ביקורת "סופרגירל" עונה 1 פרק 3: להילחם או לעוף

הביקורת השבועית של "סופרגירל" מוגשת בחסות המשרד לשוויון מגדרי.

זהירות, מוצר זה עלול להכיל ספוילרים וזהויות סודיות שנחשפות בצ'אטים בעבודה!

"אף אחד לעולם לא יחשוד שאנחנו אותה בחורה גם אם אעמוד ליד תמונה של סופרגירל"

האופטימיות שלי בפרק הפיילוט דעכה בפרק השני (לעומת דעתה של שני שביקרה אותו בשבוע שעבר) ונכון לפרק השלישי היא מתחלפת בפסימיות. ייתכן ש"סופרגירל" עומדת להתגלות כפלופ כמו "גות'אם", עם פחות רייטינג (נתוני הצפייה חוו צלילה חדה השבוע)?

הרמיזות העקשניות לבן הדוד המפורסם ממטרופוליס היו מעצבנות מספיק בפרק הראשון, אולם בשני הפרקים הבאים הן הפכו להשוואה לא הוגנת שמטילה צל כבד על דמותה של קארה. ניחא התקשורת המעצבנת בעולם של הסדרה, אבל התסריטאים עצמם מתעקשים להציג את קארה כגרסה נחותה של סופרמן. את צריכה ללמוד להשתמש בכוחות שלך, את חזקה כמותו (היי, השבוע הבסת נבל שהטריד את סופרמן במשך שנים) – אבל את תשכחי שאת רק העתק נשי שלו. זה לא המסר שייחלתי לו בביקורת על הפרק הראשון.

♪Oh, tonight, atomic♫
♪Oh, tonight, atomic♫

לפחות מבחינת דמויות המשנה חלה התפתחות: ג'יימס מתגלה כחסר ביטחון יותר מקארה, כשהוא קורא לעזרתו של חברו קלארק, אך לבסוף מתוודע לכך ומספר כי זו הסיבה העיקרית לעזיבתו את מטרופוליס[1], שהרי כמו קארה הוא מנסה לצאת מחסותו של סופרמן. הנשואו נראה מאיים עם עיניו האדומות הנדלקות בסתר, אך כשהוא מגלה שאלכס מסייעת לסופרגירל בפעולות שאינן במסגרת ה-DEO, הוא מושיט יד גם כן ומשבוע לשבוע מתרכך כלפי נערת הפלדה.

[1] בטוח שזה לא מפני שאתה לא מסוגל לשמור על הפה שלך? בגלל ג'יימס, ווין יודע שקלארק קנט הוא סופרמן (מפתיע, נכון?)

אלכס לא מפתיעה בפעולותיה, אך בכל פרק נראה שהקונפליקט חוזר על עצמו: קארה לא חושבת שאחותה תומכת בה או סומכת עליה, הן מתעמתות, קארה מסתבכת, אלכס עוזרת והן מתנחמות באכילת מזון מהיר וצפיית בינג' בסדרת טלוויזיה כלשהי.

"כן, אני זוכה בכל החתיכים"

גזרת הנבלים השבועיים ממשיכה לא להרשים, אולם כבר בשבוע השלישי הסדרה חורגת מרשימת החוצנים ומציגה נבל אנושי, גרסת איירון מן לעניים. בגלל טעות של סופרמן בעבר, בן קרול איבד את אשתו ושותפתו למחקר, והוא עצמו ספוג קרינה קטלנית ואיכשהו חי בתוך שיריון מחוזק באנרגיה אטומית שהמציא. אם סופרמן היה עוצר לרגע ומדבר עם הבחור שניסה להרוג אותו במשך שנים, אולי הסבל שלו היה נמנע מזמן. והנה, במסגרת ההשוואה הלא הוגנת לבחור הגדול, קארה מראה רגישות וחוקרת על האויב שמולה, מנסה להגיע להבנה ותוך כדי מוצאת דרך להביס את ריאקטרון (ותודה ל-DEO).

אחרי קמיאו בראיון חדשותי אחרי דליפת הנפט, מקס לורד מגלם תפקיד משמעותי יותר ומוצג כשמוק לא קטן (לא בשונה מדמותו בקומיקס). עד שנחטף ע"י ריאקטרון, נראה היה שהוא אדם עשיר עם לב, מקריב את עצמו במקום אחד מעובדיו, אך זה הסתיים רגע אחרי שניצל ע"י סופרגירל ולתקשורת סיפר שסופרמן חילץ אותו. נראה שמציגים אותו כגרסה הגברית של קאט גרנט, ואכן הם מפתחים כימיה מסוימת על רחבת הריקודים באירוע של קאטקו.

"באמת השווית אותי ל'גות'אם'?"

אגב קאט, הראיון עם סופרגירל לא מסתיים טוב עבור האחרונה, אחרי פליטת פה על הקשר המשפחתי שלה לסופרמן. לקאט יש סקופ ולאחריו היא לא בוחלת במאמר שמגחיך את סופרגירל כצעירה יומרנית המייצגת את הדור האבוד שלה. קארה מתוסכלת, אבל אלכס מצליחה לראות את חצי הכוס המלאה: קאט גרנט אולי לא שמה קצוץ על העוזרת האישית שלה, אבל בין השורות היא מעריכה את האלטר אגו שלו.

אם הסדרה תמשיך בכיוון הזה, אני חושש שהכוס תתרוקן לגמרי עבור הצופים.

ציון: 2.5
ratings-tv-2-half

בנג'מין קרולן\ריאקטרון היה חייל שהפך לנבל על ונלחם בסופרגירל ובדום פטרול.
לוסי ליין היא, כמובן, אחותה הצעירה של לויס. גם בקומיקס היא יצאה עם ג'ימי אולסן. דמותה הופיעה בסרט הסולו של סופרגירל מ-84' כחברתה ללימודים של לינדה לי.
– השעון הגדול במיוחד של ג'יימס נחשף כשעון המצוקה המפורסם שלו, באמצעותו הוא קורא לעזרתו של סופרמן במידת הצורך.
– "תחנת הכוח הגרעינית בייקרליין": בייקרליין הוא רובע במטרופוליס, מקום מגוריה של משפחת אולסן.
– קארה ואלכס אוהבות לצפות ב"הומלנד", בשתי עונותיה הראשונות דייוויד היירווד (האנק הנשואו) גילם את ראש המחלקה למלחמה בטרור של ה-CIA.
– "Millennial Falcon": זה בטח סתם צירוף מקרים שדמותה של קליסטה פלוקהארט ממציאה כותרת כזו, רפרנס לסדרת סרטים נשכחת שמזוהה עם בן-זוגה.
– מישהו מוכרח להגיד את זה: העובד האלמוני אדום השיער שקארה נשלחת להעביר לשולחן אחר – נראה יותר ג'ימי אולסן מג'יימס. זה בטח לא היה מכוון, נכון?

One thought on “ביקורת "סופרגירל" עונה 1 פרק 3: להילחם או לעוף”

השאר תגובה