ביקורת קומיקס: Ant-Man Annual #1

Ant-Man Annual #1

כתיבה: ניק ספנסר \ ציור: ברנט סקונובר, רמון רוזאנאס \ הוצאת מארוול

Ant-Man_Annual_01_2015_cover

השנתון הראשון של אנט-מן בגלגול הנוכחי הוא חריגה בנוף הנוכחי של מארוול: אין לו שום קשר לאירועי Secret Wars ששולטים בכל הסדרות והכותרים של החברה כרגע. אודה ואבוש; נהניתי מאוד מגיליון הבכורה של הסדרה בתחילת ינואר האחרון, אולם טרם קראתי את ההמשך. הקשת הראשונה של הסדרה הסתיימה לאחרונה, והסדרה תתחיל מחדש, כידוע, בסתיו הקרוב כחלק מההשקה החדשה הכוללת של כל סדרות מארוול. צוות היוצרים – ספנסר את רוזאנאס – ימשיך עם סקוט לאנג אל הסדרה החדשה.

השנתון ממשיך משתי נקודות: האחת, הסטטוס החדש של לאנג כבעל חברת אבטחה ועובדיו, הנבלים לשעבר גריזלי ומאשינסמית', שלא מתים אחד על השני בלשון המעטה, ובכך ממשיכים את הקו הקומי שמנהיג ספנסר. הנקודה השנייה היא אירועי Avengers: Rage of Ultron, והיעלמותו של האנק פים\ג'יאנט מן בסוף הסיפור, והכרזתו כמת.

עיקר הסיפור בגיליון הוא השלכות הידיעה על סקוט והיזכרותו במפגשו האחרון עם האנק, האדם שנתן בו אמון למרות שגנב ממנו ואפשר לו להמשיך את דרכו כאנט-מן. פים הזדקק לפריט שהסתיר בקסדה שנתן לסקוט לפני שנים רבות, ועל הדרך גייס אותו לשיתוף פעולה נגד אויבו הותיק שאך שב מהמתים, אגהד.

טוני סטארק כותב רק צ'קים ומספרי טלפון של בחורות
טוני סטארק כותב רק צ'קים ומספרי טלפון של בחורות

המזימה של אגהד נשמעת מוכרת: להשתמש בטכנולוגיה שיצר פים נגדו ונגד האוונג'רס. כן, זו תמה חוזרת כשזה מגיע לדוקטור; אפשר לחשוב שאחרי יצירת אולטרון הוא ילמד לקח, אבל לא.

הסיפור לא רק מהווה חוויה משלימה לסרט שיצא באותו השבוע בכיכוב לאנג ופים, אלא יש בו התייחסויות רבות להיסטוריה היחידנית והמשותפת של השניים. בין אם זה המפגש המקורי ביניהם שהוביל ליצירתו של אנט-מן מס' 2, הבעיות המנטליות מהן סבל האנק בעברו או מותו של אגהד ב-1983. עם כל הרוח המבודחת שמאפיינת את אנט-מן בימים אלה, הוא מבוסס עמוקות בהיסטוריה, נוסטלגיה ורגש – וכל אלה משמשים בסיס לשתי הדמויות, אישיותן וסיפוריהן.

בנוגע למותו, לכאורה, של האנק, מוזכרים פה כמובן מותם ושובם מהמתים של סקוט עצמו ובתו קאסי; אגהד, כאמור; וג'נט ואן-דיין, וואספ, גרושתו של האנק, קופצת גם היא לביקור, דמות נוספת ששבה מהמתים לפני שנים ספורות. מוות בקומיקס גיבורי על נטול משמעות אמיתית כיום, וגם אם זה לא היה נכון – הסיפור הזה מזכיר לנו שיש תקווה לחזרתו הבלתי נמנעת של האנק פים מהלימבו.

האמת כואבת
האמת כואבת

השנתון מהווה גשר בין הסדרה שאך הסתיימה ומחליפתה, אולם זו בעיקר פרידה מרגשת (ולו זמנית) מאחת הדמויות המרתקות והעשירות של יקום מארוול בדרכו הצינית-אך-מקסימה של סקוט לאנג. על הדרך, ספנסר גם שם את לאנג בנעליו של פים ומאפשר לו לבצע מעשה יאה, הן כמחווה למנטור שלו והן כיצירת המשכיות חדשה.

אם נהניתם מהסרט "אנט-מן", Ant-Man Annual #1 זו חוברת הקומיקס המושלמת עבורכם ונקודת קפיצה לסדרה הרצה. רק הביאו עמכם חטיף דובונים וסוללות טריות עבור גריזלי ומאשינסמית'.

ציון: 4.5
ratings-4-half

5 thoughts on “ביקורת קומיקס: Ant-Man Annual #1”

  1. ספוילר:











    איך לא דיברת על זה שהוא נתן את הזהות של giant man לרז?

    1. א. כדי להימנע מספוילרים. ועכשיו הרסת לאחרים, אז נא לערוך או להסיר את התגובה.
      ב. התייחסתי לזה במרומז בפסקה השנייה מהסוף.

השאר תגובה