עשרה כותרי SECRET WARS שאתם חייבים לנסות

בשבוע הבא יחל האירוע החדש, הגדול, המדהים, זה שישנה את חוקי המשחק (לפחות על פי כל הפרסומים), מבית מארוול, Secret Wars. את האירוע כותב ג'ונתן היקמן ועל האומנות אחראי אסאד ריביק. האירוע אמור לשנות את פני היקום המוכר של מארוול בצורה דרסטית ובקנה מידה שלא נראה בעבר. לקראת האירוע מארוול מסיימת לא פחות מ-33 כותרים רצים שלהם אך למזלנו לאירוע יתלוו עוד המון סדרות חדשות ומיני סדרות שיגבירו את חווית ההנאה. בניה שגיב מביא את עשרת הסדרות המומלצות, המסקרנות ובעלות הפוטנציאל הגדול ביותר להיות באמת טובות, שיצאו במקביל ליציאת האיוונט המרכזי.

10: SECRET WARS: ULTIMATE END

10 SECRET WARS ULTIMATE END - 01

בריאן מייקל בנדיס ומארק באגלי, יוצרי יקום אולטימייט, משלבים כוחות שוב, בסדרה בת חמש חוברות, כדי להביא את יקום האולטימט לסופו. כפי שאנחנו יודעים בסיקרט וורס כל היקומים השונים של מארוול ישתלבו ליקום אחד מרכזי בשם Battleworld וזה אומר שצריך להיפרד מיקומים רבים ואחד מהם הוא יקום האולטימט שכבר בן 15 שנה. היקום התחיל בסדרה Ultimate Spiderman של בנדיס ובאגלי וזה רק ראוי שהם ינגנו את אקורד הסיום. לא ידוע יותר מדי על תוכן הסדרה אבל היא תספר על גיבורי העולם האלטימטי שמקריבים הכול למען העולם שלהם, אבל האם זה יהיה מספיק? אנחנו נדע ב-20 במאי, כאשר תצא החוברת הראשונה.

9: SECRET WARS: BATTLEWORLD

09 SECRET WARS BATTLEWORLD - 01

בסדרה בת הארבע חוברות' מארוול נותנים לנו נטו אקשן חסר מעצורים. כפי שעשו ב-AVX לפני כמה שנים, שבו היה להם מיני סדרה שלמה מוקדשת רק בשביל האקשן, כך גם יעשה בסדרה הזאת שתהיה אנתולוגיה ובה יהיו מספר סיפורים (כנראה שניים) בכל חוברת. האירוע המרכזי של סיקרט וורס יהיה 8 חוברות בלבד וסביר להניח שהם לא רוצים לבזבז זמן על דברים שאינם מקדמים את העלילה, ולשם כך תוכלו להוריד מהמדפים את הסדרה הזאת כדי ליהנות מהכיף המלא. אין חוקים, אתם יכולים לראות את הפאנישר מיקום 1602 נלחם בספיידרמן מיקום 2099 וכו', בחוברת הראשונה, ליגיון המכיל גרסאות שונות של M.A.D.O.K. מאחורי הסדרה הזו עומדים מספר יוצרים שונים.
8: CIVIL WAR

08 CIVIL WAR - 01

ב-2007 מארק מילר וסטיב מקניבן נתנו לנו את "מלחמת האזרחים" (CIVIL WAR) ארוע שנחשב כאחד הטובים והמשפיעים ביותר ביקום של מארוול שבו כל הדמויות האהובות עלינו נלחמו אחת נגד השנייה על הערכים בהם האמינו. בשנה הבאה יגיע הסרט השלישי של קפטן אמריקה שיהיה מבוסס על הסיפור המצליח. כחלק מהאיוונט הגדול של היקמן, מארוול מציעים ספין חדש לאירוע. הפעם במושכות יעמדו הצוות של צ'ארלס סול ככותב וליונל פרנסיס יו כאומן. סול טוען שהוא ישתמש בסיפור הבסיסי של הספר המקורי, וגם ייקח חלק מהאירועים השוליים שהתרחשו שם ויפתח אותם לסיפורים משל עצמם. הוא הוסיף שהוא מאוד רוצה לשחק עם מה שניתן לו ולשאול שאלות משלו על הסיפור הכבר קיים. החוברת הראשונה תצא ביולי.
7: YEARS OF FUTURE PAST

07 YEARS OF FUTURE PAST - 01

ספין נוסף לאירוע קיים נשלף מהיסטוריית האקס-מן. הפעם גרסה חדשנית ל-Days of Future Past, מ-1981, המספר את המסע של קיטי פרייד מעתיד אפוקליפטי שנשלט על ידי רובוטים משמידי המוטאנטים הידועים בשם הסנטינלים. היא נוסעת בזמן בניסיון להציל את העתיד (כן כמו שליחות קטלנית). הסיפור היווה את הבסיס לסרט "אקס-מן העתיד שהיה" בו וולברין הוא זה שחוזר בזמן. סדרת הקומיקס החדשה תיתן לנו גרסה חלופית שבה, במקום לחזור בזמן כדי לשנות את ההיסטוריה, קיטי פרייד נשארת בעתיד הקשה על מנת לעזור במלחמה נגד השלטון של הסנטינלים. הכותבת מרגרט בנט הצהירה שהסיפור יהיה שונה בתכלית מהסיפור המקורי של שנת 1981, מפני שאם היא תחזור על אותם נקודות בסיפור זה רק יחזור על עצמו. למרות זאת היא גם הוסיפה שתשמור על טון זהה של שנות השמונים.
6: INFINITY GAUNTLET

06 INFINITY GAUNTLET - 01

ב-1991 ג'ים סטרלין ורון לים הביאו לעולם את הקומיקס האפי Infinty Gauntlet, שנחשב עד היום לאחד מהסיפורים הטובים ביותר בהשתתפותו של ת'אנוס, נבל העל. עכשיו דסטין וויבר וגרי דוגן יתנו לסיפור אופי דומה למלחמת הכוכבים. הסיפור החדש יספר על ילדה צעירה, בשם אנוון בקיאן, שאמה הצטרפה לכוחות של צבא נובה ונעלמה. עכשיו הגיבורה שלנו מוצאת את אחד מאבני האין-סוף (שעכשיו מופיעים בסרטי מארוול). הכותב גרי דוגן אמר "אנוון תהיה המשקפת של הקוראים לתוך העולם." הוא טוען, שמשום שהוא כבר כתב דמויות צעירות למען מארוול, שדמויות חסרות ניסיון הם מתנה אמיתית, משום שהן עושות טעויות, ואולי הן סומכות על האנשים הלא נכונים, וזה יוצר סיפור מעניין. כמובן שנבל הסדרה עדיין יהיה תאנוס, אבל לא בהכרח התאנוס שאנחנו כולנו מכירים ואוהבים (לשנוא).

5: OLD MAN LOGAN

05 OLD MAN LOGAN - 01

יחד עם שאר הסדרות החדשות יגיע גם ההמשך לסיפור הוולברין של מארק מילר (kick-ass) וסטיב מקניבן (civil war), הפעם מהצוות של בריאן מייקל בנדיס ואנדרה סורנטינו (שחתם לאחרונה על חוזה עם מארוול). בסיפור המקורי מארק מילר סיפר לנו על יקום חלופי שבו כל נבלי העל שיתפו פעולה כדי לנצח את הגיבורים ועכשיו שולטים בעולם, כשה-Red Skull, הוא המנהיג. בעולם הזה וולברין הזקן, שמזמן פרש והבטיח לא להשתמש יותר בדרך האלימות, יוצא למסע יחד עם הוקאיי הזקן והעיוור דרך אמריקה ההרוסה על מנת להשלים משימה מסתורית. בלי להרוס את הסיפור המקורי, עליו אני ממליץ בחום, אני אומר שהוא נגמר בסוף שמשאיר אופציה להמשך, כך שהמשך לסיפור בהחלט יכול להיות מעניין.
4: PLANET HULK

04 PLANET HULK - 01

בזמן הריצה של גרג פק על הענק הירוק, הוא נתן לנו סיפור כל כך פופולרי ומוצלח שעד היום אנשים מתלוננים על כך שאולפני מארוול לא עושים ממנו סרט. ב-Planet Hulk, הנוקמים שולחים את הענק הירוק על תוך החלל ושם הוא מגיע לכוכב לכת בשם סקארר, בו הוא מתחיל הרפתקה ענקית שדומה קצת ל"גלדיאטור בחלל". עכשיו סם האמפריס ומארק למינג נותנים לנו סדרה עם אותו שם, למרות שנראה שאין שום קשר בין שתי הסדרות חוץ מכמה אלמנטים כללים. הסיפור יתמקד בחלק מהעולם החדש של מארוול שבו יסתובבו בחופשי גרסאות שונות של הענק הירוק. מול הכוחות הגדולים האלו עומדת גרסה גלדיאטורית של סטיב רוג'רס והדינוזאור השטני שלו. כן… יהיה מעניין.
3: AMAZING SPIDER-MAN: RENEW YOUR VOWS

03 AMAZING SPIDER-MAN RENEW YOUR VOWS  - 01

דן סלוט כותב את ספיידרמן כבר המון זמן, בייחוד אם לוקחים בחשבון את הזמן הממוצע שכותב נשאר על כותר. אבל, כנראה שהוא באמת עושה משהו שעובד, ולכן הוא יהיה גם אחראי על סיפורי ספיידרמן בזמן Secret Wars. בסיפור הזה, שמתרחש בחלק מ-Battleworld בשם Regency הנשלט על ידי נבל מסתורי בשם The Regent, נמצאת גרסה של פיטר פאקר אשר עדיין נשוי למרי ג'יין ולשניים בת קטנה. כמו שהוא עושה בדרך כלל, ינסה גם כאן פיטר לתמרן בין חיים כגיבור-על לבין האחריות שבאה מעצם היותו איש משפחה. דן סלוט אמר שהסדרה אכן תהיה הכותר הראשי של ספיידרמן בזמן האיוונט, ולגבי ההשפעות של הסדרה על העתיד של ספיידרמן הוא אמר "לא משנה מה או איך יעשו סיפורי ספיידרמן בעתיד, אלמנטים מהסיפור הזה יהיו בגלגול הבא."

2: HOUSE OF M

02 HOUSE OF M - 01

אחד מהאירועים המשפיעים והחשובים ביותר בהיסטוריה של האקס-מן הוא ללא ספק, House of M. האירוע היה תחילתה של שרשרת אירועים שהשפעותיה עדיין ניכרות אצל המוטאנטים האהובים עלינו. בסיפור המקורי מ-2005 סקרלט וויץ' השתמשה בכוחות שינוי המציאות שלה על מנת לעצב מחדש את העולם. העולם שהיא עיצבה היה עולם של מוטאנטים, שבו אבא שלה, מגנטו, היה השליט. עכשיו הסיפור, שדניס הופלס מביא לנו, מספר על עולם שנשאר ככה באופן קבוע, וישמש כאחד מהאזורים ב-Battleworld. בסיפור הזה השלטון של מגנטו חי וקיים, אבל, כפי שהופלס חשף, יהיו דרמות משפחתיות בינו לבין סקרלט וויץ' וקוויקסילבר, אחיה התאום.

1: THORS

01 THORS - 01

ג'ייסון אהרון הוכיח את עצמו מספר פעמים. הוא הראה שהוא מסוגל לכתוב סיפורים גדולים ואפים עם ההרצה שלו Thor God of Thunder, והראה לנו את הצד הרגיש והקליל שבו עם סדרת המופת Wolverine and The X-Men. עכשיו אנחנו מקבלים משהו שאני מקווה שיהיה שילוב של השניים. לסדרה החדשה הזאת, שתהיה ממש תוצאה ישירה של האיוונט, קוראים Thors… כן, ת'ור ברבים. הרעיון הבסיסי הוא צוות של ת'ורים, ממש כמו יחידת משטרה, שביחד פותרים תעלומות וסביר להניח שתהיה גם כמות נאה מאוד של אקשן, כשמדובר בקבוצה שלמה של אל הרעם. אני שם את זה במקום הראשון משום שבניגוד לרוב הדברים שיוצאים מ-Secret Wars זהו סיפור מקורי וחדש שאינו מתבסס על אירוע מוכר ביקום של מארוול, ואני מצפה לראות מה ג'ייסון אהרון יעשה עם הרעיון המטורף ומצחיק הזה.

גלריית העטיפות המלאות של הסדרות שהומלצו בכתבה:

4 thoughts on “עשרה כותרי SECRET WARS שאתם חייבים לנסות”

  1. יש כמה דברים שאני לא מבין כי אני די קורא חדש וזה איך ואיפה כל הדברים האלה מתרחשים איך פתאום מרי ג'יין היא אשתו של פיט פרקר ופלאנט האלק וולד מן לוגן זה הכל באיזה יקום מגביל? אבל מגדירים את זה כאזור בבאטלוארלד מישהו יכול להסביר?

    1. כל הסיפורים מבוססים על קווי עלילה קלאסיים ויקומים חלופיים. המיני-סדרות מתרחשות בעולמות השונים שנוצרו ביקום החדש של דום, באטלוורלדס, וכל אחד עם המשכיות משלו. סוג של יקומי כיס.

  2. יאללה מחכה לזה כבר! עדיף את זה מכל החרטה של קונברג'נס שם DC
    בחייאת למה כל עיר שם בבקבוק או וואטאבר מה שזה לא יהיה חייבת להיות גו'אתם או מטרופוליס? בחייאת DC נמאסתם יש עוד חיים מחוץ למטרופוליס וג'ותהם העלובות האלה!
    GO MARVEL GO!!! TAKE ALL MY MONEY

השאר תגובה