צפייה מן העבר: כשהאנק פים הנהיג את הנוקמים

Avengers – united they stand החזירה את נבחרת החלומות של מארוול אל המסך הקטן בפתיחת האלף החדש (1999 ליתר דיוק). הרכב הצוות אומנם היה שונה, אבל האקשן וההנאה חזקים, כמו שמצופה מסיפורים של מארוול.


את הנוקמים הכרתי הרבה לפני הסרט של 2012, הרבה לפני. ולא בהכרח מקריאת קומיקס. אני נחשפתי לצוות הגיבורים הזה דווקא דרך הטלוויזיה, מצפייה בסדרה Avengers – united they stand.

the-avengers-united-they-stand-new-pictures-4

באוקטובר 1999, רשת FOX, הפיקה את הסדרה תחת פיקוחו של האיש והאגדה, אבי ארד, ישראלי לשעבר, יליד רמת גן, שהפך לאחד המפיקים הגדולים של מארוול שהיה אחראי אז על כל סדרות האנימציה בשנות התשעים ועל סרטי מרוול בשלב הראשוני שלהם, לפני ייסוד היקום הסינמטי.

סדרת אנימציה הזו הייתה אמורה להחליף את אקס-מן הנהדרת שרובינו (אם לא כולנו) גדלנו עליה. "הנוקמים" הייתה קבוצת גיבורי העל הגדולה השנייה של חברת מרוול (אחרי "ארבעת המופלאים") וזה היה רק עניין של זמן עד שהיא תוצג על המסך הקטן.

חברי הקבוצה המקוריים כיכבו באותה תקופה בסדרות אנימציה פרטיות משלהם:: איירון-מן, הענק הירוק (HULK), ואפילו סידרה קצרצרה של קפטן אמריקה. United they stand הייתה הניסיון הראשון לאחד את הקבוצה על המסך הקטן, אבל ההפקה בחרה למקד את הצופים דווקא בחברים הפחות בולטים.

HiResCovers.net themadoxter

את הצוות הנהיג לא אחר מאשר הנרי (האנק) פים, "אנטמן", שכן היה מהאבות המייסדים של הקבוצה אי שם ב- 1963, שמסוגל להתכווץ לגודל של מולקולה ולגדול לממדי ענק.

חברי הצוות האחרים כוללים את:

ג'נט פים, "הצרעה"- אשתו של האנק, חמושה בחליפה מעופפת שגם היא בעלת יכולת התכווצות, וחמושה בזוג לייזרים.

קלינט ברטון, "עין הנץ" (הוקאיי) – הקשת המוכשר מצוות הנוקמים הקולנועי.

וונדה מקסימוף, "מכשפת הארגמן" – בקומיקס וונדה היא בתו של מגנטו, האויב המושבע של האקס-מן. בסדרה התייחסו אל וונדה פחות כאל מוטנטית ויותר כאל קוסמת ומיסטיקנית.

the-avengers-united-they-stand-new-pictures-2

סיימון ווילאמס, "וונדרמן"- גיבור בעל כוח פיזי אדיר, שזוכה לחיבתה של וונדה.

גריר גרנט-נלסון, "טייגרה"- אשת הנמר, בעלת ציפורניים חדות וכישורי אתלטיקה חריפים ביותר.

סאם ווילסון, "פאלקון"- טייס לשעבר שמשתמש בחליפת כנפיים ונעזר בנץ המחמד שלו רד-ווינג.

"חזון" (vision) – אנדראיד שמפתח רגש אנושי ומסוגל לשנות את מצב הצפיפות המולקולרית שלו (או בקיצור לעבור דרך קירות ולהפוך לקשה כמו אבן).

the-avengers-united-they-stand-new-pictures-1

הסדרה, שמכילה 13 פרקים בלבד, עוקבת אחר סיפורם של קבוצת הנוקמים החדשה, לאחר פרישת החברים הוותיקים (איירון-מן, ת'ור, קפטן אמריקה ועוד). אנט-מן לוקה במקרה קשה של חוסר ביטחון בכל הקשור להנהגת הצוות ואכן כישוריו כמנהיג עומדים במבחן כאשר דמות מן העבר חוזרת כאיום חדש: אולטרון. הרובוט, שהאנק בנה כדי לעזור לאנושות, חוזר על מנת להשמיד אותה, ולנקום ב"אביו" שלא מסכים עם דעותיו בנוגע ל"מגפה האנושית" (אולטרון מאמין שהמין האנושי צריך להימחק כדי שהעולם יתנהל כסדרו). בהמשך הסדרה הנוקמים עובדים כצוות ומתמודדים מול אויבים רבים מהיקום של מארוול כמו: קאנג הכובש מהעתיד, קרקס הפשע, "גלגל המזלות" ועוד. חברי הצוות המקוריים קופצים לביקור במהלך הסדרה, ביניהם קפטן אמריקה בכבודו ובעצמו! אה…וגם איירון מן.

כמי שגדל על סדרות האנימציה כמו "אקס-מן" "ספיידרמן" "איירון-מן" ועוד, אני ממליץ בחום על Avengers – united they stand. האנימציה מזכירה מאוד את זו של שאר הסדרות, לא מורכבת מדי אבל זה עובד.

נשאיר אתכם עם הפרק הראשון בסדרה בו מככב לא אחר מאשר אולטרון…..מיקריות?! אני לא חושב…

One thought on “צפייה מן העבר: כשהאנק פים הנהיג את הנוקמים”

  1. האנק פים בתור המנהיג. אני נותן 10+ כבר עכשיו.(אני מעריץ עצום של האנק)

    אני גם אהבתי את Avengers: Earth's Mightiest Heroes. אבל זה רק בגלל ששמה הוצגתי להאנק בפעם הראשונה, ומאז אני מעריץ לנצח שלו.

השאר תגובה