מצמצת, פספסת: הופעות האורח הגדולות של סטן לי

עליית "הנוקמים עידן אולטרון" מביאה איתה הופעת אורח חדשה ומשובחת של סטן לי, יוצר הנוקמים (לצד ג'ק קירבי) וחלק ניכר מחבריהם לקומיקס של חברת מארוול. לכבוד המאורע המרגש, התפנה כל אחד מכותבי מולטיוורס לבחור את הופעת האורח האהובה עליו ביותר של לי, מתוך 15 שנות עיבוד קולנועי ליצירות הקומיקס של מארוול. קבלו את מיטב רגעיו הקולנועיים (ואחד טלוויזיוני) של לי – שמהרבה בחינות הם תמצית הקולנוע ההוליוודי של שנות ה-2000.


תומר סויקר ושי גבסו – "אקס-מן" (2000):

סטן נראה בחוף הים, כמוכר באחד מדוכני האוכל.

תומר: סטן לי בעבודה כפולה – תפקיד המשחק הראשון שלו לראשונה מאז "עכברי קניון" (1995), וחלטורה כמוכר נקניקיות על חוף הים. כנראה התגמולים והפנסיה ממארוול לא השתלמו בשעתו.

שי: המבט של סטן לעבר סנטור קלי כל כך צועק: ״אתה פה בזכותי – לפחות תקנה צ׳יפס!״. וכך גיליתי לראשונה איך סטן לי נראה.

רועי ברדה – "ארבעת המופלאים: עלייתו של הגולש הכסוף" (2007):

סטן מגיע כאורח לחתונתם המתוקשרת של האישה הבלתי-נראית ומר פנטסטיק, ומסולק בטענה כי הוא מזייף את זהותו.

רועי: סטן לי מנסה להיכנס לחתונתם של סו סטורם וריד ריצ'ארדס, אך המאבטח בכניסה לא מאמין לו שהוא סטן לי האמיתי. סטן לי, כותב הקומיקס, ממציא ארבעת המופלאים, קיים ביקום הקולנועי של ארבעת המופלאים?! או האם ביקום הזה, הוא כותב חוברות קומיקס שפשוט מבוססות על ארבעת המופלאים "האמיתיים"? האם ריד המציא שער בין מימדי והביא את סטן מהיקום שלנו ליקום שלהם? מחשבות גיקיות רצות במוחי לגבי העניין מאז 2007 ועד היום.

שני פרומקין – "איירון מן 2" (2010):

טוני סטארק מקבל לשלום את אורחיו, בעת אירוע היוקרה שלו, ומזהה את סטן כלארי קינג.

שני: ״לארי!!!!!״

בניה שגיב – "הנוקמים" (2012):

במהלך מונטאז' ראיונות בטלוויזיה, נראה סטן לי כזקן חביב שמשחק שח מט בסנטרל פארק, מתראיין לטלוויזיה ואומר: "גיבורי על?! בניו יורק?! שטויות!"

בניה: עדיין לא ברור האם הקמאו הספציפי הזה בוים למען הסרט, או האם פשוט תפסו את סטן לי בשעות הפנאי שלו, אבל בכל מקרה מדובר בסצנה שמשאירה אותנו עם חיוך על הפנים וגם עם תקווה שסטן לעולם לא יהיה סנילי.

טל מיכלס וגל פלודה – "ת'ור: העולם האפל" (2013):

סטן מגלם זקן נחמד במוסד פסיכיאטרי, שמנדב את הנעל שלו להדגמה מדעית.

טל: עם כל הדמויות האלו בראש שלו… בטח גם יש מלא קולות. לא פלא שהוא סיים בבית משוגעים.

גל: סטן הזקן בתפקיד מישיגנע חביב שד"ר סלוויג הקוקו גונב לו נעל, כדי להמחיש את התכנסות העולמות. מרוב הופעות אורח הוא כבר שיגע אותנו. שיישאר שם.

אלון רוזנבלום – "6 גיבורים" (2014):

סטן מופיע כאביו של פרד, AKA פרדזילה.

אלון: כשהתבקשנו לבחור את הופעת הקמאו האהובה של סטן לי, כל הנימים, הרגשות והזכרונות שלי זעקו "6 גיבורים!" הרגע הזה, בו הוא מופיע על המסך כדמות מצויירת ומתקרב אל המצלמה – הילד הקטן (שנמצא בכולנו, בוודאי בתוכי) מסתכל אליו מעלה, וסטן לי מסתכל אליו (אלינו, אלי) מטה, מחייך חיוך קטן ואומר "פרד", נכנס לחדר ומוסיף, "בן". שנייה קולנועית שמפלחת את הלב ומגשימה מעין חלום מודחק. הרי, בסופו של דבר, סטן לי הוא האבא של מה שאני אוהב, הוא האבא של חלק גדול מהילדות שלי, והוא האבא של חלק גדול ממה שאני היום.

חגי פלבסקי – "הסוכנת קרטר" (2015):

סטן מבקש מהווארד סטארק, אביו של טוני, את מדור הספורט מהעיתון שבידיו.
סטן מבקש מהווארד סטארק, אביו של טוני, את מדור הספורט מהעיתון שבידיו.

חגי: תאוריה חדשה: סטן לי כבר היה בן 92 כבר בשנת 1946, והשתמש בדם של סטיב רוג׳רס כדי לא להזדקן. [הערת מערכת: לצערנו לא מצאנו את הקטע ברחבי הרשת, להוציא קטע בדיבוב לספרדית.]

ואין דרך טובה יותר לסכם את הרשימה הזו מאשר הסרטון המאוד משעשע, "בית ספר להופעות אורח של סטן לי" בהשתתפותם של סטן לי, קווין סמית', מייקל רוקר, לו פריניו (שגילם את ההאלק בסדרת הטלוויזיה משנות השמונים ועד היום, כולל בסרטי הנוקמים, מספר את שאגותיו ונהמותיו) וג'יי מיוז

5 thoughts on “מצמצת, פספסת: הופעות האורח הגדולות של סטן לי”

  1. לא ברור לי איך פספסתי את הרשימה כשפרסמתם אותה 🙂
    גם עלי אהובה מכל ההופעה מ"חייל החורף". למרות שכל הופעה והופעה של המלך (כולל זו של "עידן אולטרון" יכולה להכנס לרשימה כזו 🙂
    **רק רציתי לציין שגם בקומיקס עצמו שמספר על חתונתם של "הזוג המלכותי" של מארוול – בני הזוג ריד, יש קמאו של סטן לי וג'ק קירבי, באותה הסיטואציה בדיוק- גם שם לא נותנים להם להכנס לחתונה בטענה שהם מתחזים…

  2. שוב בעיה בהבנת הנקרא? בוא נפשט את העניין. הציטוט בראש הכתבה אומר:
    "התפנה כל אחד מכותבי מולטיוורס לבחור את הופעת האורח האהובה עליו ביותר של לי, מתוך 15 שנות עיבוד קולנועי ליצירות הקומיקס של מארוול".

    מה למדנו מהכתוב?
    1. שמדובר בבחירה לפי טעם אישי של כל אחד מהכותבים. לא התיימרנו לכתוב "רשימה אולטימטיבית".
    2. מדובר ב-15 השנים האחרונות, לכן הבחירה הראשונה שלך "נפסלת".
    אלו חוקי הפורמט.

    יכול להיות שלדעתך האישית יש "מוצלחים יותר", אך זו דעתך בלבד.
    ולסיום – ראוי שתיקח לתשומת לבך כי יש לכבד דעות של אחרים על מנת שיכבדו את הדעה שלך.

  3. פספסתם המון וחבל!
    אני הכי אהבתי את ה2 הבאים הכי הרבה וזה ביזיון שלפחות אחד מהם לא ברשימה הזאת שלכם, לצערי שניהם מצויירים מיד אגיע גם לנורמלים
    1. סטן לי בספדיירמן 1994, הרגע הזה שספיידרמן מציל אותו היה אגדי וזה מבחינתי הפעם הראשונה שזכיתי להכיר מי זה בכלל סטן לי אם תרצו להוסיף את הקטע הכ"כ נוסטלגי והאגדי הזה שאני באמת לא מצליח להבין את ההיגיון שלכם ברשימה אין רשימה בלי הרגע הזה כנסו לפה להזכר:
    https://www.youtube.com/watch?v=8mOu23iAies

    2. קצת יותר חדש זה מ2012 אם אני לא טועה סטן לי אב הבית בבצפר של ספיידרמן מתברר שהוא סוכן של שילד – אחד הרגעים היפים ביותר של סטן לי, כולנו ראינו אותו כספרן או כסתם איש אקראי שאומר לספיידרמן שהוא מגניב בסרטים, וכמובן גם את הקטע שפרסמתי במספר 1 מקודם, אבל להפוך אותו לסוכן של שילד? זה משהו שלא ציפיתי לו מעולם לקטע המדובר כנסו פה:
    https://www.youtube.com/watch?v=0cVSW8ai2wE
    החל מ3:00 בערך מתחיל לעניין

    מתוך הרשימה שלכם אהבתי הכי הרבה את הקטע של תור, אבל הקטע הכי אהוב עליי בסרטים של הMCU היה דווקא מקפטן אמריקה חייל החורף, הוא אמר את המשפט הכי מצחיק בכל הסרט לדעתי והמבט שלו על העיינים היה פרייסלס.

    מצטער לאכזב אתכם אבל הרשימה שלכם בעייני לא משהו היו רגעים הרבה יותר מוצלחים ממה שציינתם.

    1. אני חושש שהחמצת את העובדה שמדובר בבחירה אישית של הכותבים, איש איש ודעתו. לפתוח תגובה ב"פיספסתם" מיותרת ברשימות מסוג זו.

      1. עדיין לציין לפחות את הרשימה המלאה לאנשים שבכל זאת רוצים לבחור רשימה קצת אחרת 😀
        ברור שאיש איש ודעתו, לדעתי הבחירה לא וואו ויש CAMEOS קצת יותר מוצלחים שלו.

השאר תגובה