ביקורת "גות'אם" עונה 2 פרק 4: כוח תקיפה

הביקורת השבועית של "גות'אם" מוגשת בחסות המועצה לשלום הילד.

זהירות, מוצר זה עלול להכיל ספוילרים לתפקיד הכושל הבא של מייקל צ'יקליס!

מתחילת העונה אני נוהג להשמיץ את חלקו של ג'יימס פריין (תיאו גלאבאן) בקאסט, שחקן שמביא עימו קללה על כל סדרה בה הוא מככב או מצטרף אליה. נראה כי מאז סיומה של "המגן" המופתית ב-2008 מייקל צ'יקליס נגוע באותה קללה, חרף היותו שחקן מוכשר בהרבה. אולי החזרה לתפקיד משטרתי – אחרי גילומו של מפכ"ל משטרה חביב בקומדיה הניינטיזית The Commish וכמובן ויק מאקי המושחת והאלים ב"המגן" בעשור הקודם ששינה לחלוטין את תדמיתו כשחקן – תשבור את הרצף הרע. רק חבל שמדובר ב"גות'אם" המקוללת מלכתחילה.

"אחרי ראיין מרפי שום דבר לא יכול להיות גרוע יותר, נכון?"
"אחרי ראיין מרפי שום דבר לא יכול להיות גרוע יותר, נכון?"

צ'יקליס מצטרף לסדרה כנתניאל בארנס, הקפטן החדש בתחנת המשטרה[1]. בדקות הראשונות להגעתו בארנס מעמיד את השוטרים על מקומם כחיילים (גורדון בטח מחזיק את עצמו שלא להרטיב מרוב התרגשות), מדיח מספר שורטים ובלשים מושחתים ומציב קו אדום נגד שחיתות והכאוס המתפשט מחוץ לכותלי התחנה. איך לעזאזל שוטר כזה שרד בשנות כהונתו של קומישינר לואב, מלך המושחתים?

[1] אין תחנות משטרה נוספות בגות'אם? גם אין אף מילה על זהות הקומישינר הבא, אחרי לואב הפורש בכפייה ואסן הנרצחת.

ג'ים ממהר לשתף פעולה עם בארנס, שני יוצאי צבא קשוחים, אע"פ שבסתר הוא דואג בגלל המעשה האסור שביצע לאחרונה תחת הוראתו של הפינגווין. האביר הלבן של גות'אם סיטי הוכתם בשחיתות, והוא עלול להיחשף ע"י חברו החדש לנשק. במקרה הכי גרוע, גורדון לא יהיה הקומישינר בעתיד ובאטמן ייאלץ לעבוד עם קומישינר אלוורז. שיהיה לגות'אם סיטי בהצלחה…

"תגיד לי בכנות מה אתה חושב על המשחק שלי"; "אהמממ..."
"תגיד לי בכנות מה אתה חושב על המשחק שלי"; "אהמממ…"

גלאבאן עובר אל השלב הבא במזימתו הגדולה, הפעם נישא על גלי אהדת הציבור ש"תכפה" עליו להתמודד על ראשות העיר שהתפנתה בעקבות היעלמותו של ראש העיר והירצחו של סגנו. כמובן שגלאבאן ינצח ללא עוררין, אולם הוא מתעקש להיפטר משני מתחריו היחידים, ועל הדרך להעצים את עצמו כאחד ממטרות ההתנקשות של הפינגווין, אותו גייס לתכניותיו ע"י איום על חייה של אמו היקרה.

אמנם קובלפוט משתלב בעלילה העונתית המרכזית באופן בלתי צפוי, אך יחד עם זאת הוא מנוצל ע"י אדון משחק אחר, ומורד מעוצמת מעמדו הטרי כראש העולם התחתון אליו טיפס במהלך העונה הראשונה. כאילו הכותבים לקחו אותו אל היעד אליו כיוון כל חייו, ואז שמטו את הקרקע תחתיו כי הם לא יודעים איך להתמודד עם פינגווין כארכי-פושע משפיע ומצליח. וזו אחת הבעיות העצומות של "גות'אם": להציג פרצופים מוכרים שאמורים להיות במקומם רק בעוד שנים רבות, אך מבלי להתחייב לחלוטין לגרסה המוקדמת הזו שלהם.

Slappin' Alfred on duty
Slappin' Alfred on duty

אגב נבלים לעתיד, אד ניגמה הלך לאיבוד מאז סיום העונה הראשונה. בתחילת הפרק הנחתי שמריחת העלילה שלו תימשך גם השבוע, אבל לשמחתי הייתה התקדמות ואיכשהו הוא אזר את האומץ להזמין את מיס קרינגל לארוחת ערב בדירתו הקריפית לא פחות ממנו. חרף פליטת פה על הסטטוס החדש של האקס העוין שלה כגופה מבותרת, הדייט הלך לא רע וקריסטין התעלמה מדבריו של ניגמה כאילו היו חלק מהגמלוניות שלו, הגמלוניות שבתחילה זכתה להתעלמות מצידה אך כעת מקסימה אותה. זה בטח לא ייגמר רע.

עלילה רומנטית אחרת הייתה בכיכובו של ברוס. לא ידוע האם גלאבאן תכנן שג'רום יהרוג את וויין הצעיר בשבוע שעבר, אולם החברות המתפתחת ביניהם בעקבות "הצלתו" של ברוס בידי תיאו מיתרגמת למפגשים חברתיים, ואף היכרות עם אחייניתו החורגת ובת חסותו הצעירה של גלאבאן, סילבר סיינט קלאוד. השניים מוצאים עניין הדדי זה בזו, בעת סלינה מתבוססת בבדידותה והתרחקותה מברוס אחרי אמירות קשות שהטיח בה אלפרד, שלוו בסטירת לחי כאילו הייתה כבר אישה בוגרת[2] או לכל הפחות רובין.

[2] כן, זו קאטוומן בהופעתה הראשונה.

Girl on the Silver Mountain
Girl on the Silver Mountain

הצטרפותו של קפטן בארנס לסדרה עשויה להביא לשינוי לטובה, או לפחות לנקות את משטרת גות'אם משחיתות אחת ולתמיד, וגם לעימות עתידי עם גורדון ובולוק (כבר ברגע הראשון נראה שהארווי לא שם עליו קצוץ). המעורבות של הפינגווין בסיפור העונתי מקשרת אליו קצה נוסף (יש דמות שטרם פגשה או הסתבכה עם גלאבאן?) והכוח המיוחד שהקים בארנס עשוי לשרוד מעבר לשני פרקים, אולי. לא הייתי מהמר עליהם, כמו שלא הייתי מהמר על כותבי הסדרה שיקיימו איזושהי מההבטחות.

ציון: 2.5
ratings-2-half

סילבר סיינט קלאוד, שמופיעה לראשונה בסדרה כבת גילו\מעמדו\כיתתו של ברוס, היא אשת החברה הגבוהה ואהובתו לפרקים של וויין. במהלך מערכת היחסים הראשונה שלהם היא נפרדה מברוס כי לא יכלה להתמודד עם הסכנה שהוא מעמיד את עצמו בקביעות כבאטמן.
– מבין חברי הכוח המיוחד החדש, ייתכן שג'וזי מבוססת על ג'וזפין מקדונלד, בלשית במחלקה לפשעים חמורים ודמות ב-Gotham Central. יש לה יכולת טלפתית ברמה נמוכה.
– אחד מחברי הצוות האחרים, פינקני, עשוי להיקרא כך על שם סיירוס פינקני, האדריכל האחראי לעיצוב חלק ניכר מגות'אם סיטי במאה ה-19.

One thought on “ביקורת "גות'אם" עונה 2 פרק 4: כוח תקיפה”

  1. פרק רביעי היה נהדר. מאוד נהנתי. מקווה שכנתניאל בארנס ישאר להרבה זמן כי נמאס שהכל נופל על גורדון. הקפטן החדש מכניס הרבה טעם טוב לסידרה.

השאר תגובה