מדטרויט, גונבת ממנו את הפסלון). שלא לדבר על זה שג'ון בארומן היה חלש למדי השבוע כמרלין, עכשיו הם גם הרסו את דארק. נהדר! בואו נביא את סלייד לפרק או שניים כדי לעשות ספונג'ה (אה, שכחתי, אי אפשר!) נבל נהדר כמו דארק מאבד בתוך פחות מחמש דקות את כל הגדולה שלו בצורה כה אנטי-קליימקטית שאפשר לגמור את העונה כאן ועכשיו (אגב, הסדרה יצאה לפגרה לחודש, סתם כי בא להם. רק שתדעו.)

Arrow_4.15_bחייבת להיות דרך לצאת מכל החרא הזה, פשוט חייבת. הפלאשבקים? רוח רפאים ממלמלת ג'יבריש בדמות קונקלין אמרתם? לא, דבילי מדי. נשתמש בזה כי יש לנו 10 דקות מסך למלא, אבל בואו נמצא פתרון אחר. אה-אה! נביא דמות מסדרת ספין-אוף להופעת אורח! ויקסן עדיין לא הייתה פה. נביא אותה, למרות שהיא סתם דמות מצוירת.[1] אחרי חיפוש לא קטן במילון עברי-אנגלי, צירוף המילים "Animated encounter", כדברי אוליבר, לא מיתרגם בשום אופן מלבד "מפגש מצויר", לכן כשאוליבר מתאר כך את הקשר שלו למארי מקייב… ניתז בורג ממוחי (אני אנימטור במקצועי; זה קצת הרתיח אותי.) כל עניין ויקסן והופעת האורח שלה היה לחלוטין "האכלה בכפית". מסיפור הרקע ועלילת הסדרה שלה, ועד העובדה שהסדרה הייתה מונפשת, כל פרט הוזכר כמו פרסומת. למען השם, למה?!

[1] לאלה מכם שלא עוקבים, לפני כמה חודשים רצה לה מיני-סדרה של פרקים בני חמש דקות בכיכוב גיבורת העל ויקסן, באנימציה. אל חשש, הכותבים דחסו את כל הסיפור שלה לפרק הנ"ל. כפית, מישהו?

ואז, כשהכל נגמר ודארק הובס, פליסיטי מדהימה את אוליבר (אבל לא אף אחד אחר) ומבטלת את החתונה לאור השקרים של בן זוגה. ואז היא פשוט קמה והולכת.

Arrow_4.15_dהיא קמה! והולכת! ואז נגמר הפרק! והסדרה יוצאת לפגרה בת חודש! הדמות הייתה נכה, המציאו שבב פלא-שקר-כלשהו, הדמות פשוט קמה באמצע שיחה אחרי שיתוק שלכאורה לא ניתן לריפוי, ובשיא הנונשלנטיות יוצאת מהחדר. סוף סצנה. מסך. עצבני? אולי. מתוסכל שהסדרה הזאת מוציאה אותי מטומטם? אולי. מרגיש ששבעתי? בטוח. אל תתנו לי עוד עונה של "החץ"! לצורך העניין, אל תחזרו מהפגרה המיותרת הזו.

גבירותיי ורבותיי, עונה 4 של "החץ" הפכה לעונה 10 של "סמולוויל". הסוס מת! מי שנמצא בקבר זה המוניטין של הסדרה, התעלומה נפתרה! הלכתי לדחוף את הראש בפריזר.

ציון: 0
ratings-tv-0

ויקסן\מארי מקייב היא גיבורת על וחברת ליגת הצדק. הפרק כבר הסביר כל מה שניתן עליה ועל היכולות שלה.
– ויקסן פועלת בדטרויט, ייתכן כרפרנס לימיה כחלק מליגת הצדק דטרויט, קבוצה שפעלה באמצע שנות ה-80 ונחשבת ע"י רבים כגרסה הכי נחותה של הליגה. בין החברים היה גם וייב, גרסת הקומיקס של סיסקו רמון.

11 thoughts on “ביקורת "החץ" עונה 4 פרק 15: חטוף”

      1. ברור שזו הייתה הכוונה, רק אמרתי שזה היה pun, אמנם לא מוצלח במיוחד אבל הוא כן עובר תרגום..

  1. טוב שלא הגזמת בכלל עם הציון.
    הפרק לא היה מושלם אבל לתת ציון 0 בזמן שבביקורת השבועית של סופרגירל אתם נותנים 3 אז זה לא ממש רציני.

    1. סוף סוף עוד מישהו נורמלי שלא חושב שסופרגירל זה הסדרה של השנה

      1. 1. מתנצל אם אנחנו לא עומדים בהגדרה שלך ל"נורמלי".
        2. ווהו, איך הגענו לסדרת השנה…? למרבה הצער, בנקודה הנוכחית אפילו "אגדות המחר" האיומה מהנה יותר מ"החץ"

  2. א. הפרק לא היה כזה גרוע, הוא היה גרוע,נכון. אבל היו פרקים גרועים יותר!

    ב. דווקא אחרי הפרק הזה נראה לי שמי שבתוך הקבר זה וויליאם, לא?

    ג. שמתם לב שהציון הוא 0 טלווייזיות? (:-))

    1. גם אני לא מסכים עם הציון (פרק גרוע, אבל לא עד כדי כך שהייתי מעניק לו ציון עגול שכזה), אבל זה טיבן של ביקורות – הן סובייקטיביות.

      סיכוי אפסי. ביזבזו את האיום על וויליאם בפרק הזה, לא מאמין שנראה אותו בעתיד הקרוב. יש צילומים מההפקה, מהסט של הלוויה, שאפשר לקחת מהם רמז די ברור לזהות הדמות המתה.

השאר תגובה