שובו של הדקארד – "בלייד ראנר 2" יוצא לדרך

עכשיו זה רשמי! האריסון פורד חוזר לגלם את תפקיד לוכד האנדרואידים ריק דקארד בסרט ההמשך המתוכנן לאחת מקלאסיקות המדע בדיוני הגדולות של כל הזמנים – "בלייד ראנר" שיצא בשנת 1982.

בניגוד לכוונות קודמות, רידלי סקוט, אשר ביים את הסרט המקורי, לא ישוב לביים. המגאזין המקצועי  The Hollywood Reporter מדווח כי מסתמן שהבמאי הקנדי דניס ווילנוב ("אסירים") הוא האדם שכרגע מקושר לפרוייקט כבמאי. הצילומים מתוכננים להתחיל כבר בקיץ 2016. האמפטון פאנצ'ר (שכתב את התסריט לסרט המקורי עם דייויד פיפלס) כתב את התסריט יחד עם מייקל גרין (ולא בטוח ששמו של גרין, שכתב את התסריט לכישלון הבומבסטי "גרין לאנטרן" הוא בשורה טובה).

Blade Runner 02

הסיפור, לפי רעיון של פאנצ'ר ורידלי סקוט, יתרחש מספר עשורים לאחר מאורעות הסרט המקורי, (שנעשה ב-1982 ומתרחש ב-2019, אחרת תהיה בעיה להסביר מדוע פורד נראה זקן כל כך…) ומעבר לכך אין עוד פרטים כרגע. השאלה הנשאלת היא האם שון יאנג תחזור לגלם את אהובתו האנדרואידית של פורד? או שאולי נזכה לראות את אדוארד ג'יימס אולמוס בתור גאף? בכל מקרה, דניס ווילנוב עשה לדעתי עבודה מצוינת עם "אסירים", ומאחר שאני לא מאמין עוד שרידלי סקוט יכול לחזור לעשות סרטים טובים, אלה בהחלט חדשות טובות.

הזכויות לסרט נמצאות כרגע בידי חברה הפקה אלמונית למדי בשם Alcon Entertainment אשר קנתה לפני 4 שנים את הזכויות למותג מידי המפיק המקורי באד יורקין ואשר מתכננת (כנראה) ליצור עוד סרטים נוספים בעולם הדיסטופי של "בלייד ראנר".

Blade Runner 01

נקווה שההיסטוריה, במקרה הזה, לא תחזור על עצמה, הסרט המקורי הופק ע"י חברת הפקה קטנה בשם The Ladd Company שנוסדה ע"י מפיקים בכירים שפרשו מחברת "פוקס", חברו ל"אחים וורנר" והפיקו מספר מועט של סרטים לפני שפשטו את הרגל. לדבר זה הייתה השפעה גדולה על הסרט המוגמר, מאחר שידיים רבות, בעיקר של המפיקים והמממנים, בחשו בסרט במהלך ההפקה והיקשו על רידלי סקוט לסיים אותו על פי החזון שלו. כפו עליו סוף שונה, אופטימי יותר והוסיפו קריינות לפסקול כדי שהסרט יהיה יותר קל לעיכול.

הבלאגן הזה יצר כ-7 גרסאות שונות של הסרט שהוצגו בפני קהלי מטרה שונים לפני שהסרט יצא ב-1982. עשור לאחר מכן יצאה גם "גרסת הבמאי" ובמארזי הבלו-ריי שיצאו לרגל 30 שנה לסרט אפשר למצוא 5 גרסאות שונות לסרט. נקווה שזעזועים כאלה לא יחזרו על עצמם בסרט ההמשך.

מי שלא מכיר, "בלייד ראנר", שכאמור נחשב לאחד מאבני היסוד של הקולנוע המדע בדיוני, הוא סרט שנעשה ב- 1982 על ידי רידלי סקוט, כמה שנים אחרי שסקוט ביים את "הנוסע השמיני". הסרט מבוסס על סיפור של הסופר פיליפ ק. דיק. גיבור הסרט הוא דקארד, "בלייד ראנר" כינוי שניתן לציידי רפליקנים. בסרט הוא צריך למצוא חמישה רפליקנים שיוצאים לחפש (ולנקום) באיש שיצר אותם.

5 thoughts on “שובו של הדקארד – "בלייד ראנר 2" יוצא לדרך”

  1. וואו.
    שאלה טובה. תשובה? מורכבת.
    אם יש בפניך את האפשרות והזמן, צפה גם בגרסה המקורית מ-1982 (זו עם הקריינות המושמצת) ואז צפה בגרסת ה Final cut בשביל לקבל את הגרסה היותר הארדקור.
    כמובן, ממליץ בחום לצפות בבלו-ריי ועל מסך ענק ככל האפשר.
    רמת השחזור שנעשתה בו היא מדהימה (ע"ע סצינת הפתיחה).
    על שאר הגרסאות אתה יכול לוותר או להשלים בהזדמנות.

    1. תודה על הפירוט, כבר כמה זמן מתגלגל לי הרעיון לראות את בלייד ראנר שוב (פעם אחרונה הייתה לפני 15~ שנים), זו הזריקת עידוד שהייתי צריך.
      תהייה לגבי סרט המשך…. (ספויילרים לבלייד ראנר)
      אחד מהדברים שהכי זכורים לי מהסרט (וראיתי אותו לפני המון שנים אז זה אומר הרבה) זה שלא הצלחתי להבין אם דקארד הוא אנדרואיד או לא.
      אני מקווה שהשאלה לא נבעה מהיותי צעיר מאוד אלא מהסרט עצמו, ואם כן, סרט המשך עלול לדפוק את התהייה הזו לחלוטין…

      מה אתה יותר, חושש או שמח שיוצא סרט המשך?

      1. מי שמכיר אותי יודע שאני נמנה על שורות הטהרנים שמעדיפים שיעזבו קלאסיקות במנוחה ואני טוען שיש לכך סיבות טובות.
        בשנים האחרונות אני חושש שלהוליווד יש משהו אישי נגדי כשאנשים שם מחליטים להחריב את הסרטים שגדלתי עליהם.
        עד שהצלחתי להשלים איכשהו עם המגרעות של הטרילוגיה החדשה של "מלחמת הכוכבים", לוקאס ושפילברג המשיכו הלאה והחריבו לי גם את אינדיאנה ג'ונס עם החלק הרביעי שלדעתי היה מתחת לכל ביקורת.
        בנושא "הנוסע השמיני" הצלחתי איכשהו להתעלם מקיומם של סרטי AVP עד שבא רידלי סקוט בכבודו ועצמו וביצע סיכול ממוקד עם "פרומיתיאוס" – סרט שאני לא יודע אפילו להתחיל למנות את המגרעות שלו חוץ מלציין את העובדה הברורה שהוא משנה ברגל גסה את המיתולוגיה של הסדרה.
        ועכשיו אותו רידלי סקוט חפץ להתעסק שוב בקלאסיקה על זמנית כמו "בלייד ראנר".
        למה?! אין לכך שום סיבה אמיתית, הסרט משאיר יותר שאלות פתוחות מאשר תשובות וזה בדיוק סוד הקסם שלו.

        1. אחלה תגובה,
          חייב להגיד שאני מסכים איתך לחלוטין, במיוחד לגבי אינדי ידידנו (why did you rape him???).
          נקווה שהם יעשו מעין פרק נוסף בעולם מוכר ולא המשך עלילתי ישיר, כך שגם אם הוא יהיה נפילה הוא לא יגרור את המקור למטה איתו.

  2. שאלת השאלות, אם אני רוצה לראות סליחה ראנר היום, איזו גרסא אתה ממליץ לראות?

השאר תגובה