"שליחות קטלנית: ג'נסיס" – טריילר חדש, התלהבות חדשה

אם לומר את האמת, לא ממש כססתי ציפורניים בציפייה לסרט הזה, אבל אז הגיע הטריילר החדש ושינה את דעתי לגמרי על "שליחות קטלנית: ג'נסיס". רבותיי, יש פה חתיכת טוויסט בעלילה, או שאני טועה?!

מצד שני, זה פחות או יותר האמא-של-כל-הספוילרים-שביקום ואם כן, אז למה לעזאזל גיליתם את זה בטריילר?
(מי שתיכנן לראות את הסרט בכל מקרה, שלא יראה את הטריילר החדש. עצה שלי):

ומדוע זה כל כך מציק לי? ובכן, אי שם בשנת 91', ישבתי לי עם חוברת "פנגוריה" (אם אני זוכר נכון) שבה סיפר התסריטאי וויליאם ווישר על התסריט החדש לסרט T2 אותו כתב יחד עם קמרון ועל כך שהולכות להיות הפתעות לצופים.

הצלחתי להימנע מלראות טריילרים לסרט (היה דבר קל יותר בעידן הטרום-אינטרנטי) והגעתי בלי שום ידיעה מוקדמת. כאן זה המקום לציין, שאם לא ראיתם את סרטי הסדרה ואתם לא יודעים את פרטי העלילה, המשך הכתבה מכיל ספוילרים לסרט ההוא מ-1991.

"שליחות קטלנית 2: יום הדין" תפס אותי לא מוכן אני לא מדבר על האפקטים שכמותם לא ראיתי עד אז, אלא לעובדה ששוורצנגר הוא כבר לא המחסל! כלומר, הוא כן, אבל הוא טוב! הייתי בטוח שמדובר בעוד סרט המשך שבו הדמויות הרעות חוזרות כדי לגמור את מה שלא הספיקו בחלק הקודם, כמו בכל מותג אימה\מד"ב עד אז ("הנוסע השמיני" למשל).

Terminator-2 01

אם אתם חושבים שזה לא יכול להיות שהופתעתי, תעשו שוב מרתון של הסרטים אחד אחרי השני ותחשבו שאתם לא יודעים את התפנית העלילתית שציינתי. שימו לב טוב טוב לאופן הצגת הדמויות של T-800 ולאופן הצגתו של T-1000 בדקות הראשונות של הסרט: המחסל המקורי מוצג שוב כבריון אלים והוא לוקח את הייצוג שלו מהשוליים האלימים של החברה האמריקאית – האופנוען הפושע.

לעומתו, המחסל החדש נראה כאדם רגיל ולא בריון, אולי עוד קייל ריס, והוא לוקח את הייצוג שלו מכוחות הטוב והסדר – לובש מדים של שוטר (לא באמת רואים שהוא הרג את השוטר שלקח ממנו את הניידת). כך חולפות להם הדקות והדמויות ממשיכות להיות מוצגות באופן הזה עד העימות ביניהם במסדרון שבו ג'ון קונור הצעיר לכוד בין שניהם. רק אז מתגלה מי נמצא איפה במלחמה בין הטוב והרע.

Terminator-2 02

זו היתה הברקה תסריטאית יחידה במינה, כאשר כמעט כל סצינה בסרט מהווה מחווה לסרט המקורי, מאזכרת אותו בכבוד ומתעלה עליו. ללא ספק הסיבה לכך ש-"שליחות קטלנית: יום הדין", או T2, ככינוי חיבה, נשאר אחד מסרטי ההמשך היחידים שמצליחים להתעלות על המקור. זו גם הסיבה מדוע החלק השלישי והחלק הרביעי ממש, אבל ממש היו מיותרים.

לכן, אם אחזור למשפט הפתיחה שלי, לא היו לי ציפיות גדולות לגבי בואו של החלק החמישי בזיכיון שייגמר כנראה רק ששוורצנגר יהיה עם קטטר, בייחוד ששמעתי שמדובר במעין אתחול מחדש לסדרה, אבל בשם סקיינט האדירה – יש מצב שצמד התסריטאים, לאטה קלוגרידיס (שכתבה את "שאטר איילנד" שביים מרטין סקורסזה) ופטריק לוסייה (שכתב את "דרקולה 2000") למדו משהו מ-T2!

Terminator Genisys 01

לא רק זה, אלא שממה שעוד אפשר לראות מסצינות האקשן,נותנים פה הרבה כבוד למקור: מרדף משאית משוריינת, אופנועים קופצים מגשרים, מרדף מסוקים משטרתיים ואיך אפשר בלי רובוט נוזלי יוצא מאש? דמעה של אושר.

I'll be back באולמות הקולנוע בישראל ב-9 ביולי, כשבוע אחרי היציאה של הסרט בארצות הברית.

3 thoughts on “"שליחות קטלנית: ג'נסיס" – טריילר חדש, התלהבות חדשה”

  1. אם המטרה שלהם היא להלהיב אנשים, חשיפת סודות עלילתיים וטוויסטים זו ממש, אבל ממש לא הדרך לעשות את זה…
    הפאנבויז יבואו לראות אותו בכל מקרה, ואני אהיה ביניהם, אבל את הדולרים שעושים סרט ממוצע ללהיט אתה מקבל מהפרינג', האנשים שהם לא חולי קולנוע או מד"ב, ואם אתה חושף להם את הסוד הכי גדול של הסרט הרי שמנעת מהם את ה HOLY SHIT שהיו חווים בקולנוע, זה שהיה גורם להם לצאת ולראות את הסרט שוב ולהגיד לכל החברים שלהם, גם אלו שלא מתים על זה – "אתם חייבים לראות את הסרט, יש שם טוויסט אדיר בעלילה…משהו מטורף!!!"

    1. מסכים לגמרי.
      הייתי רוצה מאוד להיות זבוב על הקיר בישיבת ההנהלה שהחליטה לאשר את הטריילר הזה.
      ועדיין, הם שיכנעו סקפטי ידוע כמוני שצריך ללכת לראות.
      נחכה ונראה

      1. בהחלט, אבל אתה ואני כנראה היינו רואים את זה בכל מקרה…
        אני עדיין מנסה להבין את ההיגיון בטריילר כזה, והדבר היחידי שעולה בראשי הוא – זה לא הטוויסט הכי גדול בעלילה….
        אם השמועות לגבי מאט סמית' נכונות, אז אולי הן "הטוויסט" ב ה' הידיעה…אבל אם לא, וראינו את הטוויסט כאן זה לגמרי מחרב את כל האקט השלישי של הסרט ואולי גם את השני…

השאר תגובה