ביקורת "סופרגירל" עונה 1 פרק 13: עבור הבחורה שיש לה הכל

הביקורת השבועית של "סופרגירל" מוגשת בחסות אלן מור.

זהירות, מוצר זה עלול להכיל ספוילרים ותרחישים אוטופיים מדי!

Supergirl_1.13_c

אלן מור שונא את הוליווד. לאלן מור יש סיבה טובה מאוד לשנוא את הוליווד. בין Watchmen (כי אני מסרב לקבל את השם העברי לעיבוד הקולנועי הנורא של זאק סניידר) ל"ג'נטלמנים מובחרים" אמנם יש את "מעמקי הגיהנום" והפרק של "ליגת הצדק" שעיבד את אותו סיפור עליו התבסס הפרק השבועי של "סופרגירל", אולם בגדול תעשיית הקולנוע לא עשתה חסד עם יצירותיו של מור, והוכיחה בעיניו את תיעובו המובנה כלפיה.

"סופרגירל" לוקחת סיכון גדול בעיבוד משלה לסיפור המפורסם. בין אם זה נועד להיכשל או להצליח מראש, הרעיון העלילתי קורץ לסיפור המסגרת של הסדרה. לו רק היה לכך כל קשר לאיש בעל הזקן האימתני…

Supergirl_1.13_a

לאורך העונה ההתמודדות העיקרית של קארה הייתה עם מקומה על כדה"א בחייה שלאחר העזיבה הכפויה את כוכב האם שלה. מה יכול, אם כן, לקרוץ לה יותר אם לא תרחיש דמיוני בו לא נאלצה לעזוב את משפחתה למות עם שאר תושבי קריפטון, וגדלה להיות בת למופת למשפחת אל, לצד הוריה, דודתה ובן-דודה הקטן קאל.

המסר הגדול, עבורנו ועבור קארה עצמה, הוא האנשים הקרובים אליה בעולם האמיתי – לא רק אחותה המאמצת – הם המשפחה שלה כעת, האנשים שהיא אוהבת ואוהבים אותה. היא לא יכולה לוותר על הכוכב בו התאהבה, אבל לא פחות מכך גם על אלכס, ג'יימס, ווין והאנק\ז'ון (ואפילו קאט). מרגש אף יותר מהכרה הסופית של קארה במשפחתה החדשה, היה הניסיון הנואש והכואב של אלכס לשכנע את קארה שהיא צריכה לחזור איתה. הרגשות הסוערים לא נעלמו כששבו להכרתן – הזעם של קארה וההחצנה הרגשית של אלכס.

Supergirl_1.13_b

במעשה הוגן אחרון אסטרה פנתה אל אלכס כדי לסייע בהצלת אחייניתה, בהתאם לדמות הדודה המושלמת שנראתה בחזונה של קארה, אף שלבסוף היא חזרה אל סורה ולקחה חלק במאבק שכנראה כבר לא ממש האמינה בו. אבל כשחייו של ז'ון היו בסכנה, אלכס נאלצה להרוג אותה, מעשה עליו חיפה ז'ון כשלו כדי שלא לפגוע במערכת היחסים בין האחיות. כעת נון נותר לבדו בראש הקריפטונים ושאר החוצנים הפושעים, ללא המצפן המוסרי הקטן שהייתה רעייתו, והמזימות המרושעות שלו ימשיכו להטיל איום על בני האדם.

בניגוד למפגש הקודם ביניהם, הפעם ההתחזות של ז'ון לקארה הייתה מוצדקת כדי להוריד מגבה את קאט הזועמת מלכתחילה. רק חבל שהוא רק העמיק את הנתק ביניהן בכשלונו, ואם קו הסיפור הזה נועד לשעשע – הוא כשל. אף שמליסה בנויסט הייתה מצוינת כז'ון שמנסה לגלם את קארה העוזרת האישית.

Supergirl_1.13_d

אילולא היה מדובר בגרסה פחותה לקלאסיקת קומיקס, ייתכן והציון היה גבוה יותר. במסגרת הסדרה היה מדובר בפרק מוצלח מאוד, אך קשה לי להתעלם מההקשר הרחב לאחת מיצירות הקומיקס הכי נשגבות.

ציון: 3
ratings-tv-3

– שם הפרק מבוסס על סיפור סופרמן באותו השם, אחד הסיפורים הטובים ביותר בתולדות הדמות, של אלן מור ודייב גיבונס, לפני שעבדו על יצירת המופת Watchmen. בסיפור המקורי באטמן, וונדר וומן ורובין מגיעים למבצר הבדידות כדי להפתיע את סופרמן ביום הולדתו, אך מגלים שכבר קיבל מתנה מוקדמת מהנבל מונגול – צמח הבלאק מרסי ששם את סופרמן במצב קטטוני וגורם לו לחוות עולם פנטזיה בו קריפטון מעולם לא נחרבה וקאל-אל מחזיק במשפחה אוהבת, עליה הוא נאלץ לוותר בסופו של דבר כדי לחזור לעולם האמיתי.
קלקס היה רובוט ששירת את בית משפחת אל בקריפטון.
– "קדחת ארגו": ארגו הייתה אחת הערים הגדולות בקריפטון ומקום מגוריהם של סופרגירל ומשפחתה.

השאר תגובה