השם: בראד אלן, המקצוע: מעצב קטעי אקשן

השם שלו אולי לא מוכר לכם, אבל את העבודה של בראד אלן אתם מכירים טוב מאוד. אלן, בן ה- 42, הוא יליד אוסטרליה ובימים אלו הוא משמש כמעצב קטעי אקשן בסרטים. את עבודתו האחרונה ניתן לראות בימים אלו על המסך ב"קינגסמן: השרות החשאי" (כן, כן, אלן אחראי לסצנת הקרב המטורפת בכנסייה, בין היתר).

בארד נמשך בגיל צעיר לכל עניין אומנויות הלחימה השונות והחל ללמוד אגרוף כבר בגיל 10. בגיל 13 החל ללמוד קרטה ועד שהגיע לגיל 20 הוא כבר היה למוד כמעט כל אומנות לחימה פופולארית שקיימת. הכניסה לעולם סרטי האקשן לאדם עם כישורים שלו, היתה רק שאלה של זמן. אחרי כמה התנסויות, הוא פרץ לתודעת המפיקים כפעלולן ב- 1997 כשצוות הצילום של הסרט Mr. Nice Guy בכיכובו של ג'קי צ'אן באו לצלם באוסטרליה וכך פגש צ'אן את אלן.

Brad Allan Action Design 01
בראד אלן בן ה- 42, מעצב קטעי אקשן

החברות בין השניים גדלה ואלן מצא את עצמו כאחד הפעלולנים הבולטים ברוב סרטיו הבאים של ג'קי צ'אן, בהם "שעת שיא 2". בחלק השלישי בסדרה, שיצא בשנת 2007 כבר היה אלן אחראי על צוות הפעלולנים של הסרט, ארגן ותכנן את הקרבות והפעלולים ומשם הקריירה כ"מעצב קטעי אקשן" נסקה לה בחלק מצוות האקשן של ג'קי צ'אן (אבל לא רק).

בעשור האחרון הוא היה אחראי על הפעלולים וקטעי האקשן בין היתר ב"קיק-אס", "פסיפיק רים", "הלבוי 2", "סקוט פילגרים" וכאמור "קינגסמן: השרות החשאי".

2 thoughts on “השם: בראד אלן, המקצוע: מעצב קטעי אקשן”

  1. יש כמה וכמה מינוחים מקצועיים, ואני מניח שיש הבדל בין אחד לשני מבחינת מהות העבודה, אלן היה גם fight choreographer, גם action coordinator וגם stunt coordinator אני מניח שזה קשור לצרכים הספציפיים של כל פרוייקט ופרוייקט

  2. מעצב קטעי אקשן זה בעברית כוריאוגרף מרשיאל ארטס? האם לצורך העניין גדול בוני סצנות האקשן וו פינג הוא מעצב קטעי אקשן?

השאר תגובה