בליפים על הרדאר – חדשות מעולמו של העטלף

כל מיני חדשות שקשורות לעולמו של איש העטלף עלו בימים האחרונים, ביניהן כאלה שיותר חשובות מהשאר.

החדשה הראשונה היא תמונה רשמית (סוף סוף) של ג'ארד ליטו בתור הג'וקר בסרטו של דייויד אייר Suicide Squad שמצולם בימים אלו.

jared leto joker 02

הבמאי העלה את התמונה לרגל חגיגות 75 לדמותו של הנבל בעל השיער הירוק. כמו בתמונה הקודמת, שהייתה מחווה לעטיפה של The Killing joke , גם כאן יש מחווה לתמונה אייקונית של הג'וקר מאותו קומיקס –

jared leto joker 01

כמובן שכל הרשת רועשת וגועשת עקב כך שהדמות נראית פסיכוטית מהרגיל ועטויה קעקועים (חיוך, גולגולת ליצן והמון "הא, הא, הא"). לגבי הקעקועים – אמנם הוא דומה יותר בלוק הזה לוויקטור זסאז מאשר לג'וקר, אבל כבר בקומיקס של פרנק מילר All Star Batman & Robin, the Boy Wonder הוא צויר ע"י ג'ים לי כעטוי בקעקועים, אז יש כבר בסיס כלשהו לשינוי:

joker tatoo 01

לגבי ליטו עצמו, אל תשכחו איך כולם הגיבו לליהוקו של הית' לדג'ר, עד אז חתיכון הוליוודי, כג'וקר ב"האביר האפל". אף אחד לא האמין שיצא מזה משהו טוב חוץ מנולאן כנראה. כולם יודעים איך זה נגמר – באגדה. להזכירם, לג'ארד ליטו יש כבר אוסקר בכיס על "מועדון הלקוחות של דאלאס" והוא נחשב לשחקן מוערך ורציני, אז אפשר להתחיל בצפירות הרגעה. כפי שמסתמן מהתמונות, נסיך הפשע הנוכחי יהיה מחובר יותר לצד הפסיכוטי המפחיד שלו מאשר הגלגולים הקולנועיים הקודמים (לדג'ר כאנרכיסט או ניקולסון כגנגסטר).

אם כבר הזכרנו את צמד המילים "פרנק מילר" ו"פסיכוטי", אפשר בהחלט להמשיך לידיעה החשובה הבאה: בפאנל DC שנערך במסגרת אירועי C2E2 בשקאגו, הכריז הכותב בריאן אזארלו כי הוא משתף פעולה בחצי השנה האחרונה עם מילר על המשך שלישי (!) לקלאסיקה של פרנק מילר מהאייטיז The Dark Knight Returns.

dark knight 3 01

המיני סדרה הנוכחית, שתיקרא The Dark Knight III: The Master Race, תכלול 8 גיליונות בפורמט דו שבועי שיצא בחורף הקרוב.

החדשות הטובות? אזארלו הוא כותב מצוין שעשה עבודה נהדרת בסדרה 100 Bullets ובמיני סדרה Joker. אם יש מישהו שיכול ליצור סיפור פשע\אקשן הארדקור ל"אביר האפל" של מילר, זה הוא.

החדשות הרעות? פרנק מילר… שום דבר טוב לא יצא מהאיש הזה בעשורים האחרונים. ראיית העולם הפשיסטית, הומופובית, מיסוגנית ובאופן כללי מיזנטרופית שלו, הייתה אולי מהפכנית בשנות השמונים העליזות, אבל העולם התקדם הלאה.

the dark knight returns 01

מי שלא מכיר את מילר ופועלו, הוא נחשב לאחד האנשים ששינו את מסלולו של מדיום הקומיקס וז'אנר גיבורי העל בפרט עם קלאסיקות כמו The Dark Knight Returns שהפך ליצירה אייקונית ממנה לקחו אלמנטים כל הסרטים של באטמן לאורך השנים, Batman Year 1 שיצר ותיקן מחדש את סיפור המקור של באטמן, 2 הרצות מעולות על דרדוויל ויצירת הדמות של אלקטרה תוך כדי וכמובן יצירות בלעדיות שלו שקבעו סופית את מעמדו – Sin City והקומיקס 300.

לרוע המזל, החיבה של מילר לאלימות גרפית וראיית העולם בשחור\לבן (פשוטו כמשמעו) נשארו מקובעים ולמרות שהוא ניסה לחזור שוב ושוב לדמות של באטמן, הוא לא הצליח להתעלות על עצמו- בתחילת שנות האלפיים הוא הוציא את The Dark Knight Strikes Again שבפועל היה סתמי ולא מרגש ובטח לא היה מהפכני כמו הראשון. הוא ניסה שוב ב-2005 בריצה ידועה לשמצה שהזכרתי קודם All Star Batman & Robin, the Boy Wonder. אמנם היא אוירה להפליא ע"י ג'ים לי, אך מילר הציג בסדרה את באטמן כמטורלל עם אובססיה לאלימות, סאדיזם ושום רגש אנושי. תמונת מראה של מילר עצמו, אולי.

אחרון חביב, הניסיון שלו לספר של באטמן נלחם באל-קעידה היה כ"כ דוחה ומטומטם ש-DC השכילו להימנע מקטסטרופה תדמיתית ואמרו "לא, תודה", אבל מילר לא הבין את הרמז ושחרר לעולם את Holy Terror שאמנם לא מכיל את באטמן, אבל הוא כל כך קיצוני שיש כמה אנשים שעד היום מנסים למחוק את החוויה ממוחם.

כל הסיפור נראה כמו ניסיון של DC שרק מתדרדרים במכירות, לגרד כמה דולרים על חשבון תהילת עבר ושל מילר להוכיח שהוא ראוי למעמד שלו הוא זכה. חבל שהוא לא משכיל לפרוש בזמן. אני רוצה לזכור אותו בתור האיש שכתב וצייר את Ronin המדהים ולא ישב בכיסא הבמאי של The Spirit, סרט שכל מי שהשתתף בו מעדיף לשכוח.

6 thoughts on “בליפים על הרדאר – חדשות מעולמו של העטלף”

  1. תודה על התגובה, mabos555.
    לגופו של עניין, אומר רק שאני לא מצפה בנשימה עצורה ל suicide squad.
    דייויד אייר הוא במאי בעייתי בעיני. "סוף המשמרת" היה לא רע אבל "זעם" היה פשוט סרט רע.
    גם רוב הקאסט לא ממש גורם לי לעקצוצים של התרגשות – לא מרגוט רובי, לא ג'סי אייזנברג, לא הבן של איסטווד ובטח לא וויל סמית' המאוס עליי מכולם.
    עם זאת, אני כן ירצה לראות את אדביזי מ"אוז" משחק את קילר קרוק :).
    לגבי הלוק של הג'וקר, אני מאמין שהגישה הכללית נכונה – שיער ירוק וחליפה סגולה לא משדרים מספיק טירוף בימינו. העולם התקדם. ומה לעשות, צלקות על הפנים כבר היו לנו…הג'וקר יצטרך ללכת לכיוון הרבה יותר אקסטרימי הפעם.
    בקיצור, כדאי שנחכה לתוצאה הסופית.

    1. גם אני לא מחכה בכלל לסרט הזה למען האמת, הקאסט של DC תמיד היה זוועתי בעייני (חוץ מהית' לדג'ר שהוכיח את עצמו).
      תרשה לי בקטנה להעיר שקעקועים לא הופך את הג'וקר ליותר פסיכופת (גם לא צלקות, או שפם WTF נסגר עם השפם הדפוק הזה בשנות ה60 עדיין לא הבנתי, או חיוך שנדבק לך לחיים כמו ג'ק ניקולסון).
      למרות שאני ממש אבל ממש לא פאן של הNEW 52, לדעתי הגרסא הכי פסיכופתית שאפשר לראות של הג'וקר זה לראות אותו לובש את הפנים של עצמו כמסכה, זה מגעיל מידי, סדיסטי מידי, ויכול לעבוד בסרט (אם יהיה להם את האומץ לעשות זאת, אין ספק שאני אאמין סופית שהג'וקר פסיכופת, עד אז מגרסאות קודמות לא התרשמתי שהוא פסיכופת…)
      ג'רד לדו יכול לשחק טוב, או גרוע, I DON"T GIVE A SHIT כמו שאמרתי גם אם הוא יזכה בעוד מיליון אוסקרים זה לא משכנע אותי שהוא באמת שחקן טוב או גרוע לפי פרס עלוב שאנשים זקנים נותנים לפי חוסר היגיון מוחלט אבל זה כבר נטו דעת אישית שלי.

      לגבי פרנק מילר, למרות שלא התייחסת לתגובה הזאת וזה בסדר, אין ספק שעדיין שווה להדגיש את זה שהגופה הזאת צריכה כבר לדעת לפרוש בשיא 😀

      1. יש פה בעיה של הבנת הנקרא – דעתי על מילר וDK3 כתובה במפורש בכתבה.
        לא ראיתי טעם לחזור עליה פעמיים. לחזור עליה פעמיים.
        לגבי הג'וקר – כל מאפיין חיצוני הוא רק אינטרפרטציה ויז'ואלית. הדבר החשוב הוא איך השחקן מצליח להקרין את הנפש של הדמות החוצה.
        דוגמה עכשווית מעולה – וינסנט ד'ונופריו כווילסון פיסק . Nuff Said.
        לגבי היכולת של לטו – הקרדיט שלי אליו כשחקן נובע מגוף העבודות שלו בלבד ולאו דווקא בגלל אוסקר כזה או אחר.
        הוא לא שחקן שרץ מתפקיד לתפקיד וגם בדרך כלל מתרחק מבלוקבאסטרים.
        לסיכום – נחכה ונראה. או שלא.

        1. שכחתי שאתה זה שכתב את הכתבה אחי חשבתי שאתה מעריץ פה באתר כמוני חח אז כן אתה צודק אין צורך לחזור על זה פעמיים

          ווילסון פיסק היה נראה שמן בסדרה, נכון לא ברמות של סומו וזה בסדר, אבל הוא היה שמן וקירח ומבחינתי זה מספיק. כן הוא לבן חליפות שחורות במקום לבנות יאללה נו בקטנה ממש לא אכפת לי מהבגדים שהוא לובש אבל הרעיון העיקרי להראות אותו כשמן וקירח הראה כבוד אדיר לדמות ולמקורות וזה למה אני מעדיף אפילו את הגרסא שלו מאשר הגרסא של הקומיקס, הוא שחקן אדיר הוא פאקינג דיבר בסינית! סינית! בחיים שלי לא הייתי חושב לראות שחקן שעומד כ"כ יפה בדיבור בשפה כ"כ מסובכת באמת כל הכבוד לו הוא הוכיח את עצמו כשחקן (שאני אישית לא הכרתי מודה באשמה) וגם כדמות בפני עצמה, מחכה ומצפה כבר לראות מה העתיד צופן לנו עם קינגפין/

          נכון שזה נשמע שטחי, אבל בניגוד לדוגמא שהבאת של קינגפין שפחות אנשים מכירים את הדמות (בין אם הם ראו את הסרט של בן אפלק או לא) כמוני וכמוך, בעוד שהקהל הרחב היום מכיר את ג'וקר בעיינים עצומות. אני לא מכיר היום אפילו ילדים בני 3 שלא יודעים מי זה הג'וקר הוא תופעה אדירה לז'אנר שכולם מכירים אותו. הופעה חיצונית כן חשובה לאנשים ואני מצטער לאכזב אותך בנתיים ממש לא אכפת לי איך הוא ישחק או לא, הוא לא נראה כמו הגו'קר אז מבחינתי ואני יכול להרשות לעצמי לדבר בשם רבים מהסיבה שאני בדקתי את זה. הראתי ל50+ איש (חברים, משפחה ועוד) את התמונה הזאת ושאלתי אנשים מי זה? אתה יודע כמה אחוז של אנשים אמרו לי שאין להם מושג מי זה בכלל? קרוב ל90 אחוז ואני ממש אבל ממש לא מגזים, גם שאמרתי לאנשים זה הג'וקר אנשים עיקמו פרצוף ואמרו מה זה החרטה הזה.

          לסיכום: גם אם ג'רד לטו ישחק את הדמות מעולה, לי אישית ממש לא אכפת, כי עד כמה שזה נשמע שטחי או לא הוא לא נראה כמו הג'וקר נקודה. אינטרפציה או לא בכל הגרסאות הקודמות אנשים זיהו את הג'וקר! פה אפילו אי אפשר לזהות את הדמות. שיער ירוק וצחוק מרושע בימינו לא אומר לאנשים חד משמעית שזה הג'וקר צריך קצת יותר מזה בשביל לשכנע אנשים שזה באמת הג'וקר ולאדם הפשוט שרואה את התמונה הזאת אין לו מושג מי זה בכלל וזה עצוב בעייני וחורה לי מאוד שמצב כזה קורה. או שלא כי זה פאקינג DC והם לא מבינים כלום מהחיים שלהם שזה מגיע לקולנוע

          1. 1. לגבי הקינגפין – כנראה שלא ראית עד הסוף.
            כתוצאה ממהפך שלו בהבנת העולם שבו הוא חי, הוא עובר מחליפות שחורות לחליפות לבנות.
            אני חושב שהנוכחות של דונופריו כשחקן האפילה על הדמות הפיזית שלו (אפילו שהוא די אימתני גם במציאות) ויצרה דמות שעל המסך מאיימת ומפחידה הרבה מעבר לנתונים הפיזים שלה.
            הדבר גם בא לידי ביטוי בקטעים בהם פיסק הפגין אלימות פיזית – רצח בעיניים מה שנקרא.
            2. כפי שכתבתי, סימבול איקוני ככל שיהיה, הג'וקר של הית' לדג'ר לא דמה בכלל לג'וקר של הקומיקס. כל הסממנים החיצוניים היו שם, אך בצורה מטושטשת מאוד כדי ליצור את "הריאליזם" של נולאן.
            אני בספק אם מעריצי הקומיקס היו בכלל מזהים את הדמות ללא ידע מוקדם.
            אם כך, הטיעון שלך לגבי ההופעה החיצונית בטל ומבוטל.
            בימינו, אין שום דרך להציג דמות של מישהו עם חיוך אדום, שיער ירוק בוהק וחליפה סגולה עם עניבה בלי שהתוצאה תהיה מגוחכת.
            שוב, איני מצפה לגדולות ונצורות, אך להגיד שזה יהיה ג'וקר טוב\רע בלי לחכות לתוצאה הסופית – זו שטחיות במקרה הטוב.

  2. אני נגעל מלראות את הג'וקר החדש. נכון לא הייתי מהאנשים האלו שהתלוננו על הית' לדג'ר כי ראיתי את הטרילוגיה של נולן אחרי כולם (למעשה אף פעם לא אהבתי את באטמן או את הג'וקר עד שהגיע הטרילוגיה של נולאן, צחקו עליי כמה שתרצו אבל זאת האמת), וזה שיש לג'רד לדו אוסקר לא מרשים אותי (אוסקר זה וועדת זקנים עלובים שבוחרים בעייני סרטים פטתיים לזכות, והם ממש מפלים סרטי קומיקס לרעה וזה ממש מביא לי עצבים, חצי מהסרטים שראיתי שנחשבים "זוכי אוסקר" היו חרא בעייני ולא שווים את האוסקר אבל שיהיה…). אני לא אוהב את גרסאת הגו'קר עם הקעקועים הוא נראה לי כאילו אמינם עשה הסבת מקצוע לליצן או משהו בסגנון הזה.
    לגבי פרנק מילר, למי פאקינג אכפת! כמו שכתוב בכתבה אני מסכים עם כל מילה, הבנאדם צריך לפרוש בשיא (או למות כבר הוא נראה כבר כמו גופה לדעתי :S). בתור אחד שקרא את העבודות שלו (חוץ משל דיירדוויל שעוד לא יצא לי למען האמת) לא התלהבתי משום דבר שהוא כתב, הוא באמת סתם מציג עולם שחור לבן וגם עלילת שחור לבן על דמויות שחור לבן ולא מנסה להראות שום דבר צבעוני קצת ויוצא דופן.

    DC לא יכולים להתמודד עם העובדה שמארוול יותר מוצלחים מהם בקולנוע נכון להיום, אז הם מנסים להראות שהם שווים משהו עם איזה גרסא מוזרה של הג'וקר. אמרתי שאני רק לא אוהב את הלוק, יכול להיות שהג'וקר עצמו שלו יהיה מדהים, אבל הלוק זוועתי בעייני מאוד!

השאר תגובה