ביקורת "גות'אם" עונה 2 פרק 6: מאש

הביקורת השבועית של "גות'אם" מוגשת בחסות הפטיש הענק של הארלי קווין.

זהירות, מוצר זה עלול להכיל ספוילרים למעשים מחרידים במרתפי תעשיות וויין!

"קבל את זה לפנים, רמי קליינשטיין!"
"קבל את זה לפנים, רמי קליינשטיין!"

לאחרונה הציע לי אחד מצופי הסדרה השותפים לאיבה שלי כלפיה, לחסוך מילים ולפרסם אימוג'י ענק של הפרשת גוף. השבוע היה מאוד מפתה לעשות זאת. אך מאחר ויש לי כבוד למילה הכתובה שיוצאת תחת ידיי, ואף שמדובר ב"גות'אם" שמאוד ראויה לטיפול שכזה, אאלץ לוותר.

המאבק בין הפינגווין לגלאבאן נמצא הפעם על כתפיו הרחבות של בוץ', על מוחו השברירי והכנוע, וכעת גם זרועו שבסופה גדם מדמם. גלאבאן מקבל את בוץ' לביתו, עם הטענה שקובלפוט השתגע סופית, חשד בבוץ' כי בגד בו וגרם לו לנכות. כמובן שגלאבאן חושד שזה שקר, ולבסוף בוץ' מוכנע ע"י טביתה ונשלח בחזרה לפינגווין עם מיקומה השקרי של אמו החטופה.

"פה זו לא לוס אנג'לס!"
"פה זו לא לוס אנג'לס!"

כל זאת לא לפני שידו של בוץ' מוחלפת בפטיש מתכת. אם הסדרה לא הייתה קופצת מעל הכריש כבר בתחילתה, זה היה הרגע המכונן. בשלב הזה, הכריש כבר הותש והלך הביתה.

גלאבאן גם ממשיך לשחק בברוס, מזמין אותו לארוחה משפחתית וגורם להרגיש יותר מדי בנינוחות, מציע סימפתיה ופיתרון לבעיות בתעשיות וויין אליהן הוא מודע. ברוס וויין הבוגר לא היה נופל בקלות לידיו של תיאו, ובטח היה שם לב לטיפת הדם על לחיה של טביתה, שריד לקרב שלה עם בוץ'.

במוקד הפרק דווקא עומדות סלינה ובריג'יט, הפירומנית הצעירה. סלינה מתקשה לשכנע את בריג'יט להמשיך הלאה ולהתחיל בחיים חדשים, הרחק מאחיה החורגים והמתעללים. השתיים מסתבכות עם גורדון כשהן מבצעות שוד, ובריג'יט נופלת שוב לידי אחיה, אך מוכיחה שהיא מוצלחת יותר ושורפת אותם למוות. לבסוף היא מוכנעת ע"י תקלה בציוד שלה בעימות עם המשטרה, ועולה באש. מה שמוביל בחזרה לתעשיות וויין: בסצנת הסיום בריג'יט, גופה מלא כוויות אך עורה חסין כעת מאש, מובלת למתחם סודי בבעלות תעשיות וויין, לצד פריקים אחרים עליהם נערכים ניסויים. הכריש מסנן שיחות.

"בגללי יש בגות'אם סיטי ביטוח מיוחד לכיסויי מנוע"
"בגללי יש בגות'אם סיטי ביטוח מיוחד לכיסויי מנוע"

גורדון מתקרב להסתבכות עם קפטן בארנס[1]: השוטרים שלו הולכים לפי הספר ומדווחים על הכאת חשוד, וכתוצאה מכך ג'ים זוכה לנזיפה ורישום בתיקו האישי. "קומישינר אלוורז" נשמע אמיתי יותר משבוע לשבוע. כשבולוק, לעומת זאת, מכה את אחד האחים פייק החרוך שגסס כשהשניים הגיעו לדירתם, גורדון עוצר אותו. יחי הצביעות.

[1] דרך אגב, מייקל צ'יקליס נעלם מאחורי הדמות המשעממת הזו אחרי הופעת בכורה מוצלחת. איזה ביזבוז.

זה לא השבוע של גורדון: נזיפה מבארנס, מניעת הנאה מבולוק, זעמה של סלינה אחרי מה שקרה לבריג'יט והגילוי שהפינגווין הזמין את ההצתות. אפשר להזכיר לו גם ברברה? והוא אפילו לא יודע עדיין שהסתבך עם תיאו גלאבאן. לא מאוחר מדי להעביר את התמיכה לאלוורז.

"החידות שלו כל כך סקסיות"
"החידות שלו כל כך סקסיות"

אוי, ניגמה. ניגמה, ניגמה, ניגמה. ידעתי שהרומן עם קרינגל לא יחזיק לאורך זמן, אבל לא חשדתי שזה יסתיים כך. מי מתרברב במעשה רצח, אפילו שהקורבן התעלל באהובתך? שלא לדבר על כך שהסיפור גרם לאד להישמע כמו סטוקר. ועכשיו יש לו רצח נוסף ברזומה, אחד שביצע בטעות, מתוך תשוקה וטירוף. קו העלילה של ניגמה סובל מסכיזופרניה ופיצול אישיות, כמו הדמות והסדרה כולה, ואני עדיין לא בטוח שהכותבים יודעים מה הם רוצים לעשות עם אד. מה השלב הבא, כניעה סופית לצד הנסתר והאגרסיבי שלו? הכריש עבר לערוץ אחר.

ציון: 2 (כמו שתי הידיים שפעם היו לבוץ')
ratings-tv-2

3 thoughts on “ביקורת "גות'אם" עונה 2 פרק 6: מאש”

  1. לא יודעת מה אתכם (בעצם אני יודעת….;) ) אבל אני ממש אוהבת את הסדרה. עונה שנייה ממש מוצלחת 🙂

השאר תגובה