ביקורת "על טבעי" עונה 11 פרק 6: העולם הקטן שלנו

הביקורת השבועית של "על טבעי" מוגשת בחסות קאנדור.

זהירות, מוצר זה עלול להכיל ספוילרים ואפילה שחורה משחור!


אני נוטה לחשוב שבאטמן הוא מעריץ לא קטן של עונה 11. שישה פרקים לתוכה ואנחנו עדיין בפול גז עם האפילה. אמארה מתפנקת עם חטיף קטן לשעות הלילה וגודלת לשלב שכל הורה חושש ממנו, הטיפש עשרה. קראולי לא מוכן לקבל את ההתנהגות החדשה והמרדנית ומקרקע אותה. כן, מלך הגהינום לא עושה חשבון גם לרוע העתיק מכולם.

סאם ודין מחליטים שהגיע הזמן להקים את הקאס מהספסל על מנת שיעזור להם לחפש את מטטרון, היחיד שיכול להיות בעל שביב מידע לגבי האפילה. קאס, בשלו, ממשיך במרתון הנטפליקס הארוך בעולם. הוא עבר מסדרות איכות כמו "משחקי הכס" ו"הסמויה" לסדרות טוק שואו זולות מסיבה שפתחה את עיני; "אדם לא יכול לחיות רק על קוויאר". קאס כרגע עזר לי להבין למה אני ממשיך לצפות ב"גות'הם".

"משקיעים פה במדי אסירים, אה?"
"משקיעים פה במדי אסירים, אה?"

לא עובר זמן רב עד שאנחנו מגלים כי משהו נשבר בקאס, הקללה של ראווינה צלקה את נפשו העדינה והוא לא מסוגל לצאת אל העולם. כרגע, כל קו העלילה של קאס נראה לא אמין, מצוץ מהאצבע ודי נדחף לגרון. בפעם הראשונה בתולדות הסדרה אני פשוט סובל מקאס, הגעתי למצב שאני מחכה שכל סצינה שלו תסתיים, חבל.

סאם ודין מצליחים למצוא את המאורה של קראולי, בה הוא מחביא את אמארה. החלפת מהלומות עם שדים נחותים ודין מוצא את דרכו לאמארה. למרות מבול האמירות שאין לו בעיה לחסל אותה, ברגע האמת דין קופא, הוא מבין שלשניהם יש קשר עמוק שאי אפשר לנתק. אמארה מחליטה להשפיל את קראולי, מצילה את דין והולכת לדרכה. בסך הכל מדובר בתפנית עלילה צפויה מאוד, מהרגע שקראולי אסף את אמארה כולנו חיכינו ליום שבו יחטוף על הראש.

"אה, גם דין יודע מה זה להיות אח של אלוהים"
"אה, גם דין יודע מה זה להיות אח של אלוהים"

לטובת העלילה, קאס מחליט לצאת החוצה אחרי שצירוף מקרים תסריטאי מראה לו איפה מטטרון. השניים מנהלים שיחה משעממת, לא רלוונטית לעלילה ואני מוכן להישבע שמטרתה הייתה לעזור לפרק להגיע לסימן ארבעים הדקות. קאס מצליח בסופו של דבר לקבל את מה שהוא רוצה.

חייבים לתת את הקרדיט לקרטיס ארמסטורנג. הוא פשוט שחקן נפלא שמצליח להעביר כל כך הרבה רגש והומור בתפקיד מאוד משני, במיוחד עם הטקסטים הצולעים בפרק הנוכחי. כדי ליצור את העולם שלנו אלוהים היה חייב להקריב משהו משארית בשרו. לטובת משימה זו אלוהים החליט לכלוא לעד את האפילה, אחותו. כמובן שהגילוי אמור להשאיר אותנו הצופים בשוק, למה? כי כנראה שהיו חייבים לתת לאפילה רקע קצת יותר משמעותי מאשר להיות רק עוד ביג באד. חוץ מזה, זאת לא "על טבעי" בלי איזה סכסוך אחים. אני מניח שאם אמארה היא האפילה אז אלוהים הוא האור?

"נו, תריח את האצבע"
"נו, תריח את האצבע"

הקליף-האנגר האמיתי בפרק הוא מה שקורה לסאם; קצת לפני הסיום הוא מקבל חיזיון נוסף. הפעם אי אפשר לפרש אותו אחרת – במעמקי הגיהנום מוצב כלוב ומישהו כנראה רוצה לצאת ממנו!

לוציפר חוזר! אין סיבה להתמקד במייקל. לוציפר הוא הראשון שהאפילה השחיתה ויש לו קשר עמוק עם סאם. האם חזרתה של האפילה אומרת שהסימן שהוטבע בלוציפר הוסר והוא חזר למוטב? האם סאם ייקח את תפקידו ככלי של לוציפר כדי להילחם באפילה? האם מארק פלגרינו המדהים חוזר? טוב, הראש שלי מתפוצץ בתיאוריות, נתראה בשבוע הבא.

ציון: 3
ratings-tv-3

3 thoughts on “ביקורת "על טבעי" עונה 11 פרק 6: העולם הקטן שלנו”

  1. מארק פלגרינו משחק כיום בסדרה בשם Quantico
    הוא לא מקבל שם הרבה דקות מסך, אבל עדיין לא הייתי בונה על חזרתו לסופרנטורל…
    כמובן שאם הוא כן יחזור, זה יהיה נפלא!

השאר תגובה