ביקורת "החץ" עונה 4 פרק 6: נשמות אבודות

הביקורת השבועית של "החץ" מוגשת בחסות אצבעוני.

זהירות, מוצר זה עלול להכיל ספוילרים וקרובי משפחה שהגיעו לבקר ללא הזמנה!

"מתי מסיימים עם ההכנות וההקדמות לספין-אוף?"
"מתי מסיימים עם ההכנות וההקדמות לספין-אוף?"

מכירים את זה שבסדרה מסוימת אף דמות לא נשארת מתה לאורך זמן? אז אחרי סיפור ההחייאה של שרה בשבועות האחרונים, הפעם ריי פאלמר "חוזר לחיים" בפרק משימה שמוקדש לו ברובו.

אחרי פיענוח המסר של ריי, פליסיטי מצליחה ליצור אתו קשר ומגלה שהוא כווץ לגודל של קופסת גפרורים (אנט-מן, מישהו?) כדי להחזיר את ריי לגודלו הטבעי, צוות החץ יוצא למשימת "חפש את המטמון" אליה מצטרפת שרה (שבכלל לא מפריעה לה העובדה שלורל גנבה לה את הזהות הסודית).

"'אנט-מן', אה? עוד סרט שפיספסתי בחצי השנה האחרונה"
"'אנט-מן', אה? עוד סרט שפיספסתי בחצי השנה האחרונה"

מה שקודם למשימה הוא דיאלוג מאוד משעשע בין חברי הצוות לאחר סכסוך בין פליסיטי לאוליבר, מריבה שנובעת משיחתו של אוליבר לאמה של פליסיטי והגעתה לביקור בהפתעה, כדי לגרום לפליסיטי לחזור לנורמה ולהוריד הילוך בעבודה. הדיאלוג היה מלא בהתנצחויות קומיות בין מרבית הנוכחים במשימה, והרגשתי שהסדרה שוב מתחזקת בפן ההומוריסטי שלה, וזה נהדר. במהלך המשימה שרה מאבדת עשתונות (כצפוי ממי שהוחיה ע"י הלאזארוס), מה שמוביל לעזיבתה בסוף הפרק, בדרכה אל Legends of Tomorrow (כמו חלק ניכר מהדמויות שמוצגות כעת בסדרה ובאחותה "הפלאש).

אחרי שנאספו כל המרכיבים למכשיר שיחזיר את ריי לממדיו הרגילים, מתגלה מכשול נוסף: ריי כרגע מוחזק בכלוב זכוכית במשרדו של הנבל העונתי התורן, דמיאן דארק. זמן לעוד משימה קבוצתית! הפעם בליוויו של קרטיס (שגורם לנו לחשוב שהוא לא יודע שאוליבר הוא החץ הירוק, אבל בעצם כנראה יודע הכל…) הצוות מסתנן למחבוא שלHIVE וטומן מלכודת לג'דיי דארק (חה!) כדי להרוויח זמן באיתור והגדלתו של ריי. הכל מצליח יופי טופי וכולם חוזרים הביתה שלמים, חוץ מהשומר ששרה שוברת את מפרקתו.

"וואו, מבחני הקבלה שלכם מוזרים..."
"וואו, מבחני הקבלה שלכם מוזרים…"

הדגש האמתי של הפרק היה היסדקות היחסים הרומנטיים של פליסיטי ואוליבר, והחייאתם המיידית בסוף הפרק (???) מצד אחד, אני מעריך את הנאמנות שיש לפליסיטי בקשרים רומנטיים, אולם מצד שני, לא רק שאוליבר עשה כל מהלך אפשרי שעלול לחבל ביחסים הללו, הרי שריי חזר. משמע שמשולש האוהבים הארור עלול להיפתח שוב (גם אם ריי עסוק מדי בג'וקים כדי לדעת זאת).

כדי להצדיק את חזרתה של דונה סמוק למסך (למה, אלוהים, למה?) ההפקה החליטה לחבר בינה לבין קפטן לאנס (???) אני מריח פלופ רציני. נקודת האור היחידה כרגע היא, כנראה, דמותו של דארק, שלא מפסיק לשפוך שנינות ונבזיות על המסך (גם אם יתגלה כסתם עבד נרצע של שד אימתני).

"העיר הזו גדולה מספיק בשביל שתינו, אבל צריך לזרוק דמויות אקראיות לספין-אוף"
"העיר הזו גדולה מספיק בשביל שתינו, אבל צריך לזרוק דמויות אקראיות לספין-אוף"

אה, כן… הפלאשבקים. הם עדיין לא מעניינים! בבקשה, תחזירו את קונסטנטין בהקדם האפשרי. בתודה, ההנהלה.

ציון: 3.5
ratings-tv-3-half

– פליסיטי נותנת לדיגל את שם הקוד ספארטן (לא חשבתם ששם קוד אמור להגיע עם התלבושת המטופשת?), כשמו של גיבור על מיקום וויילדסטורם, פעם הוצאה-בת של DC וכיום חלק מהיקום המרכזי.
– לראשונה נאמר שמה של האישה שאוליבר מסייע לה על האי, טאיאנה, כשמה של דמות מהמיני-סדרה Green Arrow: Year One, שקו הסיפור הנוכחי על ליאן יו מבוסס על עלילתה.
– יחסית לאדם שנחשב למת והרגע שוחרר משבי בו היה חצי שנה, ריי מעודכן בסרטים שמוקרנים כעת ובתזמון מדהים משווה את HIVE לספקטר של ג'יימס בונד.

השאר תגובה