ביקורת "סוכני שילד" עונה 3 פרק 1: חוקי הטבע

הביקורת השבועית של "סוכני שילד" מוגשת בחסות מלאך המוות.

זהירות, מוצר זה עלול להכיל ספוילרים!

"אתה מוכרח למצוא בשבילי את מעצב השיער של שילד"
"אתה מוכרח למצוא בשבילי את מעצב השיער של שילד"

הסוכנים חוזרים וזו כבר סיבה למסיבה. סדרת הדגל של מארוול שבה השבוע לעונה שלישית אחרי סיום "שלב 2" של היקום הקולנועי. שלושה חודשים אחרי הניצחון על ג'יאינג וצבא האיניומנס שלה, והתמוטטות היידרה עד לכדי התא הפרטי של וורד, שילד לובשת כעת מדים חדשים למשימה חדשה: מציאת דור חדש של איניומנס, שנולד כתוצאה מחשיפה לשרידי הטריג'ן שנשפכו לאוקיינוס בסוף העונה הקודמת.

"מוכרחים להגן על מעצב השיער בכל מחיר!"
"מוכרחים להגן על מעצב השיער בכל מחיר!"

הפרק נפתח הישר אל האקשן ומציג את ג'ואי גוטיירז, שבעקבות מגע עם טריג'ן מקבל יכולת היתוך מתכות רבת עוצמה ולא ניתנת לשליטה. ארגון בלאק אופס חדש, שבהמשך יתגלה כי הוא עונה לשם ATCU (לבריאות), שם לעצמו מטרה זהה לזו של שילד, עם הבדל קטן של שימוש בכח קטלני לצורכי השגת מטרותיו (כי כוח תמיד עובד) – לכידת האיניומנס החדשים. ג'ואי נמלט מאפצ'י (מעתה יהיה זה שמם הרשמי בטור הביקורות) לזרועותיה של סק– סליחה, דייזי, שנראית נהדר במראה החדש והמשופר שלה כאיניומנית מוצהרת. דייזי, מאק והאנטר מחלצים את ג'ואי המבוהל ומביאים אותו ברוגע ובשלווה למפקדת שילד המוטסת החדשה, בעוד פיל "קפטן הוק" קולסון אוסף מידע על הדמות החדשה העומדת בראש אפצ'י.

במטוס החדש, שנבנה ושופץ במיוחד למטרת איסוף איניומנס, דייזי ומאק חושפים בפני ג'ואי את האמת אודות המתרחש ומזעזעים את עולמו, כשנאמר לו שחייו לעולם לא יחזרו להיות אותו דבר. חשוב לציין: העובדה שמדובר בדמות גאה, מוסיפה רובד חדש לסדרה בהקשר של "לקבל את השונה". ג'ואי בעצמו אומר זאת, "בפעם הקודמת שחשפתי סוד היה קשה לאנשים לקבל זאת". לאחר התייעצות עם קולסון, דייזי מחליטה כי האדם הכי כשיר לסייע בטיפול בג'ואי הוא לינקולן, שמאז העונה הקודמת עבר הארה לגבי גורלו כאיניומן ומנסה לחיות חיים נורמליים ע"י יישום כישוריו הרפואיים.

"עיצוב שיער? מה פתאום, עברתי לרפואה!"
"עיצוב שיער? מה פתאום, עברתי לרפואה!"

בזמן שמאק ודייזי מפריעים ללינקולן בעבודתו בבית החולים, קולסון והאנטר מתעמתים עם מנהיגת אפצ'י, רוזלינד פרייס (שם בדוי כמו כל זהויותיה האחרות?) בעריכה צולבת מסתבר שגם לינקולן וגם אנשיה של פרייס לא אחראים למיתות האיניומנס המסתוריות, בדיוק כשדמות גדולה ומאיימת מגיחה מהצללים בבית החולים במטרה לחסל את דייזי ולינקולן… אחרי קרב קצר ומרשים מאוד (כאילו ההאלק הגיע לביקור) המפלצת נעלמת, דייזי מאק חוזרים לבסיס ולינקולן מתפצל. במקביל, קולסון והאנטר מצליחים גם הם להימלט מידי אפצ'י. בחזרה במפקדה, הכל צופים בנשיא ארה"ב מאשר את קיומה של אפצ'י ואת משימתה לצוד כל בעל יכולת ולרסנו.

בעלילת צד מרתקת לא פחות, פיץ אהובנו, שבור הלב לאחר שסימונס נשאבה לתוך הסלע השחור המסתורי, נוסע סביב העולם בחיפוש אחר תשובות. הסצנה במרוקו אומנם חלשה מעט, אבל זה נחמד לראות פרצוף ישראלי בתוך הבועה האמריקנית. ואילו הנקודה החזקה ביותר בסיפור היא כשפיץ נאלץ להשלים עם העובדה שסימונס כנראה לא תחזור. הוא מתפרץ למחסן בו מוחזק הסלע ופשוט מתפרק כמו שמעולם לא דמיינו אותו. סצנה מעט דרמתית (לקחת רובה רק כדי לפתוח דלת, אחי?) אבל מרגשת לא פחות. אה, כן; סימונס בכלל נמצאת איפשהו בחלל.[1]

[1] מה שמחזק במקצת את התיאוריה שלי בדבר היותו של הסלע קשור לונום, אויבו הרצחני של ספיידר-מן… סיכוי קלוש, אבל מותר לחלום.

זה מה שקרה לסוניק אחרי הסבת המקצוע של לינקולן
זה מה שקרה לסוניק אחרי הסבת המקצוע של לינקולן

חוסרים מורגשים היטב: מאי כנראה לא תחזור בקרוב לשטח כפי שקולסון מתאר, וחבל שלא ראינו את מינג-נה וון בפרק הפתיחה. כמוה גם וורד נעדר מהמסך, אך כנראה לא לאורך זמן. לגבי בובי והאנטר: מעט מדי, מיותר מדי. נקווה שבשבוע הבא יישפך מעט אור על כיוון מערכת היחסים של השניים, ומה הכיוון בו ממשיכה בובי מבחינת קריירה.

אזכורים נהדרים כמעט לכל סרט מאז "הנוקמים", כולל רפרנס קטנטן (Pun intended) ל"אנט-מן". קווין פייגי טען השבוע ש"זה עניין של זמן לפני שהסרטים יאזכרו את הסדרה" ואני מקווה גם לאזכורי סדרות נטפליקס שחווינו השנה ונחווה בחורף הקרוב. דבר אחד בטוח: העונה השלישית עוד מלאה בהפתעות.

ציון: 4
ratings-tv-4

– אין ATCU בקומיקס, אבל הגדרת התפקיד של הארגון החדש מאוד זהה לזו של SWORD, תת-ארגון של שילד האמון על הגנה מפני איומים חוצניים על כדוה"א (הארגון הופיע לראשונה ב-Astonishing X-Men של ג'וס ווידון).
לאש, הנבל החדש (אף ששמו לא נאמר בפרק), הוא איניומן רב-עוצמה שיצא במשימה אישית להשמדת דור חדש של בני-אדם שגן האיניומן התעורר בהם כשהטריג'ן הופץ בעולם. כמו בסדרה, כן.
– נשיא ארה"ב מת'יו אליס בגילומו של וויליאם סאדלר הופיע לראשונה ב"איירון מן 3", והיה לו קמיאו ב"קפטן אמריקה: חייל החורף". אליס קרוי על שמו של יוצר הקומיקס וורן אליס, שכתב את קשת הסיפור "Extremis" עליה היה מבוסס חלקית "איירון מן 3".
– קולסון מתייחס ל"תקרית בפים טכנולוגיות" – אירועי הסרט "אנט-מן".
– הנשיא אליס מתייחס לפלישת החוצנים בניו-יורק ב"הנוקמים", התרסקות ספינות האוויר והתפרקות שילד שאירעו ב"קפטן אמריקה: חייל החורף", ומלחמתם של הנוקמים באולטרון במדינה המזרח-אירופאית סוקוביה ב"הנוקמים: עידן אולטרון".

4 thoughts on “ביקורת "סוכני שילד" עונה 3 פרק 1: חוקי הטבע”

  1. סיכום מעולה! במיוחד הנקודות בסוף שמוסיפות הרבה רקע לאירועים למי שלא קורא את הקומיקס.

    לגבי לאש, בפרק הוא היה כחול, מה שגרם לי לחשוב שהוא קרי, שזה מסתדר עם זה שהקרי יצרו את האיניומנס ואולי עכשיו מנסים להשמיד אותם. מעניין אם בסדרה יהיה הסבר לצבע שלו (ששונה מהקומיקס).

    וגם ממש אהבתי את זה שהנשיא הוא אותו נשיא מהסרטים.

    1. אה ועוד משהו – התיאוריה לגבי הסלע השחור מעניינת. אני הנחתי שהסלע הוא פשוט פורטל לכוכב של הקרי שיצרו אותו. יהיה מעניין לקבל עוד פרטים לגביו.

השאר תגובה