ביקורת "סופרגירל" עונה 1 פרק 6: פנים אדומות

הביקורת השבועית של "סופרגירל" מוגשת בחסות צ'ארלי שין.

זהירות, מוצר זה עלול להכיל ספוילרים ואשת על זועמת במיוחד!

מגמת ההשתפרות של הפרק החמישי לא ממש ניכרת, אף שמדובר בפרק סביר בסך הכל.

לוסי ליין ומערכת היחסים המחודשת שלה עם ג'יימס מקבלת פוקוס כשאביה מגיע לנשיונל סיטי מטעמי עבודה צבאיים, וכך קו העלילה שלה משתלב גם עם זה של סופרגירל. גנרל ליין לא מחבב במיוחד חוצנים, במיוחד לא סופרמן וכתוצאה מכך גם לא את בת-דודתו. הוא גם לא מעריץ גדול של ג'יימס ויחסיו עם בתו, לכאורה בגלל הקשר שלו לאיש הפלדה, אולם משתמע שמסתתר שם גם מניע גזעני שלא נחקר לעומק.

"בוא נבדוק אם אתה אדום גם בפנים!"
"בוא נבדוק אם אתה אדום גם בפנים!"

בסופו של דבר לוסי מחליטה לבחור בג'יימס, חרף התנגדותו של אביה, וגם להתרחק ממנו בבחינת הקריירה הצבאית שלה. אולי עדיף שיחזור להציק לאחותה הגדולה במטרופוליס, שם לא נצטרך לראות אותו.

נסיבות הגעתו של הגנרל לנשיונל סיטי הן ניסוי, לכאורה, של אנדרואיד חדש, רד טורנדו, נגד יכולותיה של סופרגירל. אחרי שהיא מביסה אותו בקלות יחסית, קארה וה-DEO מבינים שרד טורנדו נוצר במיוחד כדי להילחם בקריפטונים. כישלונו ובריחתו של האנדרואיד מובילים לפיטורי ממציאו, ד"ר מורו, שיורד למחתרת ומשם שולט בפעולותיו של רד טורנדו שמתחיל לאיים על העיר, ומנסה לפגוע בגנרל ליין.

"המדים בקריפטון יפים יותר"
"המדים בקריפטון יפים יותר"

היכולות שלו מתעצמות והוא מסתגל להתמודדות עם סופרגירל, שלבסוף נאלצת לתעל את הזעם המצטבר שלה לאורך הפרק, משהו שמגיע משום מקום. לפני העימות הסופי ביניהם והשמדתו של רד טורנדו, קארה מגיעה להבנה שמה שמכעיס אותה יותר מכל הוא אובדן משפחתה והגזע שלה, וחייה על כוכב בו היא מוזרה וחוששת כי לעולם לא תמצא אהבה ואושר כבת אנוש רגילה. בקיצור, כנראה בני קריפטון עוברים את גיל ההתבגרות באיחור.

אם בפרק הקודם קארה התמודדה עם אמה המאמצת והתקרבה במעט לקאט, הפעם האחרונה צריכה לשרוד את ביקור אמה האנטיפתית והמרושעת, בבירור המקור לכל סבלה והתנהלותה הכלבתית. לצערי, יחסי קארה-קאט חזרו צעד אחורה כשקאט שוב מתעמרת בעוזרת האישית שלה ושוגה בשמה. לפחות זה הוביל להתפרצותה של קארה וסצנה משעשעת בה קאט מלמדת את קארה הלכות התנהגות תוך כדי גמיעת כוסות משקה ללא הרף. זה בטח ייגמר בטוב.

"אז לא רק אני רואה רובוט אדום?"
"אז לא רק אני רואה רובוט אדום?"

אלכס שבה אל מקס לורד ומבקשת את סיועו במציאת האנדרואיד הנמלט, תוך כדי התחממות יחסיהם. מוזר, בהתחשב בהאשמות שאחותה הטיחה בו לפני שני פרקים (בשבוע שעבר, אם לא התבלבלתם). הן לא מעדכנות אחת את השנייה?

במקביל, השתיים מגלות עוד פרטים על מותו של אביהן: האנק הנשואו ליווה אותו במשימה בדרום אמריקה במרדף אחר חייזר כלשהו, השניים נעלמו ונחשבו למתים, אך הנשואו הגיח בסופו של דבר חי ושלם. ועם עיניים אדומות וכוחות על, כפי הנראה.

חרף העיצוב הגרוע של רד טורנדו ודמותו הנוראית של גנרל ליין, פרק היה לא רע, כאמור. וזה אומר הרבה ביחס לשאר הפרקים ששודרו עד כה.

ציון: 3
ratings-tv-3

רד טורנדו, בדומה לויז'ן של מארוול (השניים הופיעו לראשונה בערך באותו הזמן), הוא אנדרואיד שהומצא ע"י נבל, ד"ר טי.או. מורו, למטרות מרושעות, אך לבסוף החליף צד והיה לגיבור על וחבר בליגת הצדק.
גנרל סאם ליין, אביהן של לויס ולוסי, מתנגד לקיומם של סופרמן וגיבורי על גם בקומיקס.
– קאט שותה בכמויות וללא הבחנה – בקומיקס היא סובלת מאלכוהוליזם.
– באחד ממסכי הטלוויזיה במשרדה של קאט משודרת התכנית "בשידור חי עם ג'ים וגורדון". רפרנס לאיש משטרה מסוים? דמות ראשית בסדרת קומיקס אחרת של DC שמשודרת במקביל ל"סופרגירל"?

2 thoughts on “ביקורת "סופרגירל" עונה 1 פרק 6: פנים אדומות”

    1. מאוד יכול להיות. בכל מקרה, השם שלו הוא משחק מילים T.O. Morrow וכמו הדוקטור הספרותי ויצירותיו החייתיות, מורו ממציא אנדרואידים. ההקשר היחיד לאי, שאני מצליח לחשוב עליו, הוא לקיחתם של מורו ומדענים נוספים לאי אולונג בסדרה השבועית 52, כדי ליצור איזשהו נשק אולטימטיבי.

השאר תגובה