ביקורת "הפלאש" עונה 2 פרק 6: Enter Zoom

הביקורת השבועית של "הפלאש" מוגשת בחסות ביין.

זהירות, מוצר זה עלול להכיל ספוילרים וסכנה לאובדן תחושה ברגליים!

הפרק השבוע הוא המשך ישיר לקודמו, אחרי שהתגלה כי דוקטור לייט היא לינדה פארק מכדה"א-2 ובסוף אותו הפרק היא נתפסת ע"י צוות. הפעם היא… פוגעת בפלאש?! רגע, מה?!
בחזרה 72 שעות לאחור, ד"ר לייט עדיין כלואה ומסבירה לפלאש שכל מה שהיא רוצה זה לברוח, להתחיל בחייה מחדש ולהיעלם מאיומו של זום ומפני כל הבלאגן שנכנסה אליו. בארי מציע לה לעזור לצוות ולהפוך את לפיתיון מול זום כדי לנטרל אותו בעזרת סרום איטיות שהארי מכין (כן, כמו סיסקו, מעכשיו פשוט נקרא לוולס-2 הארי).

"Now I am become Death, the destroyer of worlds"
"Now I am become Death, the destroyer of worlds"

כמובן שלייט בורחת בעזרת תרגיל מתוחכם שגורם לה להיות בלתי נראית[1], אז עכשיו אין לפלאש במה לפתות את זום אל כדה"א-1; הוא יראה שלייט לא עשתה את העבודה, יבוא להרוג אותה וימשיך לשלוח מטא-יומנס אכזריים שינסו שוב ושוב להרוג את הפלאש. בגלל שלייט נעלמה, זום כנראה יהרוג את לינדה-1. אז בארי מבין שהן נראות אותו דבר; עם קצת משחק וטכנולוגיה הוא יוכל לגרום לאקסית שלו להיראות ולהתנהג כמו הכפילה המרושעת שלה שכאמור, השאירה את הבגדים והציוד שלה בתא הכליאה.

[1] אז רגע, יש לינדה פארק שמסתובבת עירומה ברחבי סנטרל סיטי? אני חושב שעוד נראה אותה מתישהו (לבושה, כן?)

סיסקו בונה כפפות שמדמות את היכולות של ד"ר לייט, ובעזרת הפלאש וכמה בובות קרטון של חברי הצוות היא לומדת לשלוט בכוחות החדשים שזכתה להם במונטאז' משעשע ביותר, שהזכיר את זה מ"אקס-מן: ההתחלה" כשפרופ' אקסאווייר מלמד את האבוק להשתמש בכוחות שלו. לעומת המונטאז' הזה, לינדה לא ממש מאמינה שהיא תצליח לגרום לזום השטני להאמין שהיא הפושעת ששלח לרצוח את הפלאש. ואז, כדי להשרות עליה ביטחון ואמון בו, בארי מגלה ללינדה שהוא הפלאש. ויש לי בעיה עם זה.

"כן, את יכולה לספר לכולם שהתמזמזת עם הפלאש"
"כן, את יכולה לספר לכולם שהתמזמזת עם הפלאש"

כמו "החץ", הסדרה סובלת מתסמונת "כולם חייבים לדעת מי אתה" וכך יוצא שכל דמות משנית מודעת לזהות הסודית של הגיבור. איך צוות הפלאש המקורי שכלל ארבעה אנשים (בארי עצמו, "האריסון וולס", סיסקו וקייטלין) הפך לגדוד הפלאש, שבו אני יכול למנות לפחות שש דמויות קבועות שיודעות מי הוא הפלאש (סיסקו, קייטלין, הארי, ג'ו, אייריס – ועכשיו גם לינדה)? זה עניין של פרק או שניים עד שגם פאטי תגלה את הסוד. דרך אגב, אני חושב ש"מועדון הלבבות השבורים של בארי אלן" יכול להיות שם של אלבום נהדר.

בינתיים, פלאשבקים לכדה"א-2 מגלים כי להאיר יש בת, ג'סי, או כפי שהוא קורא לה – ג'סי קוויק. היא נחטפה ע"י זום מהאוניברסיטה בה למדה (עוד לפני שהגיעה לגיל 18, כך נראה) וזו הסיבה שהארי השמוק כלכך נחוש לתפוס ולחסל את זום. לחיוב, זה פוסל את האפשרות שהארי הוא זום, מה שהיה יכול להיות הפלופ של העונה (יש לי תאוריות נוספות לזהותו של זום, אבל בינתיים אשמור אותן לעצמי).

לינדה-"לייט" והפלאש מתכננים בקפידה תצוגת משחק שאמורה לפתות את זום (AKA הסצנה שפתחה את הפרק). בהסתכלות שנייה רואים את כל הדברים הקטנים בהם לינדה ובארי פישלו, ובעצם העמידו הצגה שמראה כמה לינדה באמת לא הייתה מוכנה. היא כל הזמן שואלת את בארי אם היא בסדר, ותוהה אם זום באמת צופה בהם דרך הפורטל. הוא בטח ראה כמה מזויף היה הניסיון הזה ולכן לא הופיע.

"!Vibe this"
"!Vibe this"

לאחר התפזרות הצוות מזירת ההצגה, בארי מבין שהוא רוצה להיות מאושר ומפתיע את פאטי בנשיקה לוהטת, חיזוק לקשר המתפתח ביניהם. בעבודתן לינדה ואייריס מדברות על הסוד המשותף להן, תוהות היכן המזימה כשלה ושוקלות להתאמן כחלק מחברותן בצוות הפלאש. או אז מגיע זום וחוטף את לינדה, והו, כמה שזה נפלא. סוף סוף רואים את זום במלואו, בלי הרבה תזוזות; שטני, מפחיד, ובלתי ניתן לזיהוי (את הדמות מדבב טוני טוד המאיים, כך שאי אפשר לדעת מי מתחת למסכה). זום מפתה את בארי להילחם איתו כשהוא זורק את גוון סטייסי מגשר ברוקלין… סליחה, לרגע התבלבלתי בפרנצ'ייז.

לינדה נזרקת מגג מעבדות סטאר, וכמובן שבארי תופס אותה. הוא מנסה להשתמש בתרגיל החדש שג'יי לימד אותו, הטלת ברק, אך זום מהיר יותר, תופס את הברק וזורק אותו בחזרה אל בארי.

אנשי מחלקת האפקטים של הסדרה עובדים שעות נוספות העונה, והשיפור ניכר. הארי יורה את הסרום על זום, אך גם את החץ הוא מצליח לתפוס ונועץ את אותו בבארי, מה שמשתק אותו לחלוטין. זום לוקח את הפלאש חסר ההכרה למוקדים שונים בעיר – מערכת Picture News, המשטרה – ומכריז על הבסת הפלאש ושלטונו הבלתי מעורער על העיר, ומסיים במעבדה. לפני שהוא הורג את בארי, סיסקו מפתיע את זום מצליח לירות בו חץ סרום. נראה שזום מושפע ממנו באופן מסוים, אך הוא עדיין חזק מספיק כדי לחמוק ולהיעלם. לאחר התאוששות לאורך זמן לא ברור, בארי מתעורר ללא תחושה ברגליו.

"?Do you bleed"
"?Do you bleed"

בסך הכל העונה השנייה שומרת על קו טוב. אני באמת לא חושב שהיה בה, עד כה, פרק שלא אהבתי. מה שמדהים הוא שאנחנו רק בפרק השישי לעונה; האפשרויות הן שהיא תמשיך בקו הזה ותעלה מדי פעם, או שהרמה תרד. אני מאמין שיש עוד הרבה מה להראות העונה והיא באמת תמשיך להיות הדבר הכי מבטיח שקורה ביקום הסדרות המתרחב של DC כיום.

ציון: 4
ratings-tv-4

ג'סי צ'יימברס\ג'סי קוויק\ליברטי בל היא גיבורת על, בתם של ג'וני צ'יימברס (ג'וני קוויק) וליבי לורנס (ליברטי בל המקורית). ג'סי נשואה לריק טיילר, האורמן המודרני, גם הוא חלק משושלת – אביו רקס היה האורמן הראשון.
רוברט קווין, אביו של אוליבר, הוא הקשת בברדס של כדה"א-2, שם בנו נהרג במקומו. בהמשכיות החדשה רוברט היה אשף בחץ וקשת, וחבר בכת סודית; הוא לימד את בנו להשתמש בקשת כשהיה ילד. בהמשכיות הישנה אוליבר ושאדו חלקו ילד, לו קראו ע"ש אביו המנוח. התרחיש זהה ליקום החלופי של Flashpoint, הסיפור לאחריו הוצגה ההמשכיות החדשה: ברוס וויין נרצח במקום הוריו ותומאס אביו הוא שאימץ את הזהות של באטמן.
– "Terminal Velocity" הוא שמה של קשת סיפור מ-1994-95 במהלכה וולי ווסט מתמודד עם היכולות המתעצמות שלו ואירועי עתיד נורא אליהם נחשף.

השאר תגובה