עשר הנשים הרעות, הכי טובות בקומיקס

לציון "יום האישה הבינלאומי" שחל היום (8.3), החלטנו במערכת לעשות כבוד לנשות עולם הקומיקס. בחרנו להציג את הדמויות אשר לקחו את המונח "העצמה נשית" צעד אחד רחוק מדי ומשתמשות בו כדי להטיל אימה ופחד, קצת אלימות ואם צריך, השמדת המין האנושי… בקטנה. טל מיכלס מביא את רשימת עשר הנשים הרעות, הכי טובות בעולם הקומיקס.

10- צ'יטה (Cheetah)

worst  she villains - Cheeta 01

כשאחת הנשים ההחזקות והמשמעותיות בקומיקס היא וונדר-וומן, זה רק טבעי שאחת האויבות הכי גדולות שלה תיכנס לרשימה הזאת. נשים רבות לבשו לאורך השנים את דמותה של הצ'יטה, אשת הנמר של DC, בעלת גמישות וזריזות של חתול, ואינסטינקטים רצחניים של חיית פרא. הראשונה שלקחה על עצמה את זהות הצ'יטה הייתה פריסילה ריץ', אי שם בשנות ה-40. ריץ', בת למשפחת אריסטוקרטים הסובלת מפיצול אישיות, פיתחה חוש קלפטומני ולאחר כמה היתקלויות עם וונדר-וומן (שעצרה אותה במהלך שוד) גם פיתחה שנאה כבדה כלפי הגיבורה. בעוד ריץ' ומחליפתה, דברה דומיין, לא ניחנו בכוח על אנושי, גרסאות מודרניות יותר של הדמות הכילו מאפייני מוטציית נמר. אפשר לחשוב עליה כעל קאטוומן (נגיע גם לשם) על סטרואידים. סקסית וחיננית, אבל גם פרועה וצמאת דם.

9 – אנצ'נטרס (Enchantress)

worst  she villains - Enchantress011

אמורה, ילידת אסגרד, הייתה מאוהבת בת'ור במשך שנים רבות. למרות שת'ור העדיף נשים אחרות (פחות או יותר כל אחת אחרת) על פניה, אמורה לא הפסיקה לנסות ולשבות את ליבו. נואשת, היא פנתה אל קסמים אסורים שהפכו אותה אובססיבית עוד יותר כלפי ת'ור והשימוש בהם הוביל להגלייתה מאסגרד. למרות שלא הצליחה לשבות את בחיר ליבה בעזרת כוחותיה, אמורה הצליחה לגייס את סקורג', "המוציא להורג", לשורותיה. סקורג', שהתאהב באמורה אנושות, ביצע כל משימה שלה ללא היסוס, גם כשהמטרה הייתה להקסים את ת'ור (או להכות בו עד שיסכים לחיזוריה של אמורה). עם השנים אמורה הפכה לאחת האויבות המסוכנות ביותר של "הנוקמים" ואפילו קיבלה תפקיד בכיר בחבורת Masters of Evil של הברון זימו. אחותה של אמורה, לורולאי, גם היא אמנית פיתוי אסגרדית והופיעה בסדרה "סוכני ש.י.ל.ד", כשהיא מרמזת על הופעתה של אמורה עצמה ביקום הסינמטי של מארוול בעתיד.

8 – אמנדה "הקיר" וולר

worst  she villains - Amanda Waller 01

אחת הנשים המסוכנות והחזקות ביותר ביקום הקומיקס של DC. וולר ידועה בתור ראש סוכנות הריגול "קדמוס" שאחראית על המבצעים החשאיים והמסווגים ביותר במודיעין האמריקני. וולר אומנם לא ניחנה בכוחות על, אבל הכוח שלה נובע מהאישיות הקרה, הממוקדת והמפחידה שלה. איש בקדמוס לא העז מעולם לפקפק בפקודות שלה, ומי שכן, מצא את מותו כמעט באופן מיידי, או בסיטואציה חסרת סיכוי שוולר החליטה להציב אותו בה. כחלק מפרויקט ממשלתי סודי, וולר מקימה את "יחידת המתאבדים (Suicide Squad), המורכבת מאסירים מסוכנים בעלי תקופות מאסר ארוכות מאוד. למה "מתאבדים"? כי וולר כל כך אכזרית, שאם אחד מחברי היחידה מחליט לבגוד בה, היא תפעיל פצצה שטמנה בראשו (כן, היא עד כדי כך רצינית). בקורות החיים שלה ניתן למצוא התנגחויות עם באטמן, סופרמן ומרבית חברי "ליגת הצדק" (את כולם היא שרדה בלי שריטה), אי אפשר שלא להעריך את הגברת כאחת הנבלות הגדולות ביותר.

7 – הגברת במסכה (Madame Masque)

worst  she villains - Madame Mask 01

חשבתם שלאיירון מן יש רק אוייבים גבריים? אז חשבתם. וויטני פרוסט, בתו של אמן הפשע, הרוזן נאפרייה, גדלה באיטליה והשתלבה בעולם המאפייה כבר בגיל צעיר. היא פוגשת את טוני סטארק ו… אתם יודעים מה קורה כשטוני פוגש אישה יפה (רמז: זה נגמר במיטה). כשאביה מת היא מקבלת את תפקיד ראש המשפחה החדש ולוקחת על עצמה את זהות ה-Big M, המנהיג החדש של "המאג'יה". כמובן שתפקידה החדש מוביל אותה לעימות עם איירון מן שמסתיים בהתרסקות המטוס שלה, ופציעת פנים חמורה. וויטני, מצולקת, גם כלפי פנים וגם כלפי חוץ (לאחר שגילתה שטוני הוא איירון מן שאחראי על החור בפרצוף שלה), עוטה מסכת ברזל והופכת לגברת במסכה! משימתה: נקמה (כמובן) בטוני סטארק ואיירון מן. עם השנים דמותה של ויטני עברה שינויים עלילתיים והיום מרבית המעריצים מכירים אותה בתור וויטני סטיין, ביתו הבכורה של אובדאייה סטיין (Iron Monger).

6 – אלסה הופסטיין (כי גם ל-Dark Horse יש דמויות, לא רק למארוול ו-DC)

worst  she villains - Ilsa

זוכרים את הסרט "הלבוי" (הראשון)? זוכרים שאת רספוטין, הרשע, שרתו שתי דמויות משנה? אז אחת מהן היא אלסה "בת האלמוות" הופסטיין. אתם בטח שואלים למה אני מכניס נאצים לרשימה שלי. ובכן, אלסה אומנם התחילה בשרות הצבא הגרמני, אבל לאחר שהצטרפה אל רספוטין והשתתפה במזימתו לזמן את השטן אל עולמנו, האלמנט הנאצי התנתק ממנה והיא פשוט הפכה ל… פסיכופתית רצחנית שמאוהבת בשליח של השאול עצמו (מצחיק, נכון?) למעשה, אלסה הייתה כל כך מאוהבת באדונה, שהיא נשארה איתו עד הסוף המר בידיעה ששניהם הולכים לגיהינום כמובן. אלסה לא רק משוגעת, היא גם חזקה מאוד, מי עוד יכול להרוג חוליית סוכני BPRD בלי להתאמץ יותר מדי?

5 – ג'ייגנטה (Giganta)

worst  she villains - Giganta 01

ד"ר דוריס זיאול, סבלה ממחלת דם נדירה ושאפה להשתמש בדם האמזונות של וונדר-וומן כדי לרפא את עצמה. לאחר התערבות של וונדר-גירל באמצע הניסוי, מוצאת את עצמה ד"ר זיאול מחליפה מוחות עם גורילת הניסויים של "ג'יגנטה". לאחר שורה של אירועים, בניסיון לחזור לדמות אדם, זיאול רוכשת את הכוח לגדול למימדי ענק, ובעקבות כך משאירה לעצמה את הכינוי "ג'יגנטה". בתור חברה קבועה ב"לגיון האבדון" (בדומה לצ'יטה), ג'יגנטה הרוויחה מקום של כבוד ברשימת עשר הנשים הרעות הגדולות ביותר, תרתי משמע, בעולם הקומיקס.

4 – אמה פרוסט "המלכה הלבנה"

worst  she villains - Emma frost 01

לפני שהפכה לחברת אקס-מן מן המניין, הייתה אמה פרוסט אחת האויבות המסוכנות ביותר של קבוצת הגיבורים המוטנטים. אמה שירתה כטלפתית הבחירה בארגון ה-Hellfire Club של סבסטיאן שאו (כפי שניתן לראות בסרט "אקס-מן ההתחלה"). בקומיקס, מטרת הארגון הייתה להביא את גזע המוטנטים לראש שרשרת המזון (כמעט כמו מטרת כל מוטאנט אנטגוניסטי ביקום של מארוול) ואמה תפסה מהר מאוד את תפקיד הסגנית הראשונה של שאו. אמה מסוגלת לקרוא מחשבות ולהיכנס אל "המישור הבין כוכבי" (Astral Plane – ממלכה שבה טלפתיים שונים מסוגלים להיפגש אחד עם השני). היא גם בעלת היכולת להפוך את עורה ליהלום קשיח המעניק לה חסינות מפני כדורים וקריאת מחשבות של טלפתיים אחרים (אפילו פרופסור אקסבייר לא יכול לחדור למוחה במצב זה). הסיפור המפורסם ביותר בו השתתפה אמה, הייתה סאגת "הפניקס האפלה", בה פיתחה רומן עם מנהיג האקס-מן, "סייקלופ", בזמן שמועדון ה-Hellfire לכד את ג'ין גריי במטרה להשתלט על כוחות הפניקס שלה. בעקבות סאגת הפניקס אמה עוברת שינויי אופי שמעבירים אותה לצד של הטובים והיא הופכת חברת אקס מן ואחת המורות והמנהלות של בית הספר למוטנטים של אקסאבייר. למרות זאת, היא אחת הנשים הקטלניות ביותר ביקום של מארוול ולכן מקומה ברשימה זו.

 3 – הארלי קווין (נא לצרוח בבקשה)

worst  she villains - Harley Quinn 1F

הארלין קווינזל הייתה הפסיכולוגית האישית של הארכי-נבל האהוב, "הג'וקר". אחרי מספר פגישות, הארלין פיתחה "אובססיה לא בריאה" כלפי המטופל שלה. כדי להוכיח את אהבתה אליו, הארלין משחררת את הג'וקר ועוטה דמות ליצנית כאות הזדהות עם "בעלה לעתיד". תחת שמה החדש, יוצאת הארלי קווין יחד עם בכיר ליבה למסע של כאוס ברחבי גותהאם, כשהשניים לא מפסיקים להתעסק עם הבאטמן. היחסים בין הג'וקר להארלי לא תמיד נראים כרומנטיקה סימטרית, כשהג'וקר לפעמים מכה אותה באכזריות בגלל כישלון כזה או אחר, אך הארלי תמיד נשארת נאמנה לאהובה, גם כשזה כואב. בחלוף השנים הארלי בנתה לעצמה מוניטין של פושעת פסיכופתית בזכות עצמה והדבר הקנה לה מקום ב"יחידת המתאבדים" של וולר.

2 – קאטוומן (הגענו לזה)

worst  she villains - Catwoman 01

סלינה קייל היא לא סתם אישה שמתלבשת כמו חתול. היא "האישה" שמתלבשת כמו חתול! לאחר שנבגדה על ידי אינספור גברים בחייה, חלקם כמעט גרמו למותה, סלינה מאמצת לעצמה את זהות "אשת החתול" הסקסית חסרת הגבולות. לאחר שהיא נוקמת בשורת הגברים הבוגדניים היא מחליטה לנצל את מעמדה החדש כדי לצבור הון… ע"י שדידת תכשיטים. לא עובר זמן רב וקייל מוצאת את עצמה בעימות גורלי עם באטמן, מה שמוביל, כדרכם של עימותים גורליים, לרומן ארוך שנים בין השניים. היא שודדת, הוא מופיע, הם רבים, נאבקים באלגנטיות, מתנשקים, היא בורחת וחוזר חלילה. קאטוומן היא לא רק נבלית גדולה אלה דמות נשית מהגדולות והחשובות ביותר בעולם הקומיקס. למה היא לא ראשונה ברשימה אתם שואלים? כי רק אחת יכולה להיות במקום הראשון!

1 – פוייזן אייווי (Poison Ivy)

worst  she villains - Poison Ivy 01

אין דמות נשית יותר מפתה, קטלנית, עצמאית ובל נשכח יפהפייה, מפמלה אייזלי. לאחר שנחשפה לכמות רעל פרחים גדולה, הופכת ד"ר אייזלי, שוחרת הטבע, לחסינה בפני כל רעל. היא מחליטה לקחת את "הפעילות האקולוגית" שלה לרמה חדשה. עם היכולת ליצור ולשלוט במוטציות פרח מפלצתיות, ונשיקתה הקטלנית, פוייזן אייווי יוצאת לחסל את כל מי שמעז להתעסק עם "אמא טבע". אייווי לא מפחדת לשלוף את כל ה"פאם פאטליות" שלה על קרבנותיה ואפילו באטמן וסופרמן נפלו בקסמיה לא פעם ולא פעמיים. אייווי שיתפה פעולה עם עוד נשים מיקום DC (בעיקר עם ה-BFF שלה, הארלי קווין) אבל תמיד זהרה כמלכת הדבורים. (חשוב לציין כי מקומה ברשימה לא קשור לעובדה שלכותב יש קראש סודי עליה). כפאם פטאל האולטימטיבית, פוייזן אייווי היא הרעה הטובה ביותר בעולם הקומיקס.

6 thoughts on “עשר הנשים הרעות, הכי טובות בקומיקס”

  1. נזכרתי ברשימה זו שוב…… כמה נכון ומדויק ! אמנם הייתי מדרג גם את מיסטיק וצ'שייר, אבל זו רשימת העשר…לא רשימת ה-12…. פויזן איווי הרויחה מקום של כבוד, בהחלט!!!
    נהניתי לקרא בשנית 🙂

  2. בתור מישהי שלא כ"כ מכירה קומיקס, ידעתי על אמנדה וולר בעיקר כדוגמא לאחת הדמויות הנשיות הבודדות שחורגות מהשבלונה (כלומר לא רזות-אתלטיות-יפות קונבנציונלית):
    http://img3.wikia.nocookie.net/__cb20110427032911/marvel_dc/images/e/e9/Amanda_Waller_0008.jpg
    עד שהחליפו אותה לדמות (שכן יותר מתחברת לשבלונה) בתמונה ששמת כאן…
    בכל אופן, היה מעניין לקרוא עליה, וגם על האחרות כמובן.

    1. טל יזכה לסטירת כפפה כשניפגש להבא, על השימוש בתמונה ההיא.

      לפחות הליהוק של ויולה דייוויס ל-Suicide Squad תואם את המראה הקלאסי של וולר, בניגוד לחיטוב (אנג'לה בסט ב"גרין לנטרן") או ההצערה (סינת'יה אדאיי-רובינסון ב"חץ") שעשו לה בעבר.

  3. בנינג'ה סקרול ,לטעמי אחד מסרטי האנימה הטובים בכל הזמנים יש דמות נשית שכל גופה ספוג ברעל ולכן כל מי שמתנשק איתה(או יותר) מת.מעניין אם היא נכתבה בהשראת פויזן איווי….

  4. סקרלט וויץ' לא ממש רעה…היא לחלוטין אחת מה-GOOD GUYS

    אל דאגה, בקרוב מאוד אנחנו ניתן לבחורה מקום של כבוד כאן באתר 🙂
    יותר קרוב ליציאת הסרט.

  5. סקרלט וויץ' צריכה להיות במקום הראשון!
    ולאמה פרוסט מגיע מקום יותר גבוה (שני למשל?)

השאר תגובה