ביקורת "הפלאש" עונה 2 פרק 2: פלאש של שני עולמות

הביקורת השבועית של "הפלאש" מוגשת בחסות התקציב האפסי של מולטיוורס.

זהירות, מוצר זה עלול להכיל ספוילרים לחייו של המקביל שלכם ביקום חלופי!

נכון שבשבוע שעבר אמרתי שהפרק הראשון היה רק העמדה של הדמויות לקראת העונה השנייה? אז אכן, הפעם המשחק מתחיל והקלפים נזרקים אל מרכז השולחן.

רדבול נותן לך כנפיים
רדבול נותן לך כנפיים

הפרק מתחיל בג'יי גאריק – כאמור, הפלאש של כדה"א-2 – שמסביר לצוות הפלאש מה קרה עם אל רוטשטיין ואיך הוא הגיע למצב בו הוא תקוע בכדה"א-1 ללא יכולות על, בסצנה מרשימה שמציגה לנו לראשונה את ה-big bad של העונה, זום. לעומת הריוורס-פלאש שהחליפה שלו הייתה בעלת סכמת צבעים הפוכה מזו של בארי, התלבושת של זום נראית אימתנית יותר, הרבה יותר חלק מגופו של הלובש אותה מאשר תלבושת רגילה, ובאופן כללי הזכירה לי את הפלאש השחור מ-Flash: Rebirth פוגש את ונום של מארוול. ג'יי אומר שזום רוצה להיות הטוב ביותר ולהישאר הספידסטר היחיד בכל היקומים, משהו שגורם לתהות האם הוא אכן מכדה"א-2 או מיקום שלישי.

בארי מצדו חשדן ולא מאמין לג'יי, בטענה שהאדם האחרון שסמך עליו כמנטור התברר כרוצח אמו אחריו חיפש כל חייו. ג'יי מנסה להוכיח את חפותו בכל דרך אפשרית ומאפשר לקייטלין לבצע בו בדיקות שיראו שאכן יש בו את הספיד פורס, וכי הוא כנראה באמת מגיע מיקום מקביל. בינתיים סיסקו ופרופ' סטיין מנסים להבין מה עומד מאחורי הפורטלים ליקום המקביל (לבסוף מסתבר שיש 52 מהם ברחבי העיר).

"תארים שונים, ציונים מושלמים באקדמיה לשוטרים - ובהופעה הראשונה שלי אני עלמה במצוקה. יאיי...?"
"תארים שונים, ציונים מושלמים באקדמיה לשוטרים – ובהופעה הראשונה שלי אני עלמה במצוקה. יאיי…?"

בתחנת המשטרה אנחנו פוגשים לראשונה את פאטי ספיווט, שוטרת צעירה שמנסה להתקבל בכל מחיר לכוח המשימה המתפרק של ג'ו למאבק במטא-יומנס, ומגלה אינטליגנציה יתרה ורצון עז לקחת חלק ביחידה. כמו כן, מתחיל להתפתח, שלא במפתיע, סיפור בינה לבין בארי, והיא מצליחה לקנות אותו כגרופית שמעריצה את עבודתו.

מטא-יומן חדש נזרק ע"י זום מכדה"א-2 במטרה לחסל את הפלאש, סאנד דימון\אדוארד סליק, שהוא בעצם סוג של סנדמן של מארוול בגרסה מתחכמת. סליק תוקף את ג'ו חוטף את פאטי, מה שגורם לבארי לנסות ולסמוך על ג'יי, שכבר התנסה בלחימה בנבל ולדבריו יודע כיצד להביס אותו: בעזרת הסחת דעת מצד גאריק כפלאש-לא-פלאש ושימוש של בארי ביכולת חדשה אותה למד מג'יי – הטלת מטח ברק והפיכתו של סאנד דימון לפסל זכוכית שברירי.

"לא התאלמנת לא מזמן?"; "רוני מי?"
"לא התאלמנת לא מזמן?"; "רוני מי?"

נושא שעדיין לא עלה בביקורת הוא תחילת גילוי כוחותיו המיוחדים של סיסקו – כרגע רק כחזיונות לעבר הלא רחוק – וגילוי הסוד ע"י סטיין. סיסקו מפציר בפני סטיין שלא לגלות לאף אחד על המתרחש, מאחר והוא חושש שמקורם בהריגתו ע"י האריסון וולס בקו זמן חלופי, וכל מה שקשור לוולס היה נגוע ברוע.

בסופו של דבר מאוד אהבתי את הפרק, שהיה שיפור עצום מפרק הבכורה. הוא היה עמוס במידע ונתן לנו היכרות עם כמה מהדמויות החשובות ביותר בעולמו של הפלאש. טדי סירס הוא ג'יי גאריק מצוין, והוא כאן כדי להישאר ולהיות המנטור של בארי למשך העונה (אע"פ שהוא נמצא בתפקיד רק כשנה יותר מבארי…) טוני טוד נותן לזום את הקול המאיים שלו, והוא בהחלט מעביר את התחושה הזו. ושנטל ואנסנטן היא פאטי ספיווט אנרגטית וכיפית, כמו שהדמות אמורה להיות (פליסיטי סמוק של "הפלאש"…?) אני מצפה לראות את פיתוח הדמויות שלהם לאורך העונה.

"בואו נקווה שהיא לא תהפוך לצמח"; "דאמיט, סיסקו..."
"בואו נקווה שהיא לא תהפוך לצמח"; "דאמיט, סיסקו…"

הפרק נגמר במבט לכדה"א-2 (שמתקדם הרבה יותר טכנולוגית ממקבילו, לא פייר) בו מעבדות ס.ט.א.ר. הן האטרקציה המרכזית של סנטרל סיטי, והאריסון וולס עדיין חי. טום קוואנו אמור לגלם תפקיד מרכזי גם בעונה הזו, רק בבקשה שלא ימוחזר בשנית הרעיון שהוא הנבל הראשי, זום.

ציון: 4.5
ratings-tv-4-half

– בקומיקס פאטי ספיווט הייתה עוזרת המעבדה של בארי. בהמשכיות החדשה הם אף היו לזוג.
סאנד דימון\אדוארד סליק היה אויב נידח של פיירסטורם.
– ג'יי מתאר את זום כמי שמייצג את המוות או בעל פני שד. בקומיקס קיים הפלאש השחור, מעין מלאך המוות של המשתמשים בספיד פורס. ספיד דימון היה אויב של וולי ווסט – ג'רי מקגי, בעלה של ד"ר טינה מקגי, בנקודת שפל זמנית בחייו.
– התייחסנו למולטיוורס בסוף העונה הראשונה, אולם לא יזיק להעתיק את מה שנכתב דאז: קשת יקומים חלופיים שמתקיימים זה לצד זה. ב-DC היו מספר גרסאות למולטיוורס (זאת לאחר שבמשך כ-20 שנה היה רק יקום אחד שאיחד את היקומים הישנים), וגם למארוול יש מולטיוורס משלה (בשונה מהמתחרים, הוא מכיל כל יקום, תרחיש ומציאות חלופיים שאי-פעם הוצגו, כולל היקום הקולנועי).
– אם אתם לא צופים בסדרה האחות "החץ": בפרק הראשון לעונה הזכירו את "יום הפלאש" בסנטרל סיטי, ועכשיו "הפלאש" מחזירה באותו מטבע – הכרזתו המתוקשרת של אוליבר קווין על שובו תחת שם חדש, החץ הירוק.
– סיסקו מלגלג על שם הקוד הכולל צבע, ומאוחר יותר בארי וג'יי צוחקים על הכינויים שזכו להם, "The Scarlet Speedster" ו-"The Crimson Comet", בהתאמה.
– סיסקו מרגיש ב"רעידות" שמקנות לו חזיונות, צעד נוסף אל עבר ייעודו כגיבור על.
– פאטי למדה באוניברסיטת האדסון, מקום עבודתו לשעבר של מרטין סטיין ובו ביצע את המחקר שהוליד את פיירסטורם. גם בקומיקס סטיין לימד ועבד באותה אוניברסיטה, בה למד גם דיק גרייסון.
– סליק מסתתר במשתלת וודרו. ג'ייסון וודרו הוא הנבל Floronic Man השולט בצמחייה.
– שובו של המספר 52: ברחבי סנטרל סיטי קיימים 52 מעברים לכדה"א-2.
– כמו הפוסטר שקידם את העונה השנייה, בארי וג'יי משחזרים את עטיפת Flash #123 מ-1961, המפגש הראשון בין השניים והולדתו של המולטיוורס. שם הפרק הוא גם שמו של אותו סיפור.
– ג'יי מספר שבעולמו אביו נלחם ב"מלחמת האמריקות". זהו אירוע עתידי מהסדרה "ג'ק ובובי", על נערותם של שני אחים שאחד מהם יגדל להיות נשיא ארה"ב. גרג ברלנטי, מיוצרי הסדרה, הוא אחד מיוצרי "הפלאש" ו"החץ". מארק גוגנהיים, שהיה תסריטאי בסדרה, הוא אחד מיוצרי "החץ" (וגם כותב קומיקס, בין השאר ריצה על אחת הסדרות של הפלאש). בראד מלצר, אחד היוצרים הנוספים של "ג'ק ובובי", הוא סופר וכותב קומיקס (החץ הירוק, ליגת הצדק).

4 thoughts on “ביקורת "הפלאש" עונה 2 פרק 2: פלאש של שני עולמות”

  1. גם אני נהניתי מאוד מהפרק. בקטע עם ההפניה לכריכת "flash of two worlds" הצטמררתי 😉
    גם לי יצא לחשוב על הפלאש השחור כשג'יי אמר שיש לו פנים של המוות. אבל אני לא חושב שהם יצעדו בכיוון הזה.
    תודה רבה על איסוף ההפניות! לא נמאס מאזכורים למספר 52, וגם לרעידות של וויב 🙂

השאר תגובה