גות'אם 1.12: מה שהציפור הקטנה לחשה לו

ספוילר "גות'אם" עונה 1 פרק 12

"שאל אותי שוב על הסיום של 'דקסטר' ותגלה מה למדתי ממנו."
"שאל אותי שוב על הסיום של 'דקסטר' ותגלה מה למדתי ממנו."

החוויה המטלטלת מארקהם החזירה את גורדון במהירות אל חיקם של עמיתיו האוהבים, אותם שוטרים שנטשו אותו ברגע האמת ונתנו לו ליפול קורבן לחוזה ההתנקשות של ויקטור זאז לפני מספר שבועות. איכשהו זה בכל זאת הותיר בג'ים את הרושם שניתן לסמוך על תחנת המשטרה כמקום בטוח לשמירה על יעדו המרכזי של ג'ק גרובר\ג'ק בוכינסקי, דון מארוני. כמובן שגרובר מצא את הדרך לחדור למבצר אלאמו המודרני, כי חשמל, אבל באותה מידה העימות הסופי שלו עם גורדון היה אנטי-קלימקטי והנבל הובס באמצעות כוס מים.

אחרי שגורדון הוכיח את עצמו בפני השוטרים האחרים ומתחיל לזכות בכבוד הראוי לו, המפכ"ל לואב הרבה פחות קל לשיכנוע והגישה הישירה והצדקנית של גורדון עוקצת אותו בישבן. אמנם ג'ים הביא ניצחון גדול למשטרה וחזר רשמית לתפקידו, אולם המרידה שלו בלואב כפי הנראה רק החלה. כי למה לשמור את החוצפה שלו כלפי אנשי מרות פוצים או מושחתים, אך ורק לראש העיר?

בלי ברברה וכנראה ללא מקום מגורים [1] ג'ים נהנה משובה של ד"ר תומפקינס גם כשהוא כבר לא עובד לצדה. בפרק הקודם לא הספקנו להכיר אותה מספיק וכמובן שלא יוותרו על מורנה בקארין ומושא רומנטי חדש עבור גורדון. כן, הפעם לברברה אכן יש סיבה לדאגה (נאמר בהשוואה לאפשרות שג'ים בגד בה עם ילדה הומלסית).

[1] אם ברברה לא חזרה לשם וזו הדירה המשותפת שלהם, אף שמומנה ע"י משפחתה, למה ג'ים צריך לישון בחדר המלתחות המשטרתי?

קו הסיפור של פאלקון\לייזה בא אל סיומו מוקדם מהצפוי, כשפיש מתעקשת שהגיע הרגע ליישם את תכניתה הסופית; ביום חטיפתה של לייזה, האישה היקרה ביותר לקרמיין בחודשים האחרונים, ודרישה שיוותר על כוחו ומעמדו, וייעלם מגות'אם. פאלקון מוכן לקבל את גורלו לטובת הצעירה שדומה שתי טיפות קוניאק לאמו, עד שהפינגווין מצליח להיחלץ מהתסבוכת עם מארוני [2] ומגלה לקרמיין את האמת. העלבון היה כה גדול שפאלקון הרג את לייזה במו ידיו, אף על פי שבמילותיו האחרונות אליה התנצל על הסתבכותה עמו ועם שכמותו. גורלם של פיש ובוץ' הרבה פחות ישיר נכון לעכשיו, אך נראה כי אוסוולד ייהנה להשתעשע בהם. בדיחות על פינגווינים והטרף המועדף עליהם יסופקו בפרקים הבאים.

[2] הרגע בו אוסוולד קפץ מהאלונקה בבהלה היה משעשע בפני עצמו, אבל התוספת של פליטת הפה שלו על פאלקון שידרגה את הקטע.

פינת "השפל השבועי" יצאה לחופשה ותוחלף לפרקים (ייתכן שאף לצמיתות, בקצה הזה מי יודע?) בפינת "מי את, ברברה קין, ולמה את גונבת דקות מסך?" מאחר ואי אפשר להתעלם מדמות כה חשובה כמו ברברה (על חשבונם של ברוס, אלפרד וסלינה ש… נעלמו מאז פגרת החורף?) זכינו לסצנה אחת מקסימה (לא) ונטולת כל הקשר (כן), בה באבס חוזרת בבושת פנים אל אחוזת הוריה, זוג קשישים פלצנים, ומבקשת להתארח לכמה ימים עד שתמצא מאהב\ת ג'אנקי\ת חדש\ה (אולי המצאתי את החלק האחרון). שכחנו שיש לה דירה מפוארת שהמשפחה כבר מממנת? אני מניח שההורים קנו\שכרו, כי ברברה לא עובדת, נכון? אע"פ שמסתמן כי יש ניתוק בין הצדדים, ברברה חיה על הכסף והשם, אז מה בדיוק הולך פה? ולמה המשרת לא זיהה אותה? או שכן, אם לנתח את המבע השיפוטי ("אוי, הנה הבת המסוממת של השמוקים שלא זוכרת שאני עובד פה כבר 22 שנה"). אלא אם המשרתים התחלפו מאז ברברה הייתה שם לאחרונה, וכידוע, אלפרד פניוורת' יש רק אחד. לסיום, נזכיר שהתחרות החדשה של ברברה היא מול רופאה שעובדת עם פגועי נפש, מישהי שלא צורחת על חסרות בית יתומות בטלפון ובטח יש לה ריח של קשת בענן ואבק פיות.

המפכ"ל לואב: לואב פיקד על משטרת גות'אם ב-Batman: Year One, סיפור ימיהם הראשונים של גורדון כבלש בגות'אם וברוס וויין כבאטמן. הוא היה מושחת כמו מרבית חברי הכוח בראשותו.
ג'ק בוכינסקי: שם משפחתו האמיתי של גרובר זהה לזה של לסטר בוכינסקי, הנבל Electrocutioner מהקומיקס, אותו הזכרתי בפעם הקודמת.
– גם בקומיקס דון פאלקון נוהג לענוד פרח ולהריח אותו תכופות.
– "מוניות גות'אם סנטרל": כפי הנראה רפרנס לסדרת הקומיקס שאני לא מפסיק להמליץ עליה.

ציון: 3

ratings-tv-3

פורסם במקור ב"קפה+טלוויזיה"

4 thoughts on “גות'אם 1.12: מה שהציפור הקטנה לחשה לו”

השאר תגובה