ביקורת, "על טבעי", עונה 11, פרק 13: אהבה כואבת

ראינו את "איך להיות סינגל" וצחקנו עם "דדפול", וולנטיינס היה, גם הלך, הפרק שודר והביקורות עלתה באיחור של חמישה ימים אז כל מה שנותר לנו לעשות זה לראות איך האחים וינצ'סטר סגרו את שבוע החיבוקים, הוורדים ובובות הדובים השונות עם צייד מרגיע.

ואיזה מקום טוב יותר לראות אהבה פורחת מאשר בפרברים האמריקאים? אוקיי, אז במקרה שלנו האהבה לא פורחת, הבעל שוכב עם הבייביסיטר התיכוניסטית, האישה יודעת שבעלה בוגד בה ותוך 5 דקות מתחילת הפרק משהו עוקר את הלב של הבייביסטר (סימבולי משהו), ולנטיינס דיי שגרתי ב"על טבעי". דין וסאם לא מבזבזים זמן, נכנסים לאימפאלה ויוצאים לפרק מלא אהבה ולבבות לא לפני שדין נותן את משנתו לגבי יחסים, הסצנה המצחיקה היחידה בפרק.

12687963_10154047860522323_1030604591603017077_n-850x560

חקירת המקרה מובילה את התעלומה שלנו לספרית שמחלטרת בתור מכשפה שמחליטה לנקום בנשים חלשות שסולחות לבעלים הבוגדים שלהם ומוכרת להם קללה בהסוואה של כישוף אהבה כדי להחזיר את הבעל הבוגד. הקללה, "נשיקת המוות" (צפו לתביעת זכויות יוצרים מהארי פוטר) שולחת ייצור בשם "קארים" אחר הבוגדים ולבסוף אחר האישה החלשה. הבלבול בפרק הנוכחי נובע מכך ש"קארים" לוקח צורה כתשוקתו העמוקה ביותר של האדם אותו הוא רודף.

כדי להגן על הקורבן השבועי, דין לוקח על עצמו את הקללה, השאלה ה"מסתורית" שנותרה בעינה היא מיהי תשוקתו של דין, כולנו יודעים את התשובה, אמארה. ידענו מהפרק הראשון שיש לו תשוקה או רצון כלשהו להיות עם אמארה, הגילוי הזה לא נתן לנו כלום. גם הדיאלוג של דין עם "אמארה" היה די שטחי ולא חשף שום דבר חדש.

dbd9e9be74bddfb52df6f04650b2a7a0-2696090-512-341

כיאה לתסריט נדוש שלא הושקעה בו מחשבה רבה, סאם ודין מתפצלים, סאם לוקח את המכשפה ודין עומד מול אמארה ובשנייה האחרונה כולם שורדים. הסצנה הזאת מעט עצבנה אותי, כמה אפשר לדחוף במשך עונה אחר עונה אחר עונה את הסיטואציה שאחד מהם מסתיר סוד והשני לא יודע אותו עד פרק אחד לפני סיום העונה.

אחרי סצנת הסיום של הפרק אני לוקח בחזרה את כל מה שאמרתי על הסודות במשפחת וינצ'סטר. דין לא מתחמק ועונה בצורה ישירה שלא נראתה מעולם בסדרה, הוא ראה את אמארה. השניים משוחחים בצורה די בוגרת על מצבו העגום של דין, על הקשר שלו לאפילה ומה אפשר לעשות הלאה. שמחתי לראות את השינוי בתבנית הקבועה של גילוי הסודות ושיחה על הבעיות. הילדים הקטנים שלנו, שגידלנו במשך 11 שנה סוף סוף התבגרו.

ציון: 3.5
ratings-tv-3-half

6 thoughts on “ביקורת, "על טבעי", עונה 11, פרק 13: אהבה כואבת”

  1. הלו?? מה? הסצינה המצחיקה היחידה היתה כשדין מדבר על יחסים? באמת? ומה עם אבן-נייר-מספריים? שום אזכור על כך שדין ניצח פעם ראשונה?
    ואגב, אני עדיין לא יודעת על מה בדיוק הם ״התערבו״ כשהם עשו אבן-נייר-מספריים…

השאר תגובה