ביקורת "סופרגירל" עונה 1 פרק 4: איך היא עושה זאת?

הביקורת השבועית של "סופרגירל" מוגשת בחסות לקסקורפ.

זהירות, מוצר זה עלול להכיל ספוילרים ובעיות המשכיות עקב החלפת סדר שידור הפרקים!

אוקיי, זה… היה רע. שינוי סדר הפרקים בילגן את העניינים מבחינה כרונולוגית: קאט עדיין כלבה כלפי קארה, אלכס וקארה לא חושדות בהנשואו, ג'יימס ולוסי חוזרים להיות זוג רק בסוף הפרק. מעבר לכך, הפרק המצוין שהיה אמור להיות משודר לאחר זה, ואולי לסמל שינוי לטובה בפרקים הבאים, מוביל כעת לתוצאה לא יציבה של פרקים טובים, בינוניים וגרועים השזורים זה בזה.

"ביקשתי שתחזיקו לי את המעלית!"
"ביקשתי שתחזיקו לי את המעלית!"

שבוע נוסף ללא נבל בולט, לכאורה, עד סוף הפרק (שימו לב שמאז הפרק השני לא היה עימות עם נבלים מהחלל החיצון; לא שאני מתלונן, העולם מלא באנשים רעים.) מזימה לפוצץ נקודות עניין בעיר כשהשיא היא השקת הרכבת המהירה של מקסוול לורד, מתגלה ע"י סופרגירל לאחר מעשה כתכנית שלו לבדוק את הגבולות שלה, תוך כדי הקרבת עובד לשעבר ואיום על חיי בתו הגוססת. עכשיו נראה אותה משכנעת את מטרופ– ארר, נשיונל סיטי שאיש העסקים המצליח, המוביל והאהוב שלה, לקס לו– ארר, מקס לורד הוא אדם מרושע ומנוול. וחשבתי שההשוואות לסופרמן פסקו.

בנקודה המרכזית האחרת (והמשעממת), ג'יימס מתנכר ללוסי שמגיעה לעיר מטעמי עבודה אך גם כדי לנסות ולחזור אליו. נחשף כי ג'יימס נפרד מלוסי כי העדיפה להתמקד בעבודה על פני יחסיהם, אך היא בתורה נפגעה מכך שמירב תשומת לבו הופנתה לאיש עם הגלימה האדומה. משעמם, כבר אמרתי? הכל מסתכם בעצה מקארה שבתחילה מנסה לא להתערב, אך כשלוסי נמצאת בסכנה, ג'יימס ממהר להציל אותה והם מתאחדים ברגע רומנטי שמאלצי ובנאלי. הסיבוב השני יצליח, נכון? כי הרי אין בסביבה קריפטוני מעופף שיפריע לשניים.

"איך החיקוי שלי לליאונרדו דיקפריו?"
"איך החיקוי שלי לליאונרדו דיקפריו?"

הנוכחות המינימלית של קאט מוחלפת במשימת שמרטפות על בנה הביישן, קרטר. קארה אמורה לשמור עליו, אבל עסוקה יותר מדי כסופרגירל, אותה הילד מעריץ. ווין מבלה איתו יותר ממנה, אבל ברגע של טמטום נותן לקרטר פתח להיעלם ולחפש את סופרגירל באירוע השקת הרכבת, בדיוק כשעומדים לפוצץ אותו. כמובן שקאט תזעם כשתשוב, אבל אין כמו שיחה על הוריה המתים של קארה כדי לתקן את העוול ויחסיהן בפרק הקודם-שהיה-צריך-להיות-הבא.

האנק הנשואו ממשיך להציג עוד מיכולותיו הנסתרות, הפעם קצת יותר מעיניים אדומות. אחרי המידע שיגיע לאחיות דנוורס בפרק-הבא-שכבר-שודר-בשבוע-שעבר, אני לא רואה כל סיבה למתוח עוד את הנושא; חשיפת טיבו ומניעיו של הנשואו צריכה להגיע לכל היותר בשני הפרקים הבאים.

"Puberty, here I come"
"Puberty, here I come"

אני מוכן להמתין לפרק הבא כדי לראות אם אכן יש מגמת השתפרות בהתאם לפרק החמישי. הרייטינג בהחלט סובל וכבר מתחילות להתרוצץ שמועות על קרוסאובר עם סדרות DC ברשת CW, משהו שיוצרי הסדרה טענו בתחילה כי לא מתוכנן עם השקתה. אם כבר שוקלים להשתמש בגימיקים, המצב בכי רע. שלא לדבר על הדמות ההיא של מארוול שהסדרה שלה עלתה בנטפליקס בסוף השבוע שעבר, ועושה שירות לגיבורות נשיות כפי ש"סופרגירל" לא מצליחה במצבה הנוכחי.

ציון: 2
ratings-tv-2

– איתן נוקס: שתי דמויות נשאו את שם המשפחה הזה מחוץ לקומיקס. אלכסנדר נוקס היה עמיתה לעיתון של ויקי וייל ב"באטמן" מ-1989. ד"ר קרטיס נוקס היה נבל בעונה השביעית של "סמולוויל", בגילומו של דין קיין.
– "פרס סיגל": ג'רי סיגל (1914-1996) היה יוצרו של סופרמן לצד ג'ו שוסטר.
– "נונאנ'ס": בית הקפה אותו נוהגות לפקוד הדמויות נקרא על שם "הבר של נונאן", פאב בבעלותו של שון נונאן, מתנקש לשעבר. את הפאב נהגו לפקוד טומי מונאהן\היטמן וחבר מרעיו.
– זוכרים את הקשר של ווין לטוימן? א' – השולחן שלו מלא בצעצועים. ב' – הוא מפתח מערכת יחסים חברית עם קרטר.
– כמו בקומיקס, לוסי ליין הלכה בדרכו של אביה הגנרל ומשרתת בפרקליטות הצבאית.
– העימות של סופרגירל עם לורד על מניעיו האמיתיים, זהה לשיחה הפרטית בין סופרמן ללקס לות'ור בפרק הראשון של "לויס וקלארק", אם חיפשתם אישור לכך שמקס הוא הגרסה של הסדרה לנמסיס של סופרמן.
– קארה עוצרת רכבת נוסעת, טרופ נוסף ומפורסם מעולמו של איש הפלדה.

One thought on “ביקורת "סופרגירל" עונה 1 פרק 4: איך היא עושה זאת?”

  1. בקורת מצוינת, מסכים עם כל מילה.
    החלפת סדר הפרקים אכן פגעה באיכות כפי שחששתי..
    והשיחה עם לורד שהקבילה לשיחה עם לות'ר, זה כבר באמת מוגזם.

השאר תגובה