ביקורת "החץ" עונה 4 פרק 7: אחוות אחים

הביקורת השבועית של "החץ" מוגשת בחסות מארק קנופלר.

זהירות, מוצר זה עלול להכיל ספוילרים וקרובי משפחה שמסרבים להישאר מתים!

"לא מאמין שהסכמת לחבוש את הקסדה המטומטמת"
"לא מאמין שהסכמת לחבוש את הקסדה המטומטמת"

לפני מספר פרקים פתחתי את הביקורת בציון נקודתי בעלילה, שפשוט מקרין את המילה "צפוי" על הקיר. אותו מרדף אחר אנשיHIVE שבמהלכו אחד מהם כמעט הורג את דיגל אך נמנע מכך לפתע. אותו מרדף שלאחריו היה עיסוק מנותק מכל הקשר באחיו המנוח של דיגל, אנדי. ובכן, השבוע ישבתי ישבתי לצפות בפרק וכל שהיה לי לומר זה "טה-דה!" אחד ארוך מאוד. אנדי חי ומשרת את דמיאן דארק. הפתעה גדולה, נכון? כן, בטח.

בעקבות הגילוי המרעיש הצוות יוצא לעוד מבצע של "הרבץ לאויב, השג מטרתך, ברח" לשם השבת אנדי למוטב. משהו שדיגל לא הכי שלם איתו אך מתרצה לאחר שלורל ואוליבר מכניסים בראשו מעט היגיון ובלבו תקווה (באמת? עד כדי כך אין לך אמון באחיך?)

"אמרו לך שהסנטר שלך דומה לזה של באטמן?"
"אמרו לך שהסנטר שלך דומה לזה של באטמן?"

לא רק שאלמנט ההפתעה המרוח הגיע באיחור מיותר, הקטע של "האח\ות הרע\ה" חוזר יותר מדי פעמים בעונה הזו: ת'יאה כסיידקיק עם תאוות דם, שרה כרוצחת חסרת נשמה, אנדי כסוחר סמים לשעבר שטוף מוח… אוקיי, הבנו, אחים הם מפלצות. בכל אופן, הצוות חודר למטה של דארק (שוב…) ולוכד את אנדי, מכסחים כמה חברי HIVE בשליטת דארק ו… קאט, בחזרה לבסיס הסודי והכל שב על כנו. רפטטיביות מרגיזה ומשעממת.

מה שהוסיף לזעם שסצנת האקשן השרתה עליי, הייתה חזרתו של האטום לשדה הקרב. ריי, תקשיב לי טוב: אתה. לא. איירון מן. האטום אמור להתכווץ, לא לעוף לתוך קרב יריות, לתת שתי מכות ולסגת. גם אם זה איכשהו יוביל אל הספין-אוף Legends of Tomorrow. ד"א, כמו שרה גם ריי "הולך לחפש את עצמו". בואו נחליט שגם התסריטאים של "החץ" צריכים לחפש את עצמם עד שימצאו רעיונות טובים.

"מצטערת, אבל בית הקברות לא ייתן לך החזר על המצבה של אנדי"
"מצטערת, אבל בית הקברות לא ייתן לך החזר על המצבה של אנדי"

קו העלילה של ת'יאה מקבל תפנית מעניינת מעט אחרי המפגש שלה עם דארק. נראה שכוחות הקסם שלו לא מסתדרים כל כך עם השפעת הלאזארוס (אולי בגלל זה זרקו אותו מנאנדה פרבאט), מה שגורם לת'יאה להאמין שאולי הפתרון לבעיית נוכחותו בסטאר סיטי והרעב שלה להרג, נמצא איפשהו בנקודת החולשה שגילתה. ומי טוב יותר מאשר אביה בלעזור לה לפענח את התעלומה (ג'ון קונסטנטין, זה מי)?

שתי הנקודות האחרונות לעיסוק הם הפלאשבקים (שעדיין בעיקר ריקים מתוכן) וקמפיין ההתמודדות לראשות העיר של אוליבר. גם אתם מקבלים וייב (לא מסיסקו…) שאלכס, מנהל הקמפיין של אוליבר, עובד בשביל החבר'ה הרעים? כשהוא ענה לטלפון ונעלם מהדייט עם ת'יאה (הממ… התקרבות לת'יאה, לא מחשיד בכלל..) הייתי כמעט בטוח שהוא מדבר עם דארק. האומנם? טוב, אני מניח שנחכה אולי 5-6 פרקים על מנת לגלות. אחרי הכל, אין דבר כזה יותר מדי צפוי, נכון?

"כן, אני ואוליבר ביחד, כפי שניתן להבין מהסטטוס שלי בפייסבוק"
"כן, אני ואוליבר ביחד, כפי שניתן להבין מהסטטוס שלי בפייסבוק"

אסגור את הביקורת עם פינת הימור חדשה: מי לדעתכם, לאור הגילויים החדשים, נמצא בקבר שהראו בתחילת העונה (כבר שכחתם מזה, נכון?) הגיבו למטה ונראה מי צודק. בעוד כמה עשרות פרקים, אולי, אם זה עדיין יהיה רלוונטי.

ציון: 3
ratings-tv-3

– "וולפמן תעשיות ביולוגיות": הכותב הותיק מארב וולפמן עבד רבות במארוול ו-DC החל ה-60. הוא מזוהה בעיקר כיוצרו של בלייד והאחראי לגלגול הכי מפורסם של הטין טייטאנס בשנות ה-80 (במהלך אותה ריצה יצר את דת'סטרוק ו-HIVE) ול-Crisis on Infinite Earths, האירוע ששינה את פני המולטיוורס ב-1986.
– לורנס טאנר היה עובד של לקסקורפ שהופיע פעם אחת בלבד בקומיקס. אפילו אין לו עמוד שאפשר לקשר אליו…

6 thoughts on “ביקורת "החץ" עונה 4 פרק 7: אחוות אחים”

  1. העניין הוא שללוראל למעשה אין שום עלילה בסדרה- ברגע שהיא החזירה את שרה לחיים לא נשאר לה שום קו עלילה (להבדיל מדיגל למשל שיש לו העונה את קו העלילה עם אחיו, ת'יאה שמתמודדת עם הלאזארוס פיט וכו'), ולמעשה אין לה שום תפקיד בסדרה מלבד לצווח בצורה קצת מביכה בסצנות קרב. אם באמת יהרגו את לאנס וניאלץ לצפות בלוראל מתמודדת בצורה מעצבנת עם *עוד* מוות (אחרי שרה ואחרי טומי) זה יהיה פשוט מחזור של עלילה שמוצתה לחלוטין. אבל יכול להיות שזה פשוט ווישפול ת'ינקינג מצדי. לאנס ופליסיטי הם החשודים הכי ברורים ובגלל זה נראה לי שאין סיכוי שזה אחד מהם פשוט.

    1. אני חושש שהסיבה היחידה שבהפקה מרגישים מחויבות להחזיק את הדמות של לורל, הוא בגלל הרומן הנצחי בין אוליבר לדיינה בקומיקס, אע"פ שלא נרמז על כך שהם עשויים להיות ביחד מתישהו מאז העונה הראשונה, כמדומני, אחרי המוות של טומי והבגידה שלהם בו.

      המחויבות מתרחבת גם להפיכתה לקנרית השחורה, למרות שהיא גרועה בהרבה משרה בתפקיד. אם רוי הרגיש מיותר במשך כמה פרקים לפני עזיבתו את הסדרה, לורל החליפה אותו והפכה לדמות הכי משעממת ומיותרת בצוות. ולא, גם עלילת החזרתה של שרה או העלילה של קוונטין (שעומדת בפני עצמה, ממש בלי קשר אליה) לא סייעו ללורל.

    1. סיכוי נמוך. כרגע יש להם קנרית שחורה אחת אחרי ששרה המשיכה הלאה, והם לא ייפטרו מלורל. וגם לא יהרוג בת נוספת למשפחת לאנס, שרה ביזבזה את כל המיכסה.

      אם כבר להרוג מישהו ממשפחת לאנס, זה את קוונטין. אחרי ההסתבכות שלו העונה, ייתכן והוא יקריב את עצמו למען העיר ומשפחתו. ועוד אחרי שהגיע להבנה עם אוליבר בעקבות שנים של איבה מצדו.

      פליסיטי זה שקוף ובנאלי מדי, להרוג את אהובתו של הגיבור (אבל ישים את אוליבר על המסלול הסופי בדרך להיות עם לורל, כמו בקומיקס).

      הכי טראגי יהיה אם יהרגו את דיגל, למרות ובגלל שזו העונה שלו, אחרי שנים בהם היה הסיידקיק ועמד בצילם של חברי צוות אחרים. בעיקר טראגי בגלל ליילה ושרה.

השאר תגובה